@stopcontact Sinds afgelopen jaar april/mei ben ik alleenstaande moeder.Op dat moment nog niet maar zo voelde het wel. Omdat ik eigenlijk alles deed.
ik ben 2 jaar geleden begonnen met de opleiding verpleegkundig me kleine man was toen 1. het verschil is dat ik een contract van 32 uur heb en in de ggz werk. Bij mij in de klas zitten ook mensen van het ziekenhuis maar ook hier zijn er mensen met 32 uur dus 1 dag school en 3 dagen werken Het is zeker pittig met een kleine. Moet zeggen dat toen hij nog overdag sliep had ik lekker tijd voor school maar nu hij niet meer slaapt is het allemaal wat zwaarder maar gelukkig nog een half jaartje en dan ben ik klaar. Als je het wil is het de moeite waard ten minste dat vind ik wel ik zou zeggen heel veel succes
ik heb zelf ook MBO gedaan, en HBO en WO dus weet overal wel iets van, en ik vond het verschil van MBO naar HBO echt niet zo groot...... het is iets zelfstandiger, maargoed als je volwassen bent kun je dat ook, dan kies je de studie omdat je het wilt, niet omdat je 16 bent en moet van je ouders. Als ik jou was zou ik lekker deeltijd HBO gaan doen.... bij je eigen werk blijven, en desnoods een keer een stage elders doen, in het ziekenhuis..... Ik vind het ideaal combineren, omdat ik het eerste half jaar maar 1 dag in de week naar school ga........ en het 2e half jaar 50 dagen stage loop...... ik snap dat je iets voor jezelf wilt, maar je hebt nu ook voor een gezin gekozen.. en geloof me, als ik tentamens heb is het echt pittig om EN te leren, EN al mijn opdrachten af te krijgen, EN ook nog es het huishouden en de kids te runnen........ Moet er niet aan denken dat ik dan ook nog es 36 uur zou moeten werken..... maargoed, je weet zelf hoe sterk je bent! Enige advies dat ik je kan geven is dat ik vind dat je HBO moet gaan doen. Kan je net even wat meer mee, en heb je ook nog de mogelijkheid om hoofd van een afdeling te worden, en je mag meer!!! Succes met je beslissing liefs Muis
Ja, dat klopt. Bij mijn huidige werkgever doen ze dat ook. Je hebt dan een baangarantie maar hebt zelf natuurlijk ook verplichtingen zoals minimaal 3 jaar voor hun werken. Zonder salaris zouden we niet kunnen. Koophuis en kind. Ik werk al ruim 12 jaar... dus kan mn centjes niet missen
HBO is geen optie op mijn huidige werk. Zij bieden maximaal verzorgende IG aan. Qua verpleegkundige handelingen is er echt te weinig te doen op 1 locatie... te weinig om het goed te leren. Ik zou dan verschillende locaties afmoeten om verschillende handelingen te doen. Als ik verpleegkundige wil worden moet ik of fulltime naar school en via school stages gaan volgen of dus intern bij een werkgever. HBO kan ook via het ziekenhuis. Maar dan moet ik naar Arnhem of Nijmegen voor de schooldagen. Aangezien we maar 1 auto hebben is dat ook geen optie. Oja, ik moet ook al MBO verpleegkundige zijn wil ik HBO volgen volgens de site. Ik begrijp heel goed dat het flink pittig gaat worden.
Ik heb mijn motivatiebrief inmiddels klaar en mijn cv ook. Komend weekend moet ik werken en print het dan uit. Dan kan het a.s. zondag meteen op de post