broodje zalm gegeten, ships schijnt niet goed te zijn!

Discussion in 'Zwangerschap' started by ster, Nov 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Vandaag hadden we broodjes op het werk. Ik heb een broodje zalm (volgens mij dus rauw) gegeten.... Het was erg lekker, maar later sloeg de schrik bij mij toe :cry: Volgens mij mag je dat helemaal niet eten toch?

Waarom doe ik dit nou? Echt ik baal gruwelijk! Is dit nu een groot risico?

2. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Beter is van niet volgens mij, maar ik denk dat een keer ook geen kwaad kan. Ga er vanaf nu gewoon wat beter op letten.
    groetjes sandra

3. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    ik durf niets meer te eten hoor! Ik vind het zo dom van me zelf. Weet iemand ook wat de risico's zijn? Of misschien moet ik me daar maar niet in verdiepen.... wordt je ook niet gelukkiger van natuurlijk!

4. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik zou me er ook niet te druk om maken.

Weet eigenlijk niet of het kwaad zou kunnen , of het wel mag of niet.
    Verse vette vis is goed toch, tenminste dat dacht ik.

Maar goed, we snoepen denk ik allemaal wel eens wat wat eigenlijk niet kan of zou mogen.

Maar van een keer iets " verkeerds" te eten breng je je kindje denk ik echt niet in gevaar.

Ik zou me als ik jou was me er niet te druk om maken hoor.

Liefs,

5. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Volgens mij is het zo dat de kans daarbij groter is dat er een of andere bacterie inzit. Het hoeft dus helemaal niets te betekenen. Het zou kunnen dat je nu een bacterie binnen hebt gekregen, maar volgens mij is die kans niet groot hoor, alleen wel groter dan bij andere producten, vandaar dat het wordt afgeraden.
    Ach en je kan er nu toch niets meer aan doen. ALs het zo is, dan is het zo, maar de kans is groot dat het niets uitmaakt. Maar nu gewoon niet meer doen.
    tja ik heb ook wel eens wat gegeten waarvan ik achteraf dacht, o jee dat wordt afgeraden. nou ja uitspugen heeft geen zin meer, dus kan je je er beter niet te druk om maken denk ik en verder gewoon goed opletten.

6. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb met de zoek functie nog even gekeken met het trefwoord "zalm" en in het forum "vraag het e verloskundige"
    En wat ik zo zie kan het geen kwaad, zolang het verse vis is, of diepgevroren vis.

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... light=zalm

dit is een van de links, je kan er even kijken.

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    plus is zalm dat je op brood eet niet rauw ;)

8. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Goh is dat zo Natas? Dan is het gerookt zeker?
    Ik ben gewoon stom geweest en ga me er nu maar niet meer druk om maken (pfff waren die 12 weken gewoon maar voorbij).

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    idd! :D

10. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Wel even een opmerking, vacuum verpakte zalm is dus niet vers! Ook al schrijven ze erop dat het vers is!

Je moet het dus wel echt bij de visboer kopen.

Heb ook wel eens gesmikkeld van dingen die ik eigenlijk niet mocht hoor (op vakantie in griekenland ook half glaasje witte wijn gedronken), maar inderdaad regelmatig dit doen is natuurlijk niet goed.

Maar kan me voorstellen dat je je kl.te voelt, maar laat het los en ga er niet elke dag aan zitten denken. Krijg je alleen maar stress van en DAT is helemaal niet goed voor jullie beide!

Liefs, Daphne

11. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    het is inderdaad zo dat zalm uit een verpakiing in de supermarkt niet echt vers is. dat heeft er al een tijd gelegen en dan kunnen de bacterien zich vermeerderen. als je dus vis wilt eten, moet je het echt even halen bij de visboer, maar maak j niet druk over 1 keer. hou er gewoon de volgende keer wat meer rekening mee en dan komt het allemaal wel goed.

gr tacsha

12. Female

Female Niet meer actief

idd gerookt dus niet rauw maak je geen zorgen hoor

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Zalm op brood kan wel degelijk rauw zijn, de zalm van Ikea bijvoorbeeld is niet gerookt maar ingemaakt met zout en suiker Graved Lax heet het en is dus wel degelijk rauw, maar alle vacuüm verpakte vis wordt afgeraden. Rauwe vis kán wel, je mag bijvoorbeeld wél een zoute haring eten, als je deze maar bij de visboer koopt en niet in de supermarkt. Bovendien bevatten gerookte producten vaak ook veel zout, dus je moet er zowiezo mee matigen. Verder eet smakelijk en maak je over die ene keer maar geen zorgen.

kijk hier voor het belangrijkste lijstje:
    http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... assen+met/

14. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Maak je maar niet druk hoor, ik heb het per ongeluk ook gegeten tijdens mijn zwangerschap, en wel vaker dan 1 keer. En mijn dochtertje is kerngezond. Gewoon volgende keer ff opletten.

15. Kay

Kay Lid

Dec 1, 2005
    95
    0
    0
    Zalm op brood is weliswaar gerookte zalm maar dat eet je liever niet. Er is listeria 'gevaar'. Het is mij ook eens overkomen deze zwangerschap, ik geloofde de serveerster op haar blauwe ogen dat gerookte zalm heus geen kwaad kon. Thuis gekomen en op de site van voedingscentrum gekeken bleek dat je het liever niet eet.

Maar... ik heb me er ook erg sappel om gemaakt en dát is zonde van je energie. Probeer het van je af te zetten, je draait het niet meer terug! Mijn beeb is ook nog harstikke in leven, dus één keer is echt geen grote fout hoor!

16. Niet meer actief

Als je je erge zorge maakt, kan je ook vragen of ze je even op listeria prikken. Ben je gelijk van de onzekerheid af.

17. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Mocht je dit nog lezen janne, bedoel je bloedprikken? Dit moet ik toevallig binnenkort laten doen van de verloskundige. Is eigenlijk wel een goed idee dan!

18. Niet meer actief

Ja Ster, ik bedoel bloedprikken.
    De VK heeft dat bij mij ook gedaan ( listeria)en ook gelijk op toxoplasmose.
    Ik geloof dat je het wel specifiek moet vragen.

En je bent alweer 9 weken, wat gaat dat snel!

19. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Jaaa 9 weken... op naar de 12!
    En jij dan! :p :p alweer 19 weken tegek hoor!

Morgen spreek ik waarschijnlijk mijn VK en ik zal vragen of ik hier eventueel ook op geprikt kan worden. En anders... ik maak me maar niet te druk... je hebt toch niet alles in de hand tijdens je zwangerschap!

20. Niet meer actief

Het kan me niet snel genoeg gaan. :oops: Op naar die 40 weken. ( blijf het eng vinden)

Share This Page