Gezin compleet; Wat doen jullie met de babyspullen/kleding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gewoonmama, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    van mijn vriendengroep zijn we de eersten die ouders werden, dus ik denk dat het van ons nog wel doorgeschoven kan worden :p Echter zouden wij liever zelf de spulletjes nog eens gebruiken ;) Ik heb echt alles nog bewaard tot nu toe. Net een paar sokken weggegooid vorige week, die konden echt niet meer, elastiek was er uit. Mn schoonmoeder had ook nog heel veel bewaard van mn vriend. Toen wij een zoontje kregen, kregen we die hele stapel. Zo leuk om kleding aan te doen die mn vriend ook aan had. Mn schoonmoeder staat dan echt te stralen. Ik denk dus, dat wij ook heul veul achter die schuine wand gaan bewaren :p

2. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik heb via dit forum toendertijd 2 moeders gevonden die het helemaal niet breed hadden. Ik heb ze beide een hele doos met kleertjes opgestuurd.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#43 Nemo2, 24 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2016
    Ik heb alles weg gegeven aan familie,
    of mensen die het via marktplaats gratis vragen!

Echte merkkleertjes bewaar ik! waarom? Geen idee😂

Oja ik heb misschien voor mensen die het niet zo breed hebben,
    of het gewoon leuk vinden om kleding weer een nieuw leven te geven,
    een leuke site daar ruil je kleding!

Je moet even kijken hoe het precies werkt, want dat weet ik niet.
    een vriendin van mijn doet het wel eens Ruil makkelijk kleertjes en speelgoed | KrijgdeKleertjes
    en ze heeft soms echt hele leuke dingen:)

4. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    Wat een aso's, zeg! :$

5. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dadelijk twee meisjes. De wagen en maxi cosi gaan we bewaren voor mijn broer of beste vriendin, wie er het eerste aan de beurt is eigenlijk. De leukste kleertjes ga ik ook bewaren, mocht geen van beiden een meisje krijgen, kunnen ze alsnog naar het goede doel.

Kleertjes die ik niet meer zo speciaal vind en niet vies zijn gaan hier bij ons in de verzamelcontainer van het Leger des Heils. Ik ben ook geen type dat constant mensen over de vloer wil en je krijgt er ook zo weinig voor...

De box zal ook wel weg gaan, die zal wel op MP komen te staan voor een klein prijsje. Kan dat weer op de spaarrekening van de meisjes.

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even zomaar wat ideetjes:

Deel aan kdv geven
    Cjb
    Buren/familie/vrienden
    Aan een Tweedehands winkel verkopen

7. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Leuke vrienden zeg!

Na mijn miskraam in februari 2014 hebben we de kinderwagen en andere grote spullen verkocht.

Kleine kleertjes via Facebook verkocht en andere spullen doorgegeven aan iemand die nu zwanger van een meisje is.

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    2de handswinkel brengen die verkopen het voor jou, je krijgt een percentage van de opbrengst, leuk voor de spaarrekening voor de kinderen.

Zelf verkoop ik via mp.....beste verkoopt merk, h&m bv verkoopt minder en leverd niet veel op. Voor merk toch rond de 5 a 25,- per. Kledingstuk.
    Wat te lang op mp staat breng ik naar 2de handswinkel wat niet verkocht is na 3 maanden gaat dan naar een goed doel of je kan het ophalen.

Aangezien ik richting het eind van de zwangerschap ga en niet zoveel zin meer heb in mp,.....ga ik binnenkort alles naar de 2de handswinkel brengen.

9. Gewoonmama

Gewoonmama Actief lid

4 sep 2015
    255
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de tips. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen. Misschien van de kleding pakketjes maken en voor een Klein prijsje verkopen. En de grotere spullen op mp zetten.

10. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Elke keer als de kleren te klein werden gelijk uitgezocht wat weg kon net als het speelgoed (naar kringloop/kledingbank, pakketjes maken voor facebook of naar vrienden etc.) en de rest naar zolder.
    De babykamer en badje + standaard en de box heb ik verkocht. En de kinderwagen + Maxi Cosi, TummyTub, lakentjes, dekentjes enz dat ligt op zolder. Het ledikantje gaat over een tijdje ook naar zolder en dan komt het meegroeibedje op de kamer van de jongste.

11. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Plaatselijke tienermoederhuis? :)

12. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Neem contact op met de verloskundige of het consultatiebureau of zij misschien een moeder kennen die krap bij kas zit. Of vraag het bij de plaatselijke voedselbank. Ook kun je kijken of er in jouw omgeving een vluchtelingenopvang zit waar zwangere vrouwen of vrouwen met jonge kindjes verblijven.

Ik heb ook een tas klaar staan die naar de plaatselijke vluchtelingenopvang gaat. Kan het wel doorgeven aan vriendinnen maar die hebben het financieel gezien nou niet echt nodig. Ik geef het liever aan iemand met een beperkt budget of netwerk.

Deel Deze Pagina