Het is mij bekend dat je, een paar maanden na de geboorte van je kindje, last kunt krijgen van haaruitval. Bij mij is dit ook zo'n 3 maanden na de geboorte van mijn zoontje begonnen. Eerst niet zo erg maar al snel begon het ernstigere vormen aan te nemen en dacht ik 'nog even en ik ben kaal'. Hele plukken kwamen eruit onder de douche met het haren wassen en een hele pluk bij elkaar gefrommeld haar lag er iedere dag weer op het putje. (Dat gooide ik wel iedere dag weer weg uiteraard ) De dokter vertelde me dat het ongeveer tot 9 maanden na de bevalling zou kunnen duren. Nog wel even bloed geprikt om te kijken of er niks anders aan de hand was (ook ivm andere klachten) maar niks gevonden waaraan dat zou kunnen liggen, dus, hoort erbij, ontzwangeren.. Inmiddels is mijn zoontje 10 maanden en ondanks dat het wel iets minder is geworden, valt het nog steeds uit! Ik hou echt niks meer over. Het zielige staartje wat er nu nog aan mijn hoofd bungelt ziet er niet uit.. Voorop mijn hoofd groeit nu nieuw haar. Links en rechts zitten er plukken van ongeveer 3cm lang nieuw haar. Dit was dus gewoon helemaal afgebroken...? Daarnaast heb ik ook roos. Eerst dacht ik dat dat wel logisch was want ik douchte snel ivm baby wakker, dus misschien spoelde ik niet goed uit. Maar nu douche ik gewoon rustig en neem de tijd om allea goed uit te spoelwn, en gebruik anti roos shampoo. Het is al minder maar lijkt niet helemaal weg te gaan. Hoort dit er ook bij?
Het klinkt me wel wat extreem eigenlijk. Zou toch nog eens naar de huisarts. Misschien kan hij speciale shampoo voorschrijven.
Ik had het ook echt extreem en had een enorm ijzertekort. Een maand ijzertabletten geslikt en toen was het over.
Ik heb wel vaker gehoord dat het zo extreem kan zijn. Maar ik zou toch meer info inwinnen. Ik heb geen verstand van het haaruitval, maar kan je misschien wel helpen met de roos. Het kan zo zijn dat je reageert op verzorgingsproducten. Je shampoo bijvoorbeeld. Door hormoonsveranderingen kan je huid ineens op dingen gaan reageren, zelfs als je die producten al jaren gebruikte. Zo kun je erop letten welke phwaarde je shampoo heeft. Veel merken zeggen ph-neutraal te zijn. Dit is in werkelijkheid 7. Terwijl de phwaarde van je huid dichtbij de 5,25 ligt. Je huid is dus niet ph-neutraal, gek genoeg. Alleen dit verdraag ik op mijn hoofdhuid. Ook haarmouse of haarlak spuit ik zo min mogelijk bij mijn hoofdhuid. Anders krijg ik direct schilfers. Antiroosshampoos zijn vaak niet zo heel mild voor je hoofdhuid.
Ik heb het ook heel erg gehad tot ongeveer 3 maanden geleden en toen raakte ik opnieuw zwanger dus... Zal straks opnieuw gebeuren ben ik bang.
Roos zijn geen schilfers zoals vaak wordt gedacht maar echt van die gele plakkaten. De witte schilfertjes die je vaak ziet is van een droge en/of gevoelige hoofdhuid. (Roos is een bacterie, dat krijg je ook niet weg met bijvoorbeeld head&shoulders maar dat is een lang stuk droge tekst waar je nu niks aan hebt) Ik ben geen arts dus ik durf niet te zeggen waar je haaruitval vandaan komt maar in combinatie met een gevoelige huid denk ik niet dat het perse ontzwangeren is. De korte haartjes die je ziet zijn denk ik nieuwe haren, wat opzich wel een goed teken want het groeit dus toch terug. Een aminexil kuur van Kerastase helpt tegen haaruitval, maar ik vind het lastig je te adviseren zonder echt je huid en haar gezien te hebben. Ik zou naar een goede kapper gaan en je huid laten en je haaruitval daar laten zien of naar huisarts teruggaan en je niet weg laten sturen met een vaag smoesje.
Dit komt omdat een goede antiroosshampoo scrubt. Vaak worden schilfers verward met roos. Een gevoelige huid die al schilfert gaan scrubben maakt het alleen erger.
Bedankt voor je al jullie reacties, ik lees ze nu pas.. Samarinde, welke merken zijn wel ph neutraal? Ik zou graag eens willen proberen of mijn huid/haar daar wel goed op reageert. Ik gebruik nu gewoon andrelon, omdat dat voorheen ook zn werk goed deed. Dat ik er door de hormonen anders op kan reageren was niet in me opgekomen Logan, het zijn inderdaad witte schilfers, en veel! Ja nieuwe haartjes kunnen het idd ook zijn maar het ziet er echt niet uit.. het valt nu ook andere mensen op en het zijn echt heel veel van die plukjes. Gelukkig maar dan dat het weer aangroeit maar voorlopig loop ik er mooi mee voor lul :') Ik denk dat ik dan toch maar even terug ga naar de dokter. Ik heb tot nu toe wel geloofd dat het ontzwangeren was maar als ik jullie berichten zo lees is ee misschien toch meer aan de hand
Je hebt wel wat merken die gewoon in de drogist te koop zijn. Sebamed is er eentje geloof ik. Ik moet bekennen dat ik al jaren het huismerk van de aldi gebruik. Op de verpakking staat iig ph 5,5, maar het zal niet een heel natuurlijk product zijn. Voor de verzorging van mijn haar was ik de lengtes en punten met een andere shampoo. Ik zou als ik jou was naar een biowinkel gaan en je laten adviseren. Als je dicht bij de duitse grens woont, raad ik je het merk Alverde aan. Bij d dmdrogist te krijgen.