Gezinsauto of boodschappenwagentje??

Discussion in 'De lounge' started by PreciousKids, Jan 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PreciousKids

PreciousKids Niet meer actief

Hoi meiden,

Sinds gisteren ben ik weer trotse eigenares van een auto. Wel een huurauto, want we komen er maar niet uit welke auto nu te kopen voor prive.

Manlief rijd een BMW 5 serie station van de zaak. Daar reed ik tot gisteren dus kleine stukjes in.
    Nu heeft hij gisteren bij een huurbedrijf (vrienden van ons) een auto 'geleend' voor eventjes. Het is een VW Polo. Helemaal mijn ding, een klein (niet te klein) wagentje.

Nu wil hij een BMW kopen. Maar voor kleine stukjes, van hier tot aