8mnd weigert borst en slaapt niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debbie2007, 26 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Onze uk is nu 8 maanden.
    Kan sinds kort (1.5wk) de kamer doortijgeren en probeert nu ook te kruipen en zich overal op te trekken. Ze eet nu vooral bijvoeding want mevrouw weigert de borst overdag. Het gaat allemaal heel snel.

Overdag slaapt ze 1x, soms 2x, en savonds gaat ze pas om 10 uur of later slapen. Meestal is dat na eindelijk na een hele dag een keertje bv te drinken. Daar wordt ze heerlijk rustig van.
    Maar eergister en vooral gister weigerde ze de borst: ze blijft dan heeeeel onrustig, wilt NIET slapen, is dan zeurderig etc (het loopt dan ook al tegen 11/12 uur). Ze heeft savonds dan wel prima gegeten (pasta gisteren, en daarna nog yoghurt).

Ik was gister hardstikke moe, dus ik samen met de kleine naar bed (geen bv willen, dan maar anders proberen: saampies in bed doet ook wonderen). Ik wil slapen, uk niet, die kruipt over me heen, probeert te gaan staan en is tegelijkertijd hardstikke moe. MAar als ik haar neerleg is het huilen. Dan gaat ze weer zitten en kruipt weer over me heen. Toen in eigen bedje gedaan: huilen. Ook snachts 10x wakker en meteen richting mij kruipen en over me heen. Vanmorgen heeft ze wat uurtjes geslapen eindelijk, saampies op 1 kussen. Nou ja...
    Het grootste probleem: Ze wil geen bv en wordt dus totaal niet rustig! Ze drinkt denk ik nog maar 2x per 24 uur, en niet eens volledige voedingen. En eigenlijk alleen omdat ik haar aanleg, niet eens omdat ze zelf echt wil.

Wie heeft de gouden tip om haar wel rustig te krijgen? [-o<
    Of is dit een sprongetje of zo?

2. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    probeer haar gewoon afgekolfde melk in een bekertje of in een fles te geven. misschien helpt dat. is misschien aan iets nieuws toe kwa drinken..

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Bedankt voor je tip.
    Door haar verminderde vraag is mn productie behoorlijk gedaald. op zich geen probleem, ze geeft zelf aan dat ze liever ander eten heeft, maar aangezien ik al niet regelmatig kolfde wordt het nu een pijnlijke zaak denk ik, kolven... Vorige maand probeerde ik te kolven, en toen kreeg ik er ook geen druppel uit.

En volgens mij is het niet dat ze honger heeft, het huilen, want ze eet echt goed, ook savonds. Alleen een stuiterende baby snachts (is ze ook overdag) is errug vermoeiend. Ze kan zelf niet stoppen met stuiteren, bv hielp haar daar erg bij. (soms lukt de volgende truuk wel: zittend wil ze nog wel eens een slokje doen, dat is hardstikke interessant natuurlijk, veel leuker dan liggen als een baby!;), vaak zie je dan dat ze meteen een beetje suffig wordt en dan kan ik haar alsnog neerleggen "als een baby" en TADAAAAAA, ze slaapt.... alleen dat lukte gister echt voor geen meter....

Deel Deze Pagina