Gezin, zzp’er en een opleiding?

Discussie in 'De lounge' gestart door Donutlover, 13 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    #21 Donutlover, 13 jul 2020
    Laatst bewerkt: 13 jul 2020
    Ja dat kan maar ik wil dat het liefst als avondopleiding, BBL of iets doen ipv weer volledig naar school 3 jaar.
    En hier in de buurt word dat dus nergens aangeboden

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Dit gaat mijn schop
    En zijn er ook geen organisaties waar je kunt beginnen als helpende en dan eventueel later een opleiding kunt volgen?
    Dat is bij mijn schoonzusje namelijk het geval. Die heeft gesolliciteerd als helpende, maar ze heeft er wel bij gezegd dat ze graag de BBL opleiding voor verzorgende IG wilde gaan doen. Ze is aangenomen (in maart) en mag vanaf september de opleiding doen.

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    hmmm dat is ook een goeie inderdaad. De helpende vacatures zie ik overal staan.
    Dus dan zou ik in mijn sollicitatie kunnen benoemen dat ik wel graag ook de verzorgende IG opleiding nog wil gaan doen?

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ik zou proberen te starten nu als helpende, kan je vast weer ervaring opdoen en als je jongste jaar school gaat starten met de opleiding.
    In de tijd dat je als helpende werkt kan je al veel meekijken met zorg tech ische handelingen en daarna binnen de organisatie waar je werkt de opleiding starten.

Syane vindt dit leuk.
  5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Je kunt het altijd proberen. De meeste organisaties hebben wel opleidingsmogelijkheden.

Donutlover vindt dit leuk.
  6. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Je krijgt vrijstelling voor wat je behaald hebt. Zonder vrijstelling duurt het 2 jaar, de VIG. Ik weet niet waar je woont maar hier zijn genoeg leer plekken

Donutlover vindt dit leuk.
  7. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik kreeg vandaag mail van een organisatie hier 30-45min vandaan. Voor september zitten zij al vol met BBL plekken, had natuurlijk niet anders verwacht. Ze mailde:

Sorry voor de late reactie!
    Wat leuk dat je graag weer de zorg in wilt, wij willen graag met je meedenken.
    Wat is jouw telefoon nummer? Misschien is het makkelijker als wij even bellen.

Onze opleidingen voor september zitten al vol, in februari starten de nieuwe opleidingen weer. Eventueel zou je al eerder bij ons kunnen starten zodat je alvast wat meer ervaring kunt opdoen, en om te kijken of het echt bij je past.

Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet.

Klinkt best positief toch? Al las ik wel op hun fb pagina dat er altijd een stuk of 50 geïnteresseerden zijn en er een selectieronde aan vooraf gaat dus dan moet ik natuurlijk wel beetje geluk hebben dat ik er dan tussen kom....
    Wel fijn dat ik dan tot februari heb om dingen te regelen..voorschoolseopvang/gastouder enz

Syane en Bailey07 vinden dit leuk.
  8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
  9. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681