even een vraag over waterpokken. Heb al vanalles opgezocht over incubatietijd en besmetting maar kom er nog niet helemaal uit. In de klas van onze dochter (5) heerste voor de vakantie waterpokken. Een stuk of 3 kinderen hadden dit. Ze hebben nu een week vakantie en afgelopen week heb ik van nog 2 kinderen uit haar klas gehoord dat ze waterpokken hebben gekregen, waaronder haar vriendinnetje die as woensdag zou komen spelen. Ze is er niet meer ziek van, de meeste blaasjes zijn ingedroogd maar nog niet allemaal. Normaal had ik gezegd kom maar op met die waterpokken maar nu gaan we over 12 dagen op vakantie dus als ze nu besmet wordt dan is er een grote kans dat ze het tijdens onze vakantie krijgt.... Zouden jullie het vriendinnetje gewoon laten komen of beter een paar dagen uitstellen? Het kan ook nog steeds het geval zijn dat onze dochter op school ook al besmet is en het alsnog komende week krijgt.
Ik zou de speeldate niet door laten gaan. Tuurlijk kan ze op school besmet zijn maar dan zul je het vandaag of morgen wel merken en is het ergste achter de rug als je weggaat. Als het vriendinntje haar besmet, wordt ze misschien wel net ziek als je op vakantie gaat. Zou het risico niet lopen.
Ik zou het ook niet doen. Op een ander moment zou ik zeggen laat maar komen. Maar op vakantie zou dit erg vervelend zijn. Sommigen hebben weinig last maar mijn zoontje was er doodziek van.
Ik zou het ook niet doen. Wij zouden ook bezoek krijgen van een kindje met waterpokken(nog niet ingedroogd) terwijl wij 5 dagen later op vakantie zouden gaan. Normaal zou ik ook zeggen kom maar, maar niet wanneer we bijna op vakantie gaan... je mag ook niet vliegen met niet ingedroogde waterpokken, dus hier zaten wij niet op te wachten.
Verplaatsen Mijn oudste is erg ziek geweest van de waterpokken en dan ook nog op vakantie nee ik zou het risico niet nemen
Ik twijfel ook erg hoor, maar aande andere kant... Ons buurmeisje (zit bij dochter in de klas) heeft ook nog geen waterpokken gehad, die kan op school ook besmet zijn (en heeft afgelopen week ook bij dat meisje gespeeld en bij ons) en die kan dus ook onze dochter weer besmetten, tja dan kan ze met helemaal niemand meer spelen....
Ik zou het alleen door laten gaan als morgen alle blaasjes ingedroogd zijn, dan is het niet meer besmettelijk.
Incubatietijd is 10-21 dagen, je dochter kan dus al op school zijn besmet.. Ik vind het raar dat kinderen met waterpokken wel naar school mogen maar niet vliegen? Mijn dochtertje heeft nu ook de waterpokken, waarschijnlijk opgelopen op het CB maar ze was niet welkom op het inloopspreekuur.. Volgens het CB had ze het ook kunnen oplopen bij het boodschappen doen in de supermarkt..dus idd je dochter met niemand laten spelen en vooral niet naar buiten en al helemaal niet naar de appie
Dat kinderen met waterpokken niet mogen vliegen is juist helemaal niet raar. Er word ook steng op gelet. ( ben zelf stewardess) er kunnen namelijk wel zwangere vrouwen aan boord zitten en daar is het risico verhogend voor om met waterpokken in contact te komen.
Maar een willekeurige zwangere moeder (of ander vrouwelijk familielid) die haar kind (of neef, nichtje) komt ophalen of brengen op een school waar een kind de waterpokken heeft loopt toch net zoveel risico? Ik zeg niet dat het raar is dat je er niet mee mag vliegen maar ik vind het raar dat iets niet mag (vliegen) en iets anders, wat m.i. net zo risicovol is (naar school of supermarkt gaan) wel gewoon mag.. Overigens heb ik vlak na een terugplaatsing! in het vliegtuig, pal achter iemand gezeten die met een mondkapje binnen kwam, ze wilde niet zeggen (ook niet aan de stewardessen!) wat ze had, enkel dat zij mocht vliegen van de arts..de stewardessen konden ook niets anders dan haar vragen wat ze had en indien mogelijk wat passagiers naar achteren verplaatsen. Het leek er niet op dat zij enige controlemiddelen als doktersrapport of iets dergelijks hadden.
Nou waarschijnlijk maakt het niet meer uit of het meisje wel of niet komt spelen want het lijkt erop dat de jongste waterpokken heeft... We deden zostraks z'n shirt uit en allemaal rode bulten/vlekjes op z'n rug en buik... Ben benieuwd wat het wordt de komende nacht.... En vooral of de oudste het nou ook nog gaat krijgen!
Voordat er überhaupt vlekjes te zien zijn ben je al besmettelijk..dus de besmetting kan al plaatsgevonden hebben voordat je iets hebt gezien.. dus tis al heel moeilijk om het te voorkomen. Aah sterkte net de jongste! Hier zijn beide jongens er net vanaf!
Vliegen mag ook vaak niet omdat andere landen niet op iemand met waterpokken zitten te wachten. Sommige hotels mag je de kamer niet meer uit. In Nederland vindt men het een onschuldige kinderziekte, maar in heel veel andere landen wordt je er tegen ingeënt.
Omdat jullie met vakantie gaan zou ik het risico zo klein mogelijk proberen te houden. Dus niet met kindjes laten spelen die nu waterpokken hebben.
Ik weet dat je in andere landen er tegen wordt ingeënt en ik begrijp best dat waterpokken niet welkom zijn in het land of hotel. Ik begrijp niet waarom men hier in NL niet consequent zijn in wat wel mag of niet mag en ook niet waarom het niet gewoon in het RVP zit. Maar on topic, ikkie97, wat maak jij het spannend! Ik hoop dat het (wat het ook moge zijn) voorbij is voor de vakantie!