Helaas moet ik vandaag naar de weekend tandarts. Afgelopen week ben ik al bij mijn eigen tand arts geweest die heeft foto gemaakt maar kon niks zien. Ondertussen verga ik van de pijn in mn kies. Wil absoluut geen wortel kanaal behandeling. Trekken ze ook als je erop staat?
Nou echt alleen als er geen andere optie is. Een wortelkanaalbehandeling valt opzich best mee hoor. Denk niet dat een tandarts daarmee akkoord gaat. Sterkte nare pijn, kiespijn
Omdat ik dit al eens eerder heb gehad. En daarna jaren ellende heb gehad en uiteindelijk er toch uit moest. Dus voor mij dat nooit meer.
Het is jouw gebit dus jij bepaalt wat er mee gebeurd. Natuurlijk is de 1e keus van de tandarts om de tand te behouden. En dus, indien mogelijk, eerst te gaan voor een wortelkanaalbehandeling. Denk ook zelf na wat je wilt gaan doen met het gat wat de ontbrekende kies achter gaat laten. Het ziet er niet mooi uit, het kauwt niet fijn, de tanden eromheen kunnen gaan verschuiven enz. Of je moet gaan voor een prothese maar dat is behoorlijk duur. bovenalles is het je eigen keus maar denk er dus wel goed over na.
Zo dacht ik dus idd ook, dat t mn eigen keus is. Gelukkig valt t niet op als ie eruit is. Is achterin.
Ben je al geweest? Ik ben afgelopen zomer naar de weekend tandarts geweest. Zo, vanuit eigenlijk niks, enorme kiespijn. Kon er niet van slapen. Trok zo door dat ik er keelpijn van kreeg. Bij de weekend tandarts bleek de wortel gescheurd en aangetast te zijn. Zij durfde niet te trekken ivm gevaar voor breken van de kies en wortel achterlaten etc. Zij heeft voor mij verwijs naar de kaakchirurg geregeld en dat ik zware pijnstillers kon halen bij de ziekenhuis apotheek. Ik kon de volgende dag al bij de kaakchirurg terecht. Trekken was fluitje van een cent. Kwam er mooi in 1 geheel uit. Absoluut geen napijn gehad.
Mijn ervaring met verschillende weekend tandartsen is dat ze niet trekken als de tand te redden is. Dat is een groot besluit dat ze liever overlaten aan de eigen tandarts van de patiënt. Ze willen onderling geen gedoe. Een wortelkanaalbehandeling gaat altijd voor trekken. Trekken wordt gezien als allerlaatste optie wanneer hij niet meer te redden is of bij mensen zonder geld. En de ervaring met een eerdere behandeling zegt niets over deze tand.
Ben idd geweest. Hij wilde niet trekken. Heeft een stukje van de kies afgeslepen omdat ie dacht dat t overbelast is. Heb nu alleen maar meer pijn....
Balen zeg, zoveel pijn Heb je pijnstilling nu? En kun je morgen maar de eigen tandarts? Hier zal de tandarts een wkb adviseren voor trekken, maar ik denk dat hij niet zal weigeren te trekken als ik aangaf dat liever te willen.
Ja echt niet normaal! Nu dat ie er wat aan heeft gedaan nog meer pijn.. hoe is het mogelijk!? Gelukkig morgen middag afapraak bij mn eigen tandarts
Klinkt als een wortelpunt ontsteking. Had ik ook. Toen de kaakchirurg de verdoving erin deed zei ik: had ik dit gisteren niet kunnen krijgen? Heerlijk. Zou morgen toch ff je eigen tandarts bellen met urgentie. Sterkte
Ik heb In die kies nog nooit een wortelkanaal behandeling gehad, dan is een wortel punt ontsteking toch niet mogelijk?
Als de kies zelf niet beschadigd is niet lijkt me. Mijn kies was gebroken (zat scheur in die ik nooit gemerkt heb, en was rommel in gekomen. Dat heeft de ontsteking veroorzaakt)