boos op huisarts...

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Omdat Lieze al sinds maandag ontstoken oogjes heeft leek het de kraamhulp verstandig om de huisarts te bellen voor een zalfje. Dus ik bel naar de hap en zou later worden teruggebeld worden.

's middags belt de vervangende huisarts, want zo blijkt, mijn eigen huisarts is op vakantie. Ze vind dat ze Lieze maar even moet zien want ontstoken oogjes bij een pasgeboren baby vond ze niet normaal (terwijl de kraamhulpen en vk dat vaker zien bij kindjes die in het zh zijn geboren). Of we dan wel even naar het spreekuur wilden komen. Ik zei, nou, ik ben net bevallen en acht mijzelf niet in staat om te komen. Nou, voor haar was het allemaal veel moeilijker om langs te komen dan voor ons. Ik zei, pardon? Ik ben net bevallen! Dan moest iemand anders maar met Lieze komen. Ik zei, ik ben haar moeder, nou de baby kon wel zonder moeder... en de baby was niet doodziek.
    Normaal komt de huisarts in de kraamweek langs, niet gezien, ook geen vervanger. Ik zei dat ik eerst hier wilde overleggen met man, kv en vk over wat te doen want het is absoluut niet normaal dat je zelf in je kraamweek naar de hap moet.
    Lig ik smiddags te slapen, had ze de assistente laten bellen over wat we zouden doen, dus mijn man heeft gezegd dat we niet de mogelijkheid hadden om langs te komen (hij heeft ook geen rijbewijs trouwens). Nou, dat was dan wel jammer want de dokter had het graag even op kweek gezet. Alsof het hele kweekje belangrijker was dan het feit dat het meiske gewoon ontstoken oogjes heeft.

pff ik ben vandaag gewoon erg emotioneel (kraamtranen) dus misschien reageer ik wat overdreven maar ik voel me gewoon echt onheus bejegend.

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou ja zeg, wat een botte huisarts. Ik denk verder niet dat je je zorgen hoeft te maken om de oogjes hoor. T. had het ook na de geboorte. Ik heb het toen 2 à 3 maal daags met gekookt, afgekoeld water schoongemaakt en na ca. 1,5/2 weken was het over. Maar afgezien daarvan is het natuurlijk wel echt achterlijk hoe je huisarts reageert :x.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou ja dat vind ik wel echt heel erg van die ha zeg! Kom zeg je zit in je kraam week :O

Komt vast goed met die ontstoken oogjes!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Allereerst nog gefeli met jullie dochter!

Hier ook een meisje dat met ontstoken oogjes uit het ziekenhuis kwam. Kregen toentertijd ook het advies met uitgekookt water en een gaasje het oog schoon te maken.. Duurde hier echter wel een paar weken voordat het over was.

Maar wat een reactie van de huisarts zeg! (Hier stond de huisarts in de kraamweek onverwachts op de stoep: zat ik ook niet zo op te wachten toen, maar die reactie vind ik vrij abnormaal eerlijk gezegd.

Hopelijk is jullie meisje snel van haar ontstoken oogje af! En verder niet meer over opwinden hoor, lekker gaan genieten..

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wat een botte boer zeg. Ik zou ook zo reageren, kraamtranen of niet. dat ze eens nadenken daar.

6. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Over de oogjes kan ik niets zeggen helaas.

Wel over het feit dat je een ontzettend botte *piep* van een huisarts hebt!!!
    Als je man geen rijbewijs hebt, jij nog in je kraambed ligt met je pasgeboren kindje en je zorgen maakt over het dierbaarste wat er is, vind ik dat die troela maar over haar bezwaren heen moet stappen en als de bliksem jouw kant op komt. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt. :$

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie dochter :D;)

7. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Belachelijk dat ze tegenwoordig zo werken bij de hap!! We betalen allemaal genoeg ziekenfonds maar het is teveel om langs te komen in de kraamweek, echt te zot!
    Snap dat je daar boos over bent!

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    gelukkig is het maar een invalster...

thnx meiden, dat doet me wel goed ;)

Ik maak me om de oogjes niet zo'n zorgen gelukkig, we maken het al de hele week schoon met afgekoeld gekookt water, maar tot vanmorgen werd het nog niet echt beter. Ik mik er straks nog een druppel moedermelk in.

ik snap ook sowieso niet dat er nog geen huisarts geweest is... dat is voor zover ik weet normaal en bij mijn andere kids ook altijd gebeurd.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    bij ons komt de huisarts niet langs tijdens de kraamweek..
    ik heb het ooit geeist, ivm bepaalde zaken, hij had het eerder beloofd en ik heb hem er aan gehouden. Hij vroeg zich af waarom hij bij ons kwam.. nou omdat hij het beloofd had.
    Maar bij de tweede is hij niet geweest. En hoor in de omgeving niemand bij wie de ha langskomt.

10. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Hier kwamen ze wel langs idd tijdens de kraamweek tevens meteen kennismaking omdat we net waren verhuisd.

Oogjes: gewoon elke dag blijven schoonmaken met wat je nu doet. Kan edht weken duren, onze fl.eur heeft er ook flink wat weken last van gehad.

