Wij hadden vroeger een rottweiler en wat was dat een fantastische hond. Heel lief met kinderen, rustig, maar ook waaks.
Wij hebben een labrador die goed waaks is de PostNL meneer durft niet bij ons op het erf te komen. kan flink grommen ook als hij naast de kinderwagen loopt en er iemand zomaar opeens dichtbij komt. Verder een ontzettende lieverd die steeds de knuffels en speeltjes van de kinderen probeert te stelen.
bedankt voor alle berichten… Hier heb ik wel wat aan! Ik denk dat onze keuze al gevallen is zo ondertussen. Maar kom vooral door met ervaringen, heel leuk te lezen!
Ik zou dan voor een herder gaan. Die van ons was een heerlijke gezinshond maar gaf zeker ook een veilig gevoel en was echt waaks ook naast de kinderwagen. Aan onze labrador heb je echt niets in dat opzicht. Geweldige gezinshond maar totaal niet waaks. Zelf zou ik niet voor een rottweiler gaan maar dat komt omdat die van een familielid mij als kind heeft gebeten op zo'n manier dat ik een behoorlijk grote litteken in mn gezicht heb en het beest slechts een paar millimeter naast m'n halsslagader zat.
Hier een labrador die super lief is . Maar als er iemand aankomt slaat die weldegelijk aan. opzich een allemansvriend maar als ze iets niet vertrouwd dan weet je dat ook.( grommen,blaffen) Echt nooit verwacht maar zeer zeker waaks.
ahh joh het zijn ook echte goedzakken. Onze labrador is echt een goeierd en ik zou eerlijk gezegd niet weten wat die zou doen als er bijv een onbekende hier in huis komt zonder dat wij erbij zijn. Ik vermoed dat die gaat kwispelen 1x heeft die 's nachts aangeslagen maar ik ben er niet achtergekomen wat dit is geweest. Misschien wel een egel in de tuin of toch iemand om het huis. Toch voel ik me altijd veilig met hem op straat. Hij heeft een imposant voorkomen en een brede kop. Mensen lopen soms zelfs met een boogje om hem heen, vind ik altijd wel grappig omdat het juist een enorme goedzak is.
We hebben een Cane Corso gehad, liefste hond ooit! Onze oudste dochter werd geboren en ook voor haar superlief! Ze kon alles met hem doen. Maar het had een grote hond, met een grote kop dus ook hier waren mensen snel bang voor haar. Het zouden goede wakers zijn maar die van ons blafte alleen als ze een poes zag.. Cane Corso’s ook alleen bij erkende fokkers kopen en ook bij deze honden letten op de heupen.
Wij hebben een berner sennen, super lieve hond en ook met kinderen ! Ook een goede hond om mee te beginnen. Lees de rasbeschrijving, ze schatten de situatie in en handelen als nodig is. Bedenk wel, een hond kost veel tijd en moet je ook dagelijks meer mee doen dan 3x p/dag een blokje om of eens per week naar het bos. Benieuwd welk ras het geworden is!
Wij hebben een kruising golden retriever x Nova Scotia duck tolling retriever. Heel lief beest, zit geen spatje echt kwaad in, maar sinds een paar maanden is hij wel steeds waakser geworden. Hij slaat flink aan als hij iets hoort dat hij niet verwacht. En nu hij 1 jaar is heeft hij een hele zware blaf gekregen, dus het klinkt indrukwekkend. Als er daadwerkelijk iemand binnenkomt blaft hij ook erg, laat zich wel steeds beter daarin corrigeren gelukkig. Hij doet niks, maar is wel groot, lomp en lawaaiig, dus sommige mensen vinden hem toch een beetje eng. Dus een lieve hond die een hoop kabaal maakt is misschien ook nog wel wat voor je, haha