Ken deze mensen uit onze kerk en volgens mij is er een huis gevonden. Zag een positief bericht op hun facebook. Hoop het van harte!
Onbegrijpelijk dat dit kan in nederland! Ik denk, dat als dit zo doorgaat, er vele zullen volgen. Nog veel meer naar andere landen sturen.
Uit eindelijk hebben ze dus ook via de diaconie van onze kerk een tijdelijke woning gekregen. Onze kerk is erg betrokken in dit soort dingen, hebben ook een kledingwinkel speciaal voor minima bijvoorbeeld.
Nou tegenwoordig gaat dat vrij eenvoudig hoor. Bijvoorbeeld mijn man ik verloren in 3 maanden tijd onze baan door reorganisatie/opheffen bedrijf terwijl wij een half jaar daarvoor een huis hadden gekocht op 1,5 salaris. (anderhalf salaris vanwege kinderwens wilden wij geen top hypo) Ja en dan zit je wel even te stressen. Gelukkig wel snel ander werk gevonden wij beiden maar als het NU zou gebeuren, en ik ben mijn baan al kwijt, dan staan wij misschien ook wel op straat hoor en daar hoef je geen bijzondere dingen voor uit te spoken of buitensporig te leven. Voor de crisis dacht ik ook altijd : Jaja je zal wel niet met geld om kunnen gaan anders overkomt je dit gewoon niet. Maar dat is tegenwoordig al lang niet meer zo.