HELP! Filmpjes van oude filmcamera af krijgen??

Discussion in 'De lounge' started by Knapie, Dec 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    Ik heb een oude filmcamera uit 2005 zoiets. Ding doet het nog hartstikke goed. Werkt met bandjes.
    Ik heb er nog regelmatig eens iets mee opgenomen daar de kwaliteit nog prima is.
    Nu komt het probleem..... ik krijg de filmpjes er niet af :(
    Er zat een kabeltje bij om de camera met de computer te verbinden maar die is kwijt. Ik ben al langs een elektronica zaak geweest maar die norse botte man die daar in stond wilde me niet echt fatsoenlijk helpen.
    Hij vertelde alleen dat het een bepaald type kabel is dat tegenwoordig op de laptops niet meer past dus dan zou het eventueel al via een oude computer moeten. Op internet worden deze kabels wel met aan een kant een USB uiteinde verkocht maar dit is volgens die man oplichterij. Eenmaal thuis ontvangen blijken die kabels helemaal niet te werken. (Verhalen die ik toen via google had gevonden bevestigde dit inderdaad)

Weet iemand hoe ik dan in hemelsnaam alsnog aan mijn filmpjes kan komen of heb ik dikke vette pech?:(

2. mamsam

mamsam Bekend lid

Mar 25, 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij de h.ema kan je allerlei oude vormen van video, dia enzo op dvd laten zetten misschien is dat wat? hier nog steeds een tas met 8mm die ik daar naar toe wil brengen.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,569
    113
    je hebt inderdaad een firewire -aansluiting nodig. Zit bij ons ook nog op de camera .

Heb je toevallig een harde schijfrecorder?
    Bij ons zit er dan zo'n aansluiting op zodat je het via de recorder kan digitaliseren.

Wij hebben hier zo'n printpaleis/printerinkt winkel die ook bestanden voor je kan overzetten. Zit er bij jou in de buurt zoiets??

Share This Page