Gezichtsbruiner

Discussion in 'Gezondheid' started by rce86, Nov 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hai dames,

Ik ben dit jaar niet op vakantie geweest, En sinds ik zwanger ben ook niet onder de zonnebank...Nu krijg ik de laaste dagen zoveel reacties dat ik er zo bleek uitzie. Dus Vroeg mij af mag je wel onder de gezichtsbruiner als je zwanger bent?
    Liefs

2. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Dat mag wel hoor, je mag ook gewoon onder de zonnenbank.
    Je hebt alleen wel kans dat je een zwangerschapsmasker krijgt, dus daar moet je even voor oppassen.

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Ik gebruik hem wel af en toe met mate. Maar zoals al is gezegd wel oppassen voor zws masker.

4. Baby4

Baby4 Bekend lid

Mar 1, 2008
    854
    271
    63
    Female
    Het beste is om even vol te houden tot na je bevalling. Ik ben op dit moment ook bleek en snak naar een kleurtje maar ben te bang voor de gevolgen (pigmentvlekken).

5. Nina010

Nina010 Bekend lid

Jul 20, 2008
    820
    0
    0
    mag je wel zelfbruiner gebruiken?

6. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik gebruik zelf wel creme waar je een bruiner tintje van hoort te krijgen... Maar of ik dat ook werkelijk krijg :S.. Iemand tips voor zelfbruinende creme? (als je dat mag gebruiken)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Die mag je gerust gebruiken! Sommigen zeggen dat het je pigment activeert en je er dus vlekken of een zw.masker van kunt krijgen, maar dat is niet zo; het bruinende bestanddeel zijn suikermoleculen die reageren met eiwitten en dat alleen in de buitenste hoornlaag, dus het heeft geen effect op de foetus.

Ik ben er alleen allergisch voor (geprobeerd: Nivea en Dove). Ik ben ook spierwit, maar so what? Het is winter en ik ben zwanger, ik smeer wel wat foundation op mijn hoofd! ;)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik zou het zelf niet gokken op de gezichtsbruiner, vanwege de kans op een zwangerschapsmasker... Werk hier maar gewoon met wat make-up als ik geen zin heb in al die goedbedoelde: wat zie je bleek-opmerkingen.

Maar als je een goede zelfbruiner zoekt: een tijdje geleden zijn ze in "Kassa" getest en naast een duur merk kwam die van Kruidvat als beste uit de bus. Dure merk heb ik niet onthouden: die was wel 3 tot 4 keer zo duur als de Kruidvat variant en ze waren ongeveer net zo goed.
    Zelfbruiner mag je gewoon gebruiken, komt alleen in de toplaag van je huid, die zich om de 3 weken vernieuwt.

9. zwik

zwik Actief lid

Feb 29, 2008
    155
    0
    0
    Delft
    In het programma: hoe word ik mama. Van Bridget Maasland, werd door een bekend visagist (weet zijn naam niet meer) gezegd dat zelfbruinende creme niet goed is. De chemische stoffen die erin zitten zouden door je placenta dringen en zo bij je baby kunnen komen.
    Ik heb het verder nog nooit gehoord. Gebruik af en toe zelfbruinende gezichtscreme. Ben wel gestopt met de bodylotion...

Van de zonnebank kreeg ik meteen een zwangerschapsmasker. Was voor mij blijkbaar veel te heftig...

10. zogelukkig

Klopt, dat was Mari die dat beweerde, maar Mari had het bij het verkeerde eind! Ik heb het toen opgezocht op internet:
    De stof die gebruikt wordt om de huid te bruinen zonder zon is 1,3-dihydroxypropanon. Eigenlijk is dit een soort klein suikermolecuul. Dit molecuul wordt opgenomen door de bovenste laag van de huid en reageert met eiwitten uit de hoorlaag tot bruingekleurde verbindingen. Deze reactie kun je vergelijken met de reactie van suikers met eiwitten bij het bakken van brood. Gelukkig is de stof 1,3-dihydroxypropanon onschuldig.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    In zelfbruinende cremes zit wel vaak vitamine a. Met vit A verrijkte cremes worden afgeraden tijdens de zwangerschap. Geen idee in welke concentraties het in zelfbruiners zit.
    Misschien dat Mari dat bedoelt (jaiks Mari)?!

Maar ik neem aan dat je die zelfbruinende creme niet iedere dag opsmeert. Dus af en toe zal heus niet zoveel kwaad kunnen.

Maar voor de zekerheid zou ik t zelf gewoon niet doen. Liever een paar maanden een wit koppie, dan eventuele schade.

12. zogelukkig

Wat ik wel vreemd vindt, is dat de 1 zegt dat iets dat je op je huid smeert niet in je bloedban komt en een ander zet van wel. Kijk; je hebt ook nicotinepleister en pijnstillers die je op je huid kan plakken en die komen dus wel in je bloedbaan. Hoe zit dat nou dan? Daarom mag je vaak ook niet smeren met een cortisonencreme bij exceem e.d.
    Vitamine A in producten heet vaak "pro-retinol A" en dat is de veilige vitamine A, die ook in worteltjes zit, de beta-caroteen dus, die de oranje kleur geeft.

Share This Page