Rare vlekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindangel, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn zoontje heeft namelijk hele rare vlekken in zijn kleding. Het gaat om donkergekleurde vlekken in lichte kleding. Het lijkt net alsof de kleding vettig is, zeg maar.

Het vreemde is dat ik de vlekken pas opmerk als de was klaar is. Voor het erin gaat, valt het me niet op. (Dan zou ik er namelijk wel wat opsmeren.) Nu denk ik dat zijn spuugvlekken op de een of andere manier donker kleuren door donkere kleding die ik meewas. Zou dat kunnen? Ik let trouwens heel erg op met donkere kleding bij de lichte was, dus ik vraag me ook af hoe het kan.

De vlekken zitten alleen maar op lichte kleding, dus witte spullen en vooral lichtblauwe spullen. En alleen op dun katoen. Ik heb al gedacht dat het van de baby-olie kwam, of van de cinebaby. Maar dat heb ik uitgesloten, want daar let ik nu heel erg op.

Herkent iemand dit? Enig idee wat ik eraan kan doen? Ik heb al van alles geprobeerd (shout, vanish), maar nul resultaat.

Ik vind het zo zonde...

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb het wel eens gehad met wasverzachter, ik had wat gemorst theedoek gepakt en alles opgeveegd, na de was zaten er allemaal vlekken in de theedoek.

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, dat zou kunnen inderdaad... Want ik heb het idee dat het alleen op plekken zit waar gemorst is. Alleen tot nu toe op de een of andere wonderlijke manier, nog niet op de duurdere kleertjes, gelukkig.

Enig idee hoe ik dat eruit krijg?

4. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Ik lees ff mee.
    ik heb het ook.

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik heb gezien dat fruitvlekken die je eerst niet ziet bruin worden en er ook na meerdere wassen niet/moeilijk uit gaan.
    Misschien na eten van fruit (als je denkt dat dat het kan zijn) meteen schoonspoelen?
    Hier ook bruine vlekken, niet in alle kleertjes... raar he?

6. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    kan het geen babyolie zijn? van na het badje.....
    grtz Ramona

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @Ramona: Dat denk ik niet, omdat ik na de eerste vlekken juist extra ben gaan opletten met die olie... Ik gebruik het nu zelfs niet meer. Alleen om te masseren. En het zit ook op plekken (rond de hals van truitjes) waar die olie niet komt. De olie zou alleen vlekken op het rompertje verklaren.

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Het zou heel goed kunnen dat het melk vlekken in combo met wasverzachter is, klinkt heel raar maar ik heb het getest en bij ons bleek dit zo te zijn.

In ons geval mamamelk en heb geen idee of het ook is bij flesvoeding.

Ik was nu alle baby kleren 1x zonder wasverzachter en daarna nog een kort programma met andere kleding met wasverzachter zodat het toch lekker zacht is en lekker ruikt ;).

Het is even wat werk maar het is ook zonde om alle kleding te "verpesten".

Misschien kan je het eens uitproberen?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ik denk ook melkvlekken. Bij ons gebeurde dat ook, van die lichtgrijzige vlekken precies op plekken waar hij melk had opgespuugd.

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @B en N: dat zou heel goed kunnen inderdaad. Ik denk dat ik nu maar gewoon niet meer met wasverzachter was.
    Heb je trouwens nog iets gevonden om de vlekken die al gemaakt zijn, eruit te krijgen?

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Enkele vlekken heb ik er uit gekregen door een nacht in de Biotex te laten weken en ongeveer 3x mee te wassen met de overige was (zonder wasverzachter dus ;)) en enkele vlekken waren zo "hardnekkig" dat die truitjes helaas "overleden" zijn ;)

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, dat ga ik maar proberen dan!

13. Alita

Alita Niet meer actief

He hier ook dezelfde vlekken en hier zijn ze van het spugen, ik gebruik geen wasverzachter en heb ze ook en ons kindje spuugt veel en het zijn precies de plekken waar de spuug komt, weet ook nog niet hoe ik ze eruit krijg helaas

14. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hier ook van die vieze spuugvlekken, maar ik gebruikte geen wasverzachter hoor. Was vaak inderdaad alleen op lichte en goedkope kleertjes, dus misschien een combinatie met het soort stof waardoor het heel erg in de vezels kan trekken ofzo? Ik heb er geen oplossing voor gevonden, maar meestal was het ook niet na 1x spugen zegmaar, maar pas als het truitje al vrij lang gedragen was.
    Als het witte rompertjes zijn, kan je ze wel gewoon ff in de bleek leggen, dat helpt wel. Maar met truitjes is dat lastiger...

Deel Deze Pagina