Lage bloedsuiker

Discussie in 'Gezondheid' gestart door xMissyx, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMissyx

    xMissyx Actief lid

    16 jan 2011
    132
    0
    0
    Friesland
    Ik kom net terug van de verloskundige en zit mijn bloeduitslagen even te bekijken. Nu zie ik op mijn rapport dat mijn bloedsuiker een waarde heeft van 3.1.
    Aangezien mijn moeder last heeft van diabetes, weet ik dat dit best wel aan de lage kant is. Nu vroeg ik mij af, kan een lage bloedsuiker kwaad tijdens de zwangerschap?
     
  2. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Was het nuchter 3.1 of na het eten?
     
  3. xMissyx

    xMissyx Actief lid

    16 jan 2011
    132
    0
    0
    Friesland
    Ik had al ontbijt gehad, dus was niet nuchter.
     
  4. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Hoelang was het na het eten dat geprikt is?
    Waarschijnlijk was het gewoon tijd om weer te eten. Kwaad kan het niet, maar hou het even in de gaten. Kan zijn dat je soort van hypo-gevoel krijgt. Vergelijkbaar met een hypo die een diabeet kan krijgen: honger, duizelig, trillerig, misselijk, wazig zien, bleek etc.
     
  5. xMissyx

    xMissyx Actief lid

    16 jan 2011
    132
    0
    0
    Friesland
    Ik had om 10 uur ontbijt gehad en mijn bloed is geprikt rond 11 uur, dus het was nog niet tijd om alweer te eten.
    Maar zolang het geen kwaad kan vind ik het niet erg. Ik heb er verder zelf nog geen last van. Maar ik zorg nu wel dat ik altijd wat te eten bij me heb en houd het verder wel in de gaten!

    Bedankt voor je reactie! :)
     
  6. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Graag gedaan. Werk met diabeten (praktijkondersteuner) dus weet er alles van. Het is inderdaad goed om altijd wat te eten bij je te hebben. Ook niet zwangeren en niet diabeten kunnen dit soort klachten hebben. Na het eten van een kleinigheid trekt het weg.
     
  7. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook niet nuchtere suikers van 3.4
    Kan absoluut geen kwaad. Bij diabeten wel, maar als je geen DM hebt
    kun je ook geen hypo krijgen. Je lichaam is hier aan gewend.
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die van mij was ook zo laag soms. Maar omdat hij op anderen momenten hoog was, en mijn eetpatroon niet echt geweldig was, ben ik toch even langs een dietist gegaan. Daar een schema opgezet om de hele dag door een wat stabielere suikerwaarde te krijgen. Vooral omdat er suikerziekte in de familie zit.
    Met dat schema, en strak volgen, ging het wel beter met de waarde.

    Maar normaal kan het niet veel kwaad, alleen gezien mijn familieomstandigheden was het beter om wel iets te doen.
     

Deel Deze Pagina