Afgelopen dinsdag heb ik mijn verstandskies weg laten snijden. Het was een moeilijke verstandskies, dus er werd flink geboord, geduwd en getrokken. De eerste dagen een dikke wang, maar weinig pijn (ik slikte ook ibuprofen). Nu na 5 dagen lijkt de pijn erger te zijn (misschien ook omdat ik de pijnstillers wat probeer af te bouwen). Ik heb voordal pijn in mijn kaak. Het begint bijmijn verstandskies en trekt door naar voren. Ik heb steeds het idee dat e r op mijn zenuw geboord wordt. Met pijnstillers is het goed te doen, maar als die dingen zijn uitgewerkt. Auwie! Nu is mijn vraag: Is deze pijn normaal?
Volgens mij duurt het dan inmiddels wel lang. Ik heb er alle 4 keer maar 2 of hooguit 3 dagen last van gehad. En ik slikte maar 1 dag ibuprofen. Ik zou er morgen even over bellen met je tandarts.
Lijkt mij inderdaad ook wel lang duren Ik heb het nooit zo ervaren hoor en bij mij zijn ze alle 4 getrokken Ik zou morgen even contact op nemen misschien is er wat gaan ontsteken
Lijkt mij lang duren hoor, zou morgen even bellen! Ik heb ook een verstandskies laten trekken, maar de volgende dag voelde ik er niks meer van.
Bij mij zei de kaakchirurg dat je tot 10 dagen pijn kunt hebben, als het dan nog niet over is, dan moest ik bellen. Mijn verstandskies was erg makkelijk te verwijderen en ik heb er totaal geen pijn aan gehad. Maar mijn oom heeft er wel 7 dagen last van gehad, maar bij hem hebben ze ook erg moeten duwen en trekken.
Die van mij is ook vorige week verwijderd.Ik neem inderdaad nog steeds geregeld een paracetamol(mag geen brufen ivm astma en de bloedverdunners die ik gebruik). De pijn kan inderdaad lang aanhouden maar als het ondraaglijk ineens word hou er dan rekening mee dat je een tandkasontsteking kan hebben en dat doet gewoon verdomd pijn. Dus toch dan even overleggen want het kan dan zijn dat je een korte antibioticakuur nodig heb. Hoop dat de pijn snel dragelijker word voor je of lekker helemaal weg gaat.Ook bij mij is er geduwd,geboord en heb hechtingen.Bah!
Ik geloof dat mijn kaakchirurg het ook over 10 dagen had. Het gekke vind ik, dat ik eerst weinig pijn had en nu meer.
dat is mij destijds ook verteld, maar de pijn moet in die 10 dgn wel minder worden, en niet erger. Als je 10 dgn verder bent zou de pijn nagenoeg weg moeten zijn,dus ik zou zeker even opbellen hoe en wat want lijkt mij juist niet dat het erger zou mogen worden? een ontsteking in je mond heb je zo opgelopen, dus zekerheidshalve misschien toch even naar laten kijken.
Als je ben geweest krijg je toch ook een informatieboekje mee met informatie wanneer je moet bellen als er iets niet goed is ? ik weet het niet meer precies, voor mij is het gelukkig alweer 4 jaar geleden dat ze eruit gesneden zijn.. maar zoieso bij koorts moet je gelijk bellen!
Het kan zijn dat je een ontsteking hebt gekregen. Als je met je vinger of je tong aan de zijkant voelt,heb je dan een bobbeltje? Kan heel klein zijn.
Ik denk dat het komt omdat je nu minder pijnstillers slikt. En er is flink aan geduwd en getrokken dus het kan best zijn dat je kaak een flinke 'klap' heeft gehad en een beetje ontwricht is. Dat heeft tijd nodig om weer te herstellen. Maar ik denk dat als jij het niet vertrouwd je sowieso even moet bellen, al is het om gerust gesteld te worden. Sterkte! Pijn aan je kiezen/mond is niet fijn
Bij mij heeft het ook heel lang geduurd voordat de pijn weg was. Heb een paar dagen echt koorts ervan gehad. Mijn kaak voelde alsof iemand me daar een vuistslag had gegeven, hij werd ook helemaal blauw, de tandarts zei dat dat heel normaal was omdat er flink aan gesjord was. Heb er echt 2 weken last van gehad. De eerste week was het ergst en daarna werd het steeds minder met de pijn, maar me kaak bleef wel lang een beetje stijf. Heb je ook van dat spoelmiddel gekregen? Ik moest daar na elke maaltijd even mee spoelen om ontstekingen mee te voorkomen van etensresten die in de wond kunnen blijven zitten? Als je er echt last van blijft houden echt even naar de tandarts gaan, niet mee rond blijven lopen, heb ik ook niet gedaan en die man is er niet voor niks.
Bij µij heeft het een paar daagjes geduurd. Bij het schrapen heeft hij een zenuw geraakt en ik dacht dat de verdoving er de dag erna nog inzat. Maar dat bleek dus dat die zenuw dat schuld was, heeft trouwens 3 maanden geduurd dat ik aan de linker kant van mijn lip en kin weer gevoel had. Misschien kunnen ze er toch even naar kijken? Wie weet is het een ontsteking en ben je nog verder van huis.
Bij mij werd de pijn ook erger na een paar dagen, dat kwam door een ontsteking. Maar tegen die pijn hielp geen enkele pijnstiller; ik werd er wel wat duffig van maar het bleef verdomd veel zeer doen. Dat werd ook bevestigd door de kaakchirurg: ontstekingspijn is niet te dempen met ibu's, die blijf je daar dwars doorheen voelen. Ik denk dat het bij jou, zoals jij het beschrijft, geen ontsteking is. Wat wel? Geen idee...
Ik zou gewoon even bellen, dan weet je zeker of je langs moet komen of niet. Daar kunnen wij verder ook niet veel over zeggen..
Ik heb er drie weken last van gehad , herhaaldelijke keren gebeld en op het eind van het liedje had ik een ontsteking tot op het bot , dus wel even op letten maar de pijn die jij omschrijft lijkt wel op de pijn die ik toen had ...
Over het algemeen hoort de pijn na 3-4 dagen echt duidelijk minder te worden! Wij geven altijd het advies mee om als het na 3-4 dagen nog niet minder is of minder lijkt te worden te bellen! Oftewel ik zou even bellen ! Misschien dat er toch zoals al gezegd word een ontsteking zit. Succes! En hoe is het er nu mee?
Ja, hoe gaat het? Moeilijk te zeggen, het is namelijk erg wisselend. Ik vind het zelf nog niet pijnlijk genoeg om weer naar de kaakchirurg/tandarts te bellen. Ik ga wel proberen af te bouwen met de ibuprofen, want krijg nu wat last van bijwerkingen. Dus dan maar aan de paracetamol. Ik kijk het nog even ana tot woendag/donderdag en als ik het niet vertrouw bel ik even. Er is vandaag wel een hechting uit gekomen. Ik hoop dat die andere ook snel verdwijnt. Ik hoop dat dat helpt. Bedankt voor jullie reacties. Andere reacties blijven welkom.
Ja inderdaad Beterschap, hopelijk neemt de pijn snel af. En als het echt zeer blijft doen, niet eigenwijs zijn en naar de tandarts gaan!