Recept voor spruitjes

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik heb vanmorgen mijn dochter blij gemaakt omdat ik weer eens spruitjes zou maken voor het eten.
    Alleen nu is mijn jongste ziek en kan ik niet naar de j.umbo vandaag...... En het recept wat ik gebruik staat bij hun op de verpakking van de spruitjes uit de koeling. Het is een recept met appel en koken in wat appelsap en dacht dat er ook banaan in zat. Alleen nu weet ik het dus niet meer.
    De ingrediënten kan ik bij de supermarkt hier ook wel halen, maar weet iemand, of komt er iemand bij die supermarkt die achter het recept kan komen? Zit internet al door te pluizen maar kan dat recept dus niet vinden, ook niet op de site van de winkel zelf....
    Heel handig, maar niet heus:rolleyes:. Maar heb wat beloofd en dus waarmaken he? Zeker als zij heel enthousiast reageert op de groenten, moet ik daar gebruik van maken
    Dus, wie kan helpen?!

2. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Huh in appelsap gekookte spruitjes dit wist ik niet. Is dit lekker?

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    673
    113
    Utrecht
    Ik ken dat ook niet. Zou het ook niet snel durven maken eigenlijk zonder goede reviews te lezen......

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zoiets is het idd wel, alleen zonder kokos en olie.
    Ben toch maar geweest.
    Bedoeling is de spruiten eerst voor de te koken,nadat je ze schoongemaakt hebt natuurlijk.
    Dan spruitjes oppakken in de ban met stukjes appel, banaan en rozijntjes. Op het laatst appelsap en ij en in laten koken. Erg lekke!
    Eigenlijk volgens recept is het oppakken met kipblokjes en dan rijst erbij eten. Ook erg lekker maar vanavond doe ik het zonder rijst maar krieltjes erbij en kipdrumstics. Ook erg lekker.

En als je van kinderen hoort dat spruitjes lekker zijn op deze manier kan het alleen maar goed zijn toch :roflmao:

5. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Spruitjes met een ui en spekkies wokken!

Echt heerlijk

Juul75, floppie888, Miron en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Of in een stamppotje met broccili, kaas en spekjes!

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik kook al jaren de spruitjes in appel of ananassap, ondertussen een appel in stukjes snijden en bakken, met een beetje suiker en kaneel spekkies uitbakken en heerlijk eten! Of ananas er door, dan niet met suiker en kaneel bakken :)
    Banaan erdoor als ik stamppot maak :)

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    Doe je dan net zoveel sap als normaal water?

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik kook de spruitjes altijd eerst 5 minuten, ondertussen bak ik spekjes en een uitje. Na 5 minuten giet ik het water af en doe ik alles in de wok of koekenpan om het op te bakken totdat de spruitjes bruin zijn. Om het dan helemaal af te maken doe ik er ook nog honing bij. Iedereen die hier komt eten en eigenlijk geen spruitjes lust eet het hier met veel plezier. :D

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Recept waarbij mijn kinderen de spruitjes heelijk vinden:

Spruitjes kort voorkoken.
    1 gesnipperde ui en 2 teentjes geperste of fijngesneden knoflook bakken, Spruitjes even meebakken. Theelepel (of eigen gewenste hoeveelheid) sambal erbij, flinke scheut ketjap en dit dan even laten sudderen met de deksel op de pan.

Degene die het recept gaf deed er gelijk met de ketjap een eetlepel suiker bij, maar toen ik dit vergat miste ik het niet en sla dit dus voortaan over.

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Nee, ik doe half water half sap. Tenzij het een klein blikje ananas is, dan doe ik al het sap erdoor :)
    Maar ik kook de spruitjes niet helemaal onder water, niet ongeveer halverwege de spruitjes zeg maar

toch3 vindt dit leuk.
  12. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Ik maak meestal stampot van spruitjes. Dat vinden de kids hier heerlijk. Aardappels koken dan melk, maggi, paprikapoeder, kerriepoeder erdoor heen stampen, dan de gekookte spruitjea en gebakken spekjes erdoor.

13. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik ga wat recepten van hier proberen. Tot nu toe was mijn recept voor spruitjes: niet kopen.

HappyRabbits vindt dit leuk.
  14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Even opbakken met partjes appel en pecannoten is ook lekker.

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Oeh dat klinkt allemaal lekker.
    Ik doe altijd ffbeetgaar koken.
    Dan spekkies knoflook en ui bakken. Beetje suiker erin en bloem. Afblussen met balsamicoazijn en dan spruiten erdoor. Soms nog cashew erdoor. Zo lust ik ze nu zelf ook. dochter eet ze het liefst puur en beide zijn ze gek op rauwe spruiten

Deel Deze Pagina