gezicht verbrand

Discussie in 'De lounge' gestart door made, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    :)stom stom stom.....ik heb een lichte huid met sproetjes en rood haar.
    Omdat ik altijd zeer snel verbrand en wij in juni op vakantie gaan heb ik de zonnebank weer tevoorschijn gehaald.....
    Heb het netjes 3 weken lang opgebouwd en gisteren mocht ik 10 min voor en 10 min achter.....nu is mijn gezicht echt mega verbrand.....ik zie er niet uit en het doe ongelofelijk veel zeer.
    Nu moet ik zo naar de zaak om de hele dag in de winkel te werken en sta ik dus echt mega voor aap!
    Wat nu ook balen is is dat het komend weekend dus lekker weer wordt en ik dus niet in de zon kan/mag.
    Ideeen tips zijn dus welkom al kan ik het wel pas vanavond lezen.

2. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Aloë vera aftersun smeren... En totdat t niet meer verbrand is daarmee vet houden.

3. natjes

natjes Niet meer actief

Yoghurt haalt ook alle brand eruit. Voordat je gaat slapen (duhhh) op je gezicht smeren!

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Pure aloe vera, ik weet alleen niet zeker of ze dat hier in nl verkopen, ik weet wel zoals Nikita zegt aftersun met aloe vera.

Op curacao was ik een keer erg op mn schouders verbrand ondanks het insmeren en daar hadden we aloe vera planten voor het huis staan, die moet je dan schillen en daarna op je huid uit smeren. Binnen 2 uur was het weg.

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    als je huid niet stuk is kan je er ook after shave op doen...

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    ja youghurt en aftersun met of zonder aloe vera werkt het beste om er vanaf te komen. Om het te voorkomen je gezicht met een hogere factor insmeren. Hier gebruik ik voor me gezicht de zonnebrand creme van me dochter factor 30 volgens mij en uiteindelijk word je dan ook bruin.

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Weet je dit wel zeker?
    Ik meen juist te herinneren dat een bekende van mij geen after shave mocht smeren omdat hier oa. alcohol in zit en enorm zeer kan doen en nog meer kan gaan branden op de huid.
    Er zijn ook sowieso een hoop mannen die helemaal geen after shave kunnen verdragen omdat het soms best wel "agressief" kan zijn op de gevoelige huid.
    Ik zou het dus niet zomaar op een verbrande huid smeren..

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb toen ik mijn schouders verbrand had, er uierzalf opgesmeerd, en dat hielp ook

9. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    ergens in noord holland
    Ik heb op aanraden van een klant inderdaad de hele dag after sun erop gesmeerd en het ziet iets minder rood nu, maar het gloeit nog wel.
    Dit zal wel weer een paar dagen duren voordat het helemaal weer over is.
    Bedankt voor de tips in ieder geval.

10. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Nou dat zou ik niet doen. Volgens mij zit het zo; als je huid verbrand is, dan heeft het vocht tekort. Alcohol haalt juist het vocht uit je huid... Dus naar mijn idee werkt dit juist tegenovergesteld.

Maar... Dat is mijn idee erover.

(En inderdaad, het beste is pure aloë vera creme, deze hebben wij groot ingekocht in Aruba, je smeert het erop, en 2 uur later heb je nergens meer last van!! Ik ben het hier nog nooit tegengekomen, maar wellicht dat aftersun met aloë vera ook goed werkt.)

11. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    ik heb ook rood haar incl lichte huid en sproetjes en ooit aloe vera geprobeert, maar daar ging mijn gezicht juist nog meer van gloeien. ik heb nu pure karite-boter, dat gebruik ik ook voor mijn dochter dr gevoelige huid en dat werkt ook heel goed.

12. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    ergens in noord holland
    Ik heb nog nooit van karite-boter gehoord.....waar koop je dat?

Deel Deze Pagina