Hallo dames. Gisteravond kwam ik tot ontdekking dat ik een hele vreemde uitslag heb aan de binnenkant van mijn arm. Net iets boven mijn pols. Wat helemaal vreemd is, is de vorm van de uitslag. Ben benieuwd of jullie weten wat dit is. Het doet geen pijn, en jeukt heel af en toe. Groetjes!
Het lijkt op een schimmel in wording. Het zou zich dan moeten gaan uitbreiden, zoek maar eens op ringworm. Persoonlijk zou ik voor de zekerheid nu nog even bij de drogist antischimmelzalf halen.
Lijkt inderdaad op ringworm. Ik heb het wel eens gehad op dezelfde plek. Alleen waren het bij mij geen vlekjes/bultjes maar echt een ononderbroken ring. Met een antischimmelzalfje ben je er zo vanaf.
Ben direct in de auto gestapt. Volgens de mederwerksters van Etos zou deze kuur het moeten verhelpen. Dit dat tevens ook het enige wat ze hadden. Geen zalfjes of iets dergelijks. Moet nu een pil innemen en over twee weken weer één. Bedankt voor jullie reactie's!
Toen ik de foto zag zei ik gelijk tegen mezelf ooehh ringworm, gelukkig heb je al pilletjes gehaald hopelijk werkt het goed en ben je er snel weer vanaf!
Zou even goed lezen of het ook daadwerkelijk is voor ringworm. Ik ken het als gebruik bij wormpjes in de ontlasting en dat lijkt me toch niet geheel hetzelfde.
Ai dit is een wormenkuur. Jij hebt een schimmel, ook al heet het ringworm is het geen worm. Ze moeten zalf hebben voor voetschimmel, dat werkt. Uit mijn hoofd is de werkzame stof miconazol.
Miconazol (schimmelzalf) moet ik hebben! Heb een kennis gebeld die praktijkondersteuner is bij de ha. Ze zei dat ik slecht geholpen ben. De pilletjes gebruik je idd bij wormpjes! Die heb ik niet.. Mijn man is nu onderweg om de boel om te ruilen. Ik heb maar even naar de etos gebeld!
Ringworm wordt veroorzaakt door een schimmel en heeft niets met wormen te maken. Deze pillen zullen je dus niet gaan helpen. Idd moet je iets van miconazol zalf ( daktarin ) hebben hiervoor. * sorry, spuit elf. Lees dat je er al achter bent Vind het idd een kwalijke zaak dat je zomaar een wormenkuur mee krijgt o.b.v. je klachten. Natuurlijk zijn medewerkers bij een drogist hier ook niet voor geschoold, maar als je het niet ( zeker ) weet, wees daar dan eerlijk in en geef niks mee.
Ik geloof niet dat het goed begrepen werd door de dames achter de balie. Ik zei ook nog duidelijk een schimmelinfectie. Gelukkig werd ik vriendelijk te woord gestaan aan de telefoon en werd excuses gemaakt.
Jeetje... dit is echt een blunder van formaat van die dame van de Etos. Gelukkig heb je nu het juiste spul.
Hoi dames! Woensdag ga ik naar de sauna. Is dit verstandig met ringworm? Mijn plekje is nog niet verdwenen!
Ik zou denk morgen toch even langs de huisarts gaan en daar om advies vragen en misschien heeft de huisarts andere middeltjes ervoor