En ik zou een klacht indienen bij ja ha. Is belachelijk voor woorden hoe jullie nu zijm behandeld. Bij een ha moet je je op je gemak voelen, en altijd terrecht kunnen. Ik denk dat dit toch een breuk daarin brengt... Ik zal het Zeker voorleggen bij je eigen ha als die weer terug is!!

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hier 2 kinderen gehad met enorme ontstoken ogen. wassen met bv hielp als een trein. Ik kolfde wat af in een glaasje. watje er in dopen en schoonmaken (net als met afgekoeld gekookt water) het mag officieel niet meer geadviseerd worden volgens de vk (bij mijn 2de nog wel) maar het werkt super!!!!
    zalfjes zijn ook zo fijn niet. want is ab. dus liever een natuurlijke oplossing.

sterkte en nog gefeliciteerd

12. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Wat stom zeg!

Ze horen te komen in de kraamweek hoor.. en tocht-oogjes zijn normaal toch bij ziekenhuis-baby's? Hij heeft echt geen verstand.

Ik zal op zoek gaan naar een andere medische meneer.

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    In de kraamweek is mijn HA langs geweest omdat het niet goed ging met mij. Kraamhulp heeft gebeld en hij kwam keurig langs die ochtend. en zo hoordt het ook. Ze kunnen niet van jou verwachten dat jij daar heen gaat terwijl je op het kraambed ligt.

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn dochter kwam ook met ontstoken oogjes thuis uit het ZH. Hier twee tips van de Hebamme (is Duitse VK/KV) Druppel moedermelk in het ooghoekje doen, kan meerdere keren. Idd schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een watje.
    Oh ja.... t waren er toch drie... Wanneer het echt hardnekkig is, dan kun je hier in een Duitsland een bepaalde zoutoplossing kopen waarmee je dan het oogje schoonmaakt.

De eerste twee tips heb ik veelvuldig gebruik van gemaakt. Na drie weken vond de Hebamme dat ik evt die zoutoplossing moest gebruiken.... en ineens was het alsnog over. Dus die zoutoplossing is hier niet nodig geweest.

Maar wat een K*T reactie zeg van je HA. Waarvoor rijden ze anders visites?!?! Ik zou er wel een klacht over indienen.

Hier bij beide kinderen geen HA gezien. Bij de eerste woonden we net in Duitsland en kwam de VK iedere andere dag langs. En bij de tweede ben ik in Duitsland bevallen en dan blijf je ongeveer 5 dagen in het ZH en volgen alle controles daar door de gynaecoloog en/of Kinderarts

15. Yelice

Yelice Niet meer actief

:$ hoe bot kan een arts zijn zeg :x

Ik zou als je BV geeft een druppel moedermelk in het oogje doen.
    Dat werkt echt veel beter dan uitgekookt water.
    Hier hebben ze het ook wel gehad en deed ik het met BV en dat werkte vrij snel

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bij ons komt de huisarts wel langs, met cadeautje voor de kleine! Hij heeft netjes gebeld om te vragen wanneer het uitkwam en was echt zo enthousiast, heb het echt gewaardeerd.

Ik vind het asociaal wat jouw vervangende huisarts heeft gedaan, zou dat later toch nog eens met je eigen huisarts bespreken.

Over de oogjes, heeft Eef ook gehad (idd uit ziekenhuis) afgekookt water en moedermelk deden wonderen...

Succes er mee en wat een prachtig meisje! Gefeliciteerd!

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Allereerst gefeliciteerd:D

Je bent goed bezig met het oogje. Onze jongste had ook vanaf de 2de dag in zh ontstoken oogjes. Dit heeft af en aan geduurd tot ergens in de 4de maand. Gewoon blijven schoonmaken met gekoeld water en een gaasje en melk druppelen.

Succes en geniet van je kraamweek!

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat een t*** van een huisarts, in de kraamweek hoort ze gewoon langs te komen.

Ze heeft vast niet ook weekend dienst, anders bel je morgen nog een keer, geef je aan dat het erger geworden is en kijk je of die weekend arts wel langs komt.

19. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Over het ontdoken oogje schoon blijven maken hier heeft het een paar weken geduurd, met moedermelk geen ervaring ik gaf kv.

Reactie van de huisarts vind ik heel bot, maarja waar hebben ze tegenwoordig nou wel de tijd voor.:( hier was de communicatie met de huisarts zo slecht dat hij niks wist van mijn mk pas toen ik toevallig langs kwam. En daarna wist hij niks van mijn zwangerschap en bevalling.ik kwam na 2 maanden voor een recept voor de pil en hij stond met een bek vol tanden:$

20. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Gefeliciteerd met geboorte van jullie dochtertje. Ik reed zelf na vijf dagen alweer overal heen. Maar toen ik de vijfde dag een brief van het zh bij de ha bracht stond hij paar uur later wel op de stoep..de assistente vond me wat witjes er uit zien. Zo kan het dus ook. Zou bij je ha gewoon eens navragen wat protocol is bij kraamtijd en dat het jullie niet lekker zit dat er zo gereageerd werd.

Deel Deze Pagina