cupcakes

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Ik wil met pasen lekker cupcakes maken om mee te nemen als we naar mn ouders gaan. Ik doe er dan nog glazuur overheen en wil ze dan ergens mee versieren. Het leukste is natuurlijk gele dingetjes. Ik kom zelf alleen niet verder dan gele mini m&m's. Mn vriend kwam al met banaantjes ( die snoepjes) maar ik vind dat veel te groot voor op een cupcake.

Wie heeft er nog een leuk idee voor gele versiering??

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
  3. tulip

tulip Niet meer actief

nou zo handig ben ik nu ook weer niet. Die cupcakes en het glazuur zelf maken, zover reikt mijn capaciteit eigenlijk;) Dus ik was eigenlijk op zoek naar bestaande dingen:)

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Misschien kun je met marshmallowfondant iets van paashaasjes ofzo maken? Is heel makkelijk te maken! Kun je googlen

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  6. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Je kan soms bij de xenos/AH van die suikerbloemetjes kopen. Die zijn dus al kant en klaar en die kan je dan in je glazuur drukken als het nog niet hard is zodat het blijft zitten. Erg schattig.

7. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Bij ons in de C1000 hebben ze cupcake deeg van Alfred J. Kwak.
    Da's ook geel.

8. tulip

tulip Niet meer actief

goede tip. Dank je.

Alle dames trouwens bedankt voor het meedenken, er zitten leuke dingen bij.

9. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Toevallig vandaag bij AH de allerhande meegenomen. Daar staan wat ideetjes in. Volgens mij kun je hem op de site ook inzien.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    marsepein kan je gewoon bij de kookwinkel kopen.. kant en klaar en is alleen even het vormpje uitsnijden

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die banaantjes kun je ook in kleine blokjes snijden en dan in een bepaalde vorm leggen ofzo, of gewoon strooien.

Verder zou je ook stukjes witte chocola kunnen nemen, (gebroken wit is bijna geel? ;) :D)

Paaschocolaatjes, van die chocolaatjes met die discokorrels, die zijn er rond pasen vaak in groen en geel.

Van de kleurendrop (die staafjes) de gele dropjes alleen nemen?

Nou, dat was het wel geloof ik :)

12. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat dacht je van gele tumtummies, gele smarties, gele rijstekorrels ( van die zoete kinderdingetjes, volgens mij is dat gepofte rijst), gele jelley beans. Je hebt ook van die snoepjes voor kinderen ( ik eet ze zelf ook wel eens) die heb je in roze, gele en oranje variant, ze ze klein en je schudt ze vanuit het doosje zo in je mond, ik ben even kwijt hoe die dingen heten.

Probleem is wel dat als je dat koopt je met al die andere kleuren blijft zitten haha

zit er wat tussen voor je?

Duik lekker de super(markt) in op of een snoepwinkel en SLA JE SLAG!! Leuk idee trouwens!! Laat je het resultaat nog even zien?

13. tulip

tulip Niet meer actief

limmeke, even het vormpje uitsnijden??? haha, jij kent mij niet zeker;)

rozemarijke en sunshine1976, ja op zulke kleine dingetjes zat ik te wachten. Dummies bedoelde je zeker???? Heerlijk!! Dat ik met die andere kleuren blijf zitten is geen punt hoor;), mmmmm.

Ik zal het resultaat showen, ik maak er toch een paar proef van het weekend.

14. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    wat je ook kunt doen is botercreme maken.
    Dit doe je door bijvoorbeeld 125 gram poedersuiker en 125gram roomboter te mengen.
    roomboter eerst 10minuten mixen en dan beetje bij beetje de poedersuiker er door en dan gele kleurstof wel voor voedsel natuurlijk er door heen te mengen.
    Dit kun je vast wel ergens kopen,weet natuurlijk niet waar je woont maar in een taartwinkel of online, je hebt ze van wilton en spectrum en dan in een spuitzak en er dan toefen van spuiten op je cupcake.
    Moet je maar eens googlen naar cupcakes met toefen.
    Heel veel succes er mee, ben benieuwd naar je resultaa(r)tjes

15. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
  16. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Fruithagelslag, is ook met name geel en vind ik persoonlijk heel vrolijk voorjaars/paas achtig.

17. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    aah fruithagelslag is ook een leuk idee!! Wel grappig hihi ik zie je al helemaal staan overal maar dat gele kleine spul uitvissen!

Dummies dat was het inderdaad!

Veel plezier met het geknutsel!

18. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

bij de xenos hebben ze vaak met pasen wel een strooibus met gele strooisel. zitten dan 4 verschillende dingen in. mini eendjes, geel suiker, bolletjes en nog wat.
    Je hebt de strooibus in de supermarkt vaak in de prinsessenvariant.
    Ze hebben meestal ook van die sjablonen. Kun je dan ook eendjes of eieren ínkleuren.

19. en iets van die zoetere eitjes dan?

Deel Deze Pagina