Hoi Allemaal, ik heb een wat arparte vraag en vroeg me af of iemand dit misschien herkent. Mijn zoontje van 11,5 maanden had toen hij een klein baby'tje was van het liggen een wat vlakkere kant op zijn schedel. Daarvoor zijn we doorgestuurd en met fysiotherapie eigenlijk helemaal weggegaan. Zn achterhoofd is iets vlak (niet storend) maar dat is zijn bouw zegt fysio. Nu is hij dus 11,5 mnd en als ik hem door een spiegel zie, merk ik dat zijn gezichtje niet helemaal symmetrisch is. Natuurlijk weet ik dat niemand perfect symmetrisch is maar bij hem zie je het door een spiegel echt best goed. Als je hem gewoon aankijkt valt het helemaal niet op, dan moet je echt heel goed kijken en zie je t echt maar een ienimini beetje. Heeft dit met de groei te maken ofzo, dat beide kanten niet even snel groeien? Of moet ik me zorgen gaan maken? Groetjes Wuppie
Ik vind het niet vreemd, maar dat komt omdat het bij mijn zoontje ook te zien is dat hij een voorkeurshouding heeft. De fysio zei als eerste dat ze het aan zijn gezichtje zag, en toen ben ik gaan opletten en toen zag ik het inderdaad ook. Nu is het bij mijn zoontje niet zo heel erg, maar ik hoop dat het wel weer goed komt. Ik zou de fysio eens bellen en vragen wat je er aan kunt doen. (als je dat wilt)
Volgens mij is dat nu te laat met bijna een jaar, de scheefheid in de schedel is verdwenen, gewoon een mooi rond koppie dus alleen zn gezichtje niet.... Kan voor de zekerheid eens bellen maar op een bepaalde manier neerleggen zoals we toen deden en roloefeningen over zijn niet-voorkeurshouding gaat nu niet meer op.
Aan Kai zie ik het ook een beetje....ook beter in de spiegel...het valt me op als kai in de lift in de spiegel kijkt...maar het is niet zo dat het storend is als je begrijpt wat ik bedoel....denk dat het mj opvalt omdat ik het weet, maar dat als je het niet weet en je kijkt naar m valt t niet op. Ik maak me er iig geen zorgen over
in de lift inderdaad! of als ik met hem voor de spiegel in onze kamer sta, mijn man vindt het ook niet zo heel erg maar sinds ik het heb verteld ziet hij het ook een beetje. Zonder spiegel is het overigens bijna niet te zien. Ik hoop alleen niet dat het erger wordt, dat hij langzaam scheef gaat groeien ofzo....
Bij mijn zoontje zie je het ook een beetje, tenminste als je het weet en goed kijkt. Op het CB valt het verder niet op. Mijn zoontje heeft ook een lichte voorkeurshouding gehad. Dat is verder zonder fysio opgelost. Afgelopen maandag vonden ze op het KDV dat hij soms een mondhoek laat hangen. Hij lacht dan net als Andre van Duin.. Hij kan prima symmetrisch bewegen met zijn gezicht en doet dat ook het grootste deel van de dag, maar we houden dat wel even in de gaten. Nu is het een paar keer per dag (hoogstens), maar als het meer wordt, dan gaan we naar de arts toe.
Huh? Als ik mijn moeder en zus in de spiegel zie hebben ze ook een scheef gezicht. En ik schijn dat ook te hebben. En in het echt (dus zonder spiegel) zien we er heel normaal en niet scheef uit. Volgens mij hebben veel meer mensen dit ... Hebben jullie dat nooit gezien bij een ander die je in de spiegel ziet? Mijn man heeft ook een beetje een scheve mond dan. Is geen grapje hoor, geen idee hoe het komt (ik heb net even gegoogled, maar ik kan zo gauw geen uitleg hierover terugvinden).
Haha nou ik hoop niet dat hij scheef gaat groeien. Maar omdat ik het nu zie en het me eerder niet opviel maakte ik me een beetje zorgen... Dat meer mensen er 'last' van hebben stelt me wel gerust. De fysio vertelde trouwens dat het hoofd blijft 'bijtrekken' tot ongeveer 5 jaar.