2e kindje, 2e ledikantje of peuterbed?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lenneke, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    1,961
    0
    0
    Hoi Meiden,

Wat doen jullie bij een 2e kindje?
    Als de baby geboren wordt is mijn oudste dochter bijna 2.
    De baby kan eerst nog een half jaar in de wieg, dus dan zou de oudste ongeveer 2,5 jaar zijn als we het ledikantje voor de baby nodig hebben.
    Zou ze met 2,5 jaar in een peuterbed kunnen?

Ik heb namelijk een ledikantje aangeboden gekregen maar ik weet echt even niet of ik er nou wel of geen gebruik van zal maken....

Groetjes Lenneke

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,302
    36,163
    113
    Ons zoontje is evenoud als jullie dochtertje en ik ben even lang zwanger zo ongeveer en zitten met hetzelfde.

Wij kopen geen 2e ledikantje. Dit kindje gaat eerst in het wiegje en na een half jaar gaat mijn zoontje idd in een peuterbed. Ik lees dit wel vaker hier op zwangerschapspagina, dus gaat vast goed komen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wij zitten precies met hetzelfde! Er zit straks 23 maanden tussen als het goed is en de baby gaat voorlopig eerst in de wieg. Als ons dochtertje twee jaar is, willen we haar een meegroeibedje geven. Volgens mij is ze er dan wel oud genoeg voor. Nu begin ik er nog even niet aan, ik denk dat ze dan elke ochtend weet ik hoe vroeg naast ons bed staat of haar kastjes leeg haalt. Voorlopig dus nog maar lekker in haar ledikantje.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Onze dochter is ongeveer 20 maanden als ons tweede kindje geboren wordt. Wij gaan een tweede ledikantje kopen. Een wieg hebben we niet. En het is ook zonde om er een wieg bij te kopen, die je hooguit 6 maanden gebruikt om vervolgens alsnog een 2e ledikantje te kopen. Dan hebben we dubbele kosten. Voor een echt bed vind ik haar nog wat te jong, ook als de 2e een halfjaar is en over moet op het ledikantje.

5. mam85

mam85 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    1,729
    0
    0
    mama!
    na zijn 2 e verjaardag hebben we hem in grote bed laten slapen.. het is even drama geweest met dat ie er steeds uit kwam maar we hopen dat ie tegen de tijd dat zijn broertje of zusje komt gewent is en in bed blijft liggen..
    het gaat de laatste weken heel goed!
    dus hier 1 ledikantje voor de baby en peuterbed voor zoontje

6. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam is met 2 jaar en 1mnd in een peuterbedje gegaan, en is goed gegaan.
    Het is wel afhankelijk van je eigen kindje hoor, maar met 2,5jr verwacht ik wel dat het moet kunnen in een groter bed.

7. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Bij ons gaat hij met 2 jaar ook in het peuterbedje, ik denk zelfs dat het nu al kan maar dan heb ik de wieg voor niks aangeschaft ;)

8. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    allebei kids lagen hier rond hun 2e verjaardag in een gewoon 1 persoonsbed.

ik zou dus echt geen 2e ledikantje aanschaffen als ik jou was. en een peuterbed vind ik persoonlijk ook weer onnodig geld uitgeven. dan moet je na een jaar of 2 of 3 weer een ander bed aanschaffen.
    en bedden en matrassen zijn niet goedkoop. maar dat is mijn mening.
    hier allebei meteen van ledikant naar 1 persoonsbed.

9. mam85

mam85 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    1,729
    0
    0
    mama!
    wij hebben het peuterbedje van de ikea..
    niet duur!
    als hij er 3jaar op ligt kan ons zoontje over in een gewoon bed en de 2e in dit bedje..

zo heb ik helemaal niets met een meegroei bed .. dan heb je een matras in delen.. dat lijkt me niets.

10. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Mijn zoontje is ook bijna of net 2 als de baby geboren wordt en wij hebben voor hem een meegroei bedje gekocht. Daar gaat hij gelijk in als zijn kamer klaar is.

11. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    wij hebben een cot-bed van bopita gekocht.
    Dit is een ledikantje van 140-70cm (groter dan een normaal ledikantje dus) met spijlen en waar je later een juniorbedje van kunt maken.
    Heel erg handig dus.
    Bij ons zal er zo'n 22 maanden verschil tussen zitten en ik vond/vind de oudste te klein voor een normaal bed. Heb graag nog de spijltjes er voor...

De bedbodem is heel laag, dus eruit klimmen is een hele opgave

12. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Bij ons zit er 19 maanden tussen en wij hebben ook het cotbed van Bopita. Voor ons een ideale oplossing.

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    wij gaan een meegroeibedje kopen van de ikea. Maar de oudste gaat eerst nog in z'n ledikantje op z'n nieuwe kamer, anders is het een beetje teveel ineens.

De baby gaat in de wieg, de oudste heeft daar ook 6 maanden in gelegen. We proberen het zo te plannen dat de oudste over is op z'n meegroeibedje tegen de tijd dat de baby in z'n ledikantje gaat slapen.

14. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    1,961
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

Dit sterkt me wel in het idee om inderdaad niet het ledikantje te kopen van mijn collega.
    Of we dan voor een meegroeibedje of een groot bed of peuterbed kiezen? We ons nog wel even orienteren, we hebben nog wel even de tijd...

Nogmaals bedankt!

15. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ons meisje (nu bijna 20 mnd) ligt nu op dr nieuwe kamer in t ledikantje. De beeb komt straks in een wiegje bij ons te staan (co-sleeper hebben wij ervan gemaakt) Tegen de tijd dat hij eruit gegroeid is gaat hij naar t ledikantje en krijgt zij een peuterbedje.

Share This Page