gezichtsbruiner zwangerschapsmasker?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Cheiba010, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheiba010

Cheiba010 Lid

11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Hey meiden,

Ik ben zoooooo bleek en heb allemaal kleine puistjes.
    Ik lijk net ziek :$
    Voorheen ging ik regelmatig onder de zonnebank.
    Nou weet ik dat, dat de 1ste 3 maanden niet mag of niet verstandig is. Nou wil ik onder de gezichtsbruiner maar lees ik "verschrikkelijke" dingen over zwangerschapsmasker .. =(

Ik ben ook midden in de zomer zwanger en wil niet echt heel de zomer (naja zover we hier een zomer krijgen) uit de zon blijven.

Ik heb al gekeken voor een zelfbruinende gezichts/dagcreme maar dat is allemaal op vetbasis gemaakt en krijg ik ook pukkeltjes van.
    Bij de drogist hoor ik dat de pigment/zwangerschapsmasker nooit meer weggaan klopt dit? :(

Nou was mijn vraag hebben dames ervaring met een zwangerschapsmasker? en is het erfelijk? want mijn moeder had het namelijk niet bij allebei haar zwangerschappen ..

Groetjes,

2. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik heb het niet gekregen, ook geen linea nigra (zo'n streep over je buik). Mijn huid ziet er nog net zo uit als 9 mnd geleden. Mijn moeder had het ook niet.

3. Kaaatje

Kaaatje Lid

8 mrt 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ha vertelde me dat 1x per 2 wkn mag. X

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar dan nog heb je er kans op hoor.

Hier heb ik vlekken in mn gezicht gehad van een klein beetje zon, geen idee of het erfelijk is. Zou het er niet op wagen.

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb de zonnebank maar wel even gelaten voor wat die is, maar ik ga wel gewoon in de zon! Goed insmeren, dat wel. Hoge factor erop, en dan lekker genieten van de warme stralen :)

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb gelukkig, maar één bruine vlek in mijn gezicht gekregen. Deze zit er nog steeds en gaat echt niet meer weg. Ik beschouw het maar als een groot uitgevallen sproet. Ik heb de zon wel vermeden en met factor 50 gesmeerd. Als ik dat niet had gedaan, gok ik dat ik een heleboel nieuwe 'sproeten' erbij had gekregen ;). Persoonlijk zou ik het risico niet nemen en dan maar wat bleker (ik zie er ook uit als een wandelend lijkje met griep zonder zonnetje).

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb het vorige keer niet gekregen, maar heb ook wel redelijk goed gesmeerd. Ik ga deze zomer echt niet proberen een kleurtje te krijgen (zelf tijdens mijn vakantie naar Florida niet:( :p) Ik denk dat je gewoon een dat je van te voren niet kan weten of je het krijgt of niet. Het kan na de zwangerschap ook weer langzaam vervagen, maar ik ken ook wel mensen bij wie het na jaren nog te zien is.

8. Metire

Metire Niet meer actief

bij mijn zus is het ook na ongv 5 jaar nog steeds niet weg, en dat was door een normale zomer + insmeren. ik ging voor mijn zwangerschap ook regelmatig onder de zonnebank maar heb het voor de zekerheid tijdens de zwangerschap niet meer gedaan! dan maar een beetje foundation +bronzer hoor! en nu ga ik ook niet meer, geen zin om straks zo'n rimpelmuts te worden! hihi

9. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik ga gewoon niet zonnen tijdens m'n zwangerschap, warm of niet. Ik blijf uit de zon, lekker in de schaduw. Mijn zoontje is geboren in juni en daarvoor was het errug warm, maar ben braaf uit de volle zon gebleven hoor. Was uit enorm opgezwollen door vocht en zonnebaden helpt dan niet haha.

Zwangerschapsmasker is niet erfelijk voor zover ik weet, maar zou het risico niet snel willen lopen. 't Is maar voor een relatief korte periode, dus zou het gewoon niet doen.

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik ben met 26 weken zwangerschap gewoon op vakantie geweest naar Mexico en heb daar heerlijk in het zonnetje gelegen. Goed gesmeerd met factor 50, en was toch lekker verkleurd! Ik had toen een klein beetje last van zwangerschapsmasker, maar dat is bij mij gewoon weggetrokken. Ik heb wel dat het in de zon nog wel eens terug wil komen, maar dat vind ik niet zo erg.... Sproetjes kreeg ik wel veel meer.

Deel Deze Pagina