Hallo Allemaal, We zitten hier met een kattenprobleem. Bij ons in de straat zijn veel buren met katten, die dag en nacht buiten lopen. Volgens mij gaan ze alleen naar huis om te eten, de rest doen ze wel allemaal in onze tuin We hebben vorig jaar een soort plastic paddestoeltjes gehaald die we moesten vullen met een bepaald poeder. De katten vonden dit niet fijn en bleven weg. Dit helpt echter niet meer. We hebben weer iedere dag katten in de tuin en poep op het gras! Met het oog op de zomer die eraan komt en een klein meisje dat dan graag op het gras wil kruipen, ben ik dus op zoek naar tips! Liefst diervriendelijk. De plantenspuit heb ik al continu buiten staan met goed weer, maar ja dat kan ik 's nachts niet doen. Iemand tips?
koffiedik wil wel helpen en ik las eens ergens een citroenplant, maar of dat werkt... het schijnt dat katten niet van die lucht houden. suc6
Ja, precies, koffiedik eens proberen. Ach, anders gooi je het toch maar weg, dus kun je het mooi hiervoor gebruiken.
bij de dierenwinkel of het tuincentrum kun je kattenschrik (ofzoiets, preciese naam weet ik even niet) kopen. Dat is iets wat ze gewoon niet fijn vinden...Schijnt ook niet schadelijk voor kinderen te zijn. En inderdaad koffiedik helpt, maar of dat nog in ruime voorraden aanwezig is met die senseo's...
http://www.shop4home.nl/index.php?main_ ... MAodDhc9qg Dit schijnt ook te werken. Als ik zo'n hoog geluidje maak met mijn telefoon (beltoon) schrikken mijn eigen katten ook erg heb ik opgemerkt.
Helaas...zelfs de citroenplant ( je bedoelt de citroengeranium zeker) werkt niet, want ik heb zelf 2 katten en die zitten vaak in de vensterbank waar ik dus 3 potten heb staan. Nog 1 tip: zet er absoluut geen kattenkruid erin aangezien die juist de katten aantrekt.
Ik heb kattenschrik weleens gebruikt. Werkt idd, maar het stinkt verschrikkelijk. Ik heb hier last van katten, die binnen komen via het slaapkamerraam. Dat vind ik dus echt helemaal niks. Zeker niet met het oog op mijn dochter.
Heb er gelukkig niet zo'n last van.. Af en toe zitten er katten uit de buurt. Maar vind het ook niks! Vind het eigenlijk ook heel egoistisch van die mensen.. Zij kopen een kat, wij niet. Maar wij zitten er vervolgens mee opgescheept.. Wij hebben zelf sinds een paar maanden een hond. Die ik netjes uitlaat bij speciale plekken. Vervolgens heb ik alsnog mn tuin onder de sh*t door huisdieren van een ander...
weet je wat bij ons ontzettend goed helpt? Mottenballen in de tuin! Katten hebben daar zo'n hekel aan en als je dat in de tuin doet dan blijven ze weg.
een pistool wil ook nog wel eens helpen nee grapje ik zou het niet weten heb geen probleem met katten in me tuintje
ik weet niet wat voor schutting je hebt maar een visdraadje spannen boven de schutting en geen kat meer te bekennen. dit helpt permanent. katten kunnen dan niet meer over de schutting lopen en kunnen dan niet meer in de tuin. bij ons tenminste dan he.
hier ook zo'n verschrikkelijk katten probleem ik heb overlaatst van 2 weken tijd 10 kaka's opgerappt en ik ben het beu ik onthaalouder en binnen kort mogen de kindjes naar buiten maar moet dan wel maken dat er geen kaka meer te bespeuren is he vervelend
Vies he! Van mij mogen de kattenbezitters ook kattenbelasting gaan betalen, mensen met honden betalen toch ook hondenbelasting en honden poepen niet in je achtertuin. Bij ons zijn er ook katten in de straat en die willen wel eens in onze achtertuin komen, maar gelukkig kan ik de honden erop af sturen. (ze jagen ze alleen maar weg, vangen lukt onze honden toch niet, dus het is niet gevaarlijk) Succes ermee!
Je mag mijn honden wel lenen . Nee geintje. We hebben zelf 2 katten en gelukkig nooit geen last met de buren (volgens mij krijgen ze er zelfs te eten ). Een lijntje spannen over de schutting wil nog wel eens helpen. Je hebt ook van die dingen met een bewegingssensor die dan water gaat spuiten wanneer er iets langs komt. Hebben wij geprobeerd om de vogels bij de vijver weg te halen. Werkte goed alleen bestreek het niet onze gehele vijver. Volgens mij te verkrijgen bij de tuincentra's en bouwmarkten en dan bij vijver assecoires (in de vorm van een kikker) en niet al te duur. Misschien het proberen waard?
pfff mijn tuinslang ligt al klaar de eerste die paseerd heeft in elk geval een koud douche aan zijn been
Kippengaas! dat vinden ze een rotgevoel! wij hebben ook 2 katten en de buren buiten rondlopende konijnen. toen ik zag dat de katten bij hun in tuin zaten ben ik zelf gaan vragen of dat oke was, en heb ook gezegd dat als ze er problemen mee krijgen ze dat moeten zeggen dan spannen we kippengaas. wel zo sociaal vind ik.
kan ik wel aan het muurtje gangen dat kippehaas maar kan het toch moeilijk op mijn vernanda gaan leggen he want langs daar komen ze meestal