Last van wond na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door minon, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Nu ruim vier maanden geleden ben ik via een spoed keizersnede bevallen. Zijn er hier nog meer dames die last hebben van de wond? Als ik bijv een dag veel gedaan heb en zowieso aan het einde van de dag zitten er allemaal dikke bulten onder het litteken. Ook trekt het litteken erg als ik mn romp draai tenopzichte van mn bekken. Ook met tillen ed veel steken erdoor. Aanraken is pijnlijk om niet te spreken van jezelf daar scheren oid ( sorry voor de details). Ook bij de menstruaties is er die pijn. Menstruaties zijn ook erg heftig met veel bloedverlies en duizelingen nben benieuwd of er nog meer meiden zo last hebben en op welke manier.

2. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Na 3 mnd trok het bij mij weg. En nu na bijna 1,5 jaar af en toe nog steeds gevoelig, niet pijnlijk maar je merkt het wel.

Vooral bij eipijn,menstruatie en :Dals er slecht weer aan zit te komen. Maar als je het niet vertrouwd zou ik ff naar de huisarts gaan.

3. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier 5 weken geleden nu
    Pijn was compleet weg! Nu sinds een week is t terug (ben ook ongesteld geweest en veel stress miss daardoor?)
    Dus ik lees mee!
    Volgende week controle bij gyn.

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

bij mij bijna 4 maanden ook, maar alleen last met menstruatie en als ik teveel gedaan heb. En dat teveel is al behoorlijk snel.

maar geen last van bulten oid dat klinkt niet goed...

5. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Bij mij inmiddels 7 maanden geleden maar hier ook regelmatig last. Vooral met eisprong en menstruatie aan de ziijkanten van t litteken. Idd ook bij verandering van weer en als ik tveel gedaan heb. Maar geen bulten. En de menstruatie is anders dan voor de zwangerschap

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik heb in maart 2011 een spoed ks gehad. Soms als het weer heel erg veranderd ineens dan wordt die van mij ook erg gevoelig. Sinds gister voel ik het weer heel erg en is het zelfs weer wat rood dus ben weer volop aan het smeren.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier nog steeds gevoelige plek.
    Zeker met menstruaties enzo.
    Het heeft toch een hele tijd nodig om te herstellen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.293
    36.154
    113
    Hier ook zeker nog gevoelig, maar derde ks ook al geweest. Geen bulten trouwens, dat had ik alleen de eerste 2 weken.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik ben helemaal verbaasd. Ik he nergens last van, na een week liep ik alles al weer te doen en na een week of 4 voelde ik echt niks meer en kon ik weer lopen op mn oude tempo. Daarna ook nooit meer last gehad. Wond zie je niks aan. Zitten ook geen verdikkingen ofzo....

10. topper12

topper12 Niet meer actief

Heb dezelfde klachten als jou over gehouden aan de keizersnede. Naast de klachten die jij noemt had ik ook last van tussentijds bloedverlies. Na onderzoek bleek dat mijn litteken (in de baarmoeder) was vergroeid en dat dit de klachten veroorzaakte. Heb ook last van de bulten onder mijn huid,dat schijnt te komen door bindweefsel? Na bindweefselmassage door fysio is het wel iets verbeterd. Wil je absoluut niet bang maken, want wat ik heb overkomt maar heel klein percentage. Zou wel een afspraak maken met een arts/gynaecoloog en er voor de zekerheid naar laten kijken. Mocht je vragen hebben pb me maar.

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik ben nu 7,5 maand na de ks en heb er ook last van. Nou heb ik veel littekens en allemaal goed genezen en nooit problemen gehad maar deze van de ks is dik (hypertrofisch lijkt wel) en ik heb last met plassen in de buik. Nou heb ik ook endometriose en ben ik ook gevoelig voor verklevingen dus denk dat de boel ook aan elkaar aan het verkleven is. Hoop van niet maar ga er binnenkort toch eens mee naar de HA.

Had na de ks echt een heel snel herstel en liep al snel te wandelen en zelf voor huishouden en kindje te zorgen. Dus dat ging heel goed maar toch zijn er langzaam klachten ontstaan. Het litteken jeukt en brand ook erg en is best gevoelig.

Deel Deze Pagina