Kerst en Oud&Nieuw leuk of verplichteoefening?

Discussion in 'De lounge' started by sloppyslayer, Nov 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

December Leuk of verplichte oefening?

1. In een woord Geweldig!

2. Het ene jaar leuker als het ander jaar

3. We proberen er het beste van te maken

4. Maar mij maar wakker als het januari is!

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben even nieuwsgierig..........wie van jullie kijkt uit naar de feest dagen en wie van jullie vind het een hel op aarde die elk jaar terug keerd? :D

Vroeger was ik Fan op en top kerst alles er op en er aan. Mooie kleren aan en alles versierd.

Nu is het werkelijk een drama waar ik elk jaar meer tegen op ga zien.
    Dit komt mede dankzij mijn schoonfamilie die nooit wat doen en wij altijd met de organisatie zitten.
    Als je ze vraagt wat mee te brengen zodat we niet alles hoeven te betalen krijgen we gewoon de bonnentjes.

Mijn ouders zijn wel gelukkig zo dat ze het ook bij hun willen doen en dan nodigen ze mijn schoonouders ook uit zodat we niet 2dgn hoeven op te zitten en pootjes te geven. Maar het is dus of bij mijn ouders of bij ons.
    Ik ben in de 12jr dat ik nu samen met mijn man ben 2keer bij hun op kerst dinner geweest! Dat is toch erg? Oud & Nieuw komt niet eens in hun op en nodigen we ze maar bij ons uit.
    Dit is dan ook het eerste jaar dat ik er voor pas! Ik doe het niet meer. Ik ga naar mijn ouders en als ze er zijn is het prima en anders is het pech voor hun.
    2de kerst is voor ons gezin en gaan we lekker naar het strand als het niet te koud en nat is :D

Van mij mogen ze de december maand overslaan!
    En hoe is dat voor jullie?

2. Dana

Dana Niet meer actief

van mij mogen ze de decembermaand ook overslaan :D

wat zijn je Souders erg zeg, de bonnetjes geven!!

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Zolang het met ons gezin is, vind ik het prima.
    Als we bij mijn familie kerst vieren heb ik altijd het gevoeld alsof ik naar 1 grote toneel voorstelling kijk.
    Ik hoop dat het in Egypte een beetje rustig word, dan ga ik heerlijk met mijn schoonfamilie daar samen kerst vieren!

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Decembermaand: Gezellig!
    Huis in kerstsfeer brengen: Gezellig!
    Lekker eten op de kerstdagen: GEzellig!
    Oud&Nieuw: verplicht opblijven tot 12uur...., niks meer aan dus!

Vind December gezellig, maar Oud en Nieuw boeit me weinig meer

5. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

Sep 7, 2008
    2,417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    wij vinden het geweldig!

Kerstavond zijn we met zijn viertjes, 1ste kerstdag lekker eten met ouders en zus, 2e kerstdag gaan we wat leuks doen.

Met oud en nieuw zijn we bij onze buurtjes met onze vrienden, ik zeg kom maar op!

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    hier geen verplichtingen, krijg er jeuk van, en gelukkig mn ouders ook, dus we hebben vaak wel 1 van de kdagen dat we daar zijn of zij hier, maar dat is samen koken en lekker sloffen aan, kletsen (mn man en broer hebben wel eens een hele middag aan een oldtimer gesleuteld).

schoonouders al 4 jaar niet echt meer contact mee, dat was altijd verplicht en ze maakten heftige ruzie, om vervolgens als gezellig gezin uit eten te gaan:$.

dit jaar uitgenodigd door familie van man's kant (zonder zn ouders en broers/zussen) maar man heeft vriendelijk bedankt en gezegd dat we de vrije kerstdag lekker met ons nieuwe gezinnetje doorbrengen, wat wandelen, lekker snaaien.

en oud en nieuw vind ik t ergste wat er is..... handjes en kusjes geven terwijl je sommige mensen nooit ziet, ik zou t liefst lekker om 11u naar bed gaan met een boek:cool:

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Ik had er altijd mega veel zin in maar dit jaar vind ik het een hoop gedoe. Ga wel mn huis versieren en 1e kerstdag bij ouders,2e bij schoonouders eten maar oud en nieuw blijven we thuis en gaan we hans teeuwen kijken,volgende dag moeten we er toch weer om 7 uur uit want dan springen de kids weer op bed ;)

8. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    I love it :D

Ten eerste hou ik van de sfeer van al die lichtjes.
    En wij doen ook niet aan verplichte bezoekjes.
    Het ene jaar kunnen we allebei de dagen bij ouders/so zijn.
    En het andere jaar kunne we goed lekker in onze flodder kleren zonder bezoek thuis op de bank hangen :p
    Wel is het standaard bij ons: de kesrtboom (voor mij),vuurwerk (voor mijn man) en lekker drinken en eten.

9. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Ik vind december een hele gezellige maand!
    Maar het ligt er wel aan, waar we het vieren.
    De afgelopen jaren vieren we kerst lekker thuis, en dat scheelt een heel gesleept met de kids..

Maar ben ook altijd wel blij als het weer januari is!

10. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Ik heb gekozen 'we maken er het beste maar van'!

En aangezien ik me al depri voel ga ik maar niet alles neertypen waarom..

Maar vroeger moest ik VERPLICHT naar mijn vaders familie, ik durfde niet te zeggen ik ga niet al beloofde ik m'n moeder bij haar te blijven..
    Paar jaar terug zijn mijn ouders in december uit elkaar gegaan en sinds dien is het helemaal RUK! Mn broertje die nog flink in de olie aan tafel zit en je merkt gewoon dat alles anders is..

Geef mij maar Januari!

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik word er niet echt blij van... Maak mij maar wakker in januari :p
    Ach, het zal best wel gezellig worden hoor maar ik voel me beetje 5e wiel aan de wagen tussen de stelletjes.

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

Kerst is voor mij al 5 jaar niet meer hetzelfde.
    Als 1 of meerdere dierbaren wegvallen is het gewoon zo anders met de feestdagen.
    Oud en nieuw heb ik nooit leuk gevonden, ik ben doodsbang voor die harde knallen.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Kerst- leuk
    Oud en nieuw- minder leuk

14. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    kerst leuk, vooral de kerstboom en alle lampjes buiten en in de huizen, heerlijk vind ik het. Verplichte bezoekjes heb ik een hekel aan! Hoeft van mij niet ;) Oud en nieuw intreseert me niet meer, verplicht opblijven tot 12 uur is het... Nee hoeft van mij niet meer. Ik geniet nu wel weer van sinterklaas nu mijn zoon van 3,5 jaar er helemaal mee bezig is en ik merk dat ik het weer erg leuk vind :d De kerstdagen hou ik rustig zonder verplichtingen, Had er vroeger al een hekel aan en nu nog haha ;) en mooie kleren met de kerst (speciaal er voor halen) doe ik al helemaal niet haha. eigenlijk mag je mij ook wel wakker maken in Januari! vooral omdat ik ook nog eens jarig ben net voor de kerst... sla ik een jaar over als ik wakker wordt in januari haha :p

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Vroeger vond ik kerst echt verschrikkelijk. Dat verplichte gezellig doen/houden. De hele dag bij de familie met een nep-smile zitten. Nee ik vond er niks aan.
    Nu vind ik het niet zo heel erg. Eerste kerstdag gaan we altijd rond 15:00 naar mijn schoonvader(zijn dan met ons gezin en mijn zwager, schoonzus en neefje). Kadootjes uitpakken, rond 18:00 eten en dan rond 20:30 weer naar huis. Hier zijn we allemaal tevreden over (veel langer moeten we daar ook niet zijn want dan wordt ik gillend gek haha)

2de kerstdag zijn we lekker met z'n drietjes thuis. Maken het gezellig (meestal nog wel een paar kadootjes onder de boom) gaan een leuk filmpje kijken, hebben wat lekkers te eten en duiken heerlijk onder een dekentje op de bank. Of we gaan lekker naar buiten.

Oud en nieuw daarentegen vind en vond ik altijd geweldig. Zo gezellig, scheelt misschien ook dat ik vroeger altijd wel vrij gelaten werd met wat ik wilde doen (thuis blijven of met vrienden vieren). En het is hier in de straat altijd onwijs gezellig, het is een soort ongeschreven regel om gewoon lekker thuis te blijven en vanaf 12uur met z'n allen naar buiten te gaan. Afgelopen jaar bij vrienden gevierd, heel gezellig maar hebben het toch maar thuis in de straat afgemaakt. (plus dat we een kind hebben die niet altijd overal wilt slapen en als ze niet wil ook echt niet gaan slapen)

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik mis de optie: 'maak mij maar wakker als het mei is' ;)

Ik vind de feestdagen verschrikkelijk. Zal er verder maar niet over uitwijden, maar ik gruwel er echt van.

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

och best hoor. sfeer enzo gezellig. geen verplichtingen maar we wippen hier en daar even aan en eten soms bij iemand. geen kerstkleren ofzo. durf rustig mn joggingbroek aan met kerst. geen poespas met eten ook.
    oud en nieuw vind ik geen bal aan. liggen meestal om kwart over 12 in onze nest. oliebollen en appelflappen freet ik me dan wel weer vol aan

18. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Kerst.. mwah. Wel gezellig maar niet echt groot FEEST.. vind ik! Oud en nieuw.. vind ik eigenlijk ook belachelijk.
    Vooral dat kussen..getsie!

Nee ik vind het geen verplicht nummer.. maar ik ben ook geen groot fan.

19. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Maak mij maar wakker als het januari is!

Met gescheiden ouders en een s-familie is het behoorlijk puzzelen, iedereen wil aandacht. Wij hebben zelf eigenlijk niks met kerst, zijn helemaal niet gelovig namelijk. Gezellig samen eten vind ik wel heel leuk en doen we ook vaak, maar waarom moet dat nou precies in zulke hoeveelheden in 2 dagen gepropt? (het zijn hier altijd enorme diners)

Oud en nieuw is hier niet echt een familieding, sinds ik 16 werd en ik met vrienden uitging. De laatste paar jaar vieren we het niet en ik vind het wel prima.

20. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het in principe wel leuk. Met mijn familie is het altijd wel gezellig, nooit geen gezeur ofzo. Schoonfamilie is een ander verhaal. Altijd hebben die eisen of wensen. Nu begint het gezeik al met sinterklaas, 2 kinderen van schoonzus van 7 en 11 willen s ochtends sinterklaas vieren omdat ze niet tot s middags kunnen wachten.. belachelijk. Op die leeftijd heb je dat maar vol te houden hoor. Ik vind er s ochtends niks aan. s middags veel gezelliger of s avonds zoals met mijn familie. We beginnen rond half 7 met ons meisje, rond een uurtje of 8 (ze mag dan wat langer opblijven) gaat ze naar bed en dan doen wij surprises.

Share This Page