is studie nog mogelijk?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tigercee, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigercee

Tigercee Lid

16 okt 2013
    19
    0
    0
    ik ben 20jr en heb 2 zoontjes (18mnd en 5wkn).
    ik werk al paar jaar fulltime maar wil eigenlijk wel graag een studie volgen om later aan een goede baan te komen.
    Ik heb met mijn vriend een woning en als ik niks verdien, kunnen we dat niet betalen.
    Is het zo dat als je (als moeder zijnde) studeert, dat je dan togh ergens wat van krijgt?
    of hoe heb jij dat gedaan?

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Wat voor diploma's heb je? En nog studies bijvoorbeeld niet afgemaakt?

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Is een werken-leren weg geen optie? Kan je 4 dagen werken (en dus inkomen) en 1 dag naar school. Bijv in de zorg.

4. Tigercee

Tigercee Lid

16 okt 2013
    19
    0
    0
    Ik heb niks. Ook geen middelbaar. Heb detailhandel gedaan maar niet afgemaakt.
    Heb nu achteraf spijt dat ik niet mijn best heb gedaan op middelbaar, anders was t misschien heel anders gegaan qua studies :)

5. Tigercee

Tigercee Lid

16 okt 2013
    19
    0
    0
    Werken-leren zou idd een optie zijn, maar niet alle opleidingen zijn daarin helaas

6. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Heb je geen recht op studiefinanciering?

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Zou eerst een startkwalificatie gaan halen, dus je vmbo diploma. Zonder kom je alleen maar in aanmerking voor ee AKA/mbo niveau 1 opleiding. Vandaaruit kun je doorgroeien naar niveau 2 naar 3 naar 4.
    Welk niveau deed je op het vmbo?

(In de zorg zijn al bij a alle niveau 1 en 2 functies wegbezuinigd, dus wil je een toekomst in de zorg zal je minimaal mbo 3 moeten gaan halen)

Ik kan veel vragen voor je beantwoorden. Ik heb een halve decanaat-baan :)

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Veel opleidingen bieden een werk- leer traject aan.
    En aangezien je geen middelbare school hebt afgemaakt zul je toch een leerweg traject volgen waarschijnlijk.

Of wil je eerst je middelbare school afmaken?

9. Tigercee

Tigercee Lid

16 okt 2013
    19
    0
    0
    Ik deed mijn middelbaar op niveau 3. Als ik middelbaar wil afmaken, kan ik deze dan op niveau 3 doen?
    Studiefin is nu lening geworden togh? Bouw ik dan niet een hoge schuld op daarmee?

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Kadergerichteleerweg dus? Dat is een mogelijkheid, hoewel het 'makkelijker' is via een ROC en dan starten met een mbo niveau 1 opleiding. Als jij 'niveau 3 hersenen' hebt, kan je dit in een jaar doen, daarna stroom je door naar niveau 2 en ook met doorzettingsvermogen en motivatie kun je deze in een jaar tijd volgen. Dan kun je dus na 1,5 a 2 jaar een mbo opleiding gaan doen die op jouw niveau is.
    Heb je mbo (niveau) 2 gekozen voor bv een zorgoeiding dan stroom je vaak door in niveau 3 naar het 2e jaar, mits het dezelfde opleiding is maar dan een niveau hoger.

Deel Deze Pagina