Gezinsactiviteiten in/rondom huis

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Nummer4, 18 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw

Bioscoop middag klinkt goed! Buitenspellen ga ik naar op zoek. Altijd leuk om te jeu de boule-n (?) met z'n allen.

Cloud9 vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Misschien kun je daar een soort speurtocht/puzzeltocht van maken?
    Met jongste heb ik van de week een vormenwandeling gedaan. Aantal vormen getekend, en die moest hij dan gaan zoeken. Zowel platte (vierkant, driehoek, cirkel etc) als ruimtelijk (piramide, kegel, prisma, kubus etc). Hij was dol enthousiast.
    Zo kun je ook op zoek gaan naar beestjes of bloemen.
    En vandaag in jeugdjournaal was een item over bijen tellen.

Vitamientjuh en Nummer4 vinden dit leuk.
  3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw

Wat leuk! Ik heb van dochter nog een lente bingo liggen als schoolopdracht, maar vormen is zeker leuk en goed om ze bezig te houden.
    Bijentelling kreeg ik vanmorgen van school binnen, maar dan kan ik er een paar miljoen bij de honingbij opzetten ivm man die imker is :roflmao:
    Hommeltjes en andere insecten staan er gelukkig ook op dus gaan we daarmee aan de slag. :) Dank je!

Mamafiets vindt dit leuk.
  4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Bij (online) speelgoedwinkels heb je nu al ook veel buitenspeelgoed. Bijv minimidgetgolf, raket om af te schieten, waterplaybaan, doeltjes, trampoline, etc.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Bij de berenjacht zijn ook allerlei bingo kaarten bedacht en ook een opdrachtvel met even en oneven. Zijn ze toch ook weer even bezig. :)

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Kubb is een leuk buitenspel trouwens. Voor een dreumes alleen nog wat te lastig... Maar misschien met aangepaste regels (met een bal gooien ofzo...?). En anders toch zonder hem.

Flessenvoetbal /-handbal (al genoemd ;)) kan misschien wel met z’n allen. :)

Nummer4 vindt dit leuk.
  7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Hoe werkt dat Kubb? Wel iets over gezien maar ik snapte het niet precies.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Je speelt het met z’n tweeën of met twee teams. De teams staan tegenover elkaar en ieder team heeft vijf blokjes in een rij voor zich staan, er tussen staat de ‘koning’. Je probeert met stokken eerst de blokjes van de ander om te gooien en als die alle vijf om zijn, dan mag je de koning om gooien. Als dat gelukt is (koning omgegooid) heb je gewonnen. Klinkt zo wat suf misschien, maar het is leuk en ook eenvoudig qua spelregels ed, dus ideaal voor kinderen (het omgooien van de blokjes is wat lastiger :roflmao:).

Nummer4 en Syane vinden dit leuk.
  9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Dingen die wij gedaan hebben/ mee bezig zijn:
    - vissen (tuin grenst aan gemeentevijver)
    - buitenspeelgoed uitzoeken/schoonmaken
    - bowlen (kegelset v buiten)
    - verjaardagskaarten knutselen en langsbrengen bij jarige klasgenoten/vrienden
    - stoepkrijten op de stoep bij jarige vrienden
    - de schutting beitsen en vlonder en tuinmeubels in de olie (kinderen schuren en kwasten lekker mee)
    - “moestuintje” (paar potten) aanleggen en iedere dag verzorgen
    - bloemenkransen maken van madeliefjes op een veldje vlakbij
    - de lego challenge van Lego Masters

Nummer4 vindt dit leuk.
  10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Zitten leuke ideeën tussen!!!!.
    De oudste is 5 e de j okngste 3 dus niet alles gaat lukken maar ik ga zeker wat dingen hiervan doen met de jongens!!!

Nummer4 vindt dit leuk.
  11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw

Hebben we hier, komt aan bod dit weekend. :)

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Zakjes met rijst maken en door de gaten heen gooien is nóg lastiger. Houd ze wel ff bezig en goed voor de hand-hoofd coordinatie.

Nummer4 vindt dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Voor de oudere kinderen en ouders een leuke uitdaging. Ravensburger crypt puzzel. (als t om een weddenschap met kinderen gaat of met partner zou ik wel t voorbeeld er uit halen)

Voorbeeld is zwart maar hij is er ook in zilver en goud. Nachtwacht is ook een aardige uitdaging maar die is zo groot...

Screenshot_20200422-104443.png

14. Krtek

Krtek Niet meer actief

Puberdochter en ik gaan samen Koningsdag organiseren voor onze jongste: spelletjescircuit, poppenkast, knutselen etc

15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw

Die had ik al gezien inderdaad maar is mij één stap te ver :roflmao:

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Twister doet het nog altijd goed hier.
    Lummelen doen we veel met zn vieren.

Kijk eens bij Oerrr van natuurmonumenten. Daar komen hele leuke tips voorbij om gezamenlijk te doen. Van bomenbingo tot insectenhotel maken tot een puzzeltocht met opdrachtjes die je in de buurt kunt doen.

Laat de kinderen elkaar schminken. Hier zijn ze 8 en 10 en het was hilarisch. Ze hebben enorm veel pret gehad.
    Jongere kinderen kunnen dan ook nog verkleden en rollenspel doen erbij.

Vitamientjuh en Luna86 vinden dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Vanaf +-12 jaar (met een ouder erbij) kan je ook escape room puzzel doen van ravensburger. Kwam ze toevallig tegen bij bol.com omdat ik naar die crypt aan t kijken was. Eerst de puzzel maken en dan de raadsels ontrafelen.

Nog geen idee hoe we dat hier gaan doen, vind die puzzelopbergrollen wel heel erg aan de prijs, maar onze handen jeuken. Dochter houd t wel bij dr Bing puzzel.

Deel Deze Pagina