Dames, iemand weet het vast wel.. Wat is gebruikelijk qua uitbetaling van de KOT die ik te weinig heb ontvangen de afgelopen twee maanden. Het gaat om een bedrag van ruim 600 euro. We hebben een wijziging gedaan in het aantal uren en mijn dochter bij de gegevens toegevoegd omdat zij natuurlijk ook naar het kdv gaat nu. Er zijn zo'n 8 weken overheen gegaan en met het KDV heb ik overlegd dat we gewoon de eigen bijdrage zouden betalen en dan het bedrag van de BD door zou storten naar hun. Nu heb ik net de BD gebeld en die man kon me niet vertellen of ik het bedrag morgen in één keer gestort krijg of dat het maandbedrag word verhoogd zodat die 600 euro over de rest van het jaar verdeeld gaat worden. Iemand enig idee hoe dat normaal gesproken in zijn werk gaat? Want het KDV rekent er nu op dat ik morgen die 600 euro ook overmaak..
ik dacht dat je het voor max 1 maand nog maar kon wijzigen? Ivm fraude gevoeligheid ofzo? Volgens mij wordt het normaal gesproken met toeslagen over de maanden verdeeld... maar eigelijk denk ik dat je het voor maar 1 maand krijgt maar kan het niet met zekerheid zeggen.
Staat er misschien niet goed uitgelegd. Ongeveer 8 weken geleden hebben we een wijziging doorgegeven. Die wijziging moest toen een week later in gaan (wist het niet eerder, dus kon niks wijzigen) Op de site staat al een tijdje dat ik voor de maand maart recht had op 800 euro ipv 655 (toeslag van 1.5 week opvang van Elise). Voor de maand april staat daar 1123 euro voor, maar heb 655 gekregen, omdat de beschikking nog niet was opgemaakt, daar staan die 8 weken wachttijd dus voor. Op de site staat dus dat ik wel recht heb gehad op volledige toeslag, maar doordat de beschikking nog niet was opgemaakt hebben ze het niet uitgekeerd. Ik was dus qua datum wel op tijd, heb het voordat het in moest gaan aangevraagd. De datum staat op 21-4-2012 dus morgen word sowieso voor de maand mei die 1123 euro gestort. Alleen krijg ik dus nog 600 euro met terugwerkende kracht.
T'is inderdaad zo als de medewerker jouw verteld heeft, Het bedrag word of in 1 keer uitbetaald of je maandbedrag word per maand verhoogd zodat je aan het einde van het jaar je rechten in zijn totaal ontvangen hebt. Dit is vanaf het jaar 2012 nieuw dat de uitbetaling op 2 manieren kan gebeuren
Oh, das fijn Het kdv rekent erop dat het gewoon word overgemaakt morgen.. Hij dacht zelf dat het bedrag per maand word verhoogd, maar ze willen het graag binnen hebben. Logisch op zich natuurlijk. die 600 euro word dan verdeeld over 8 maanden, nog geen 100 euro per maand. Ik ga straks over op een flexibel contract dus het is totaal niet handig op die manier. .
Het hoeft niet zo te zijn hoor dat het nog verdeeld word, het kan wel en daar moet je absoluut rekening mee houden. Ik hoop voor je dat je het gewoon in 1 keer uitbetaald krijgt
het bedrag zou dan per maand verhoogd worden met ongeveer 50 euro. Schiet niet op dus haha.. Ik zal het wel zien morgen.
Ik had zoiets aan het begin van het jaar, had 1 extra termijn te goed. Toen heb ik in 1 keer 2 termijnen gekregen. Nu heb ik weer een hoop extra te goed (in verband met het EINDELIJK verwerken van een wijziging) en ik hoop dat ik die morgen ook allemaal in 1 keer krijg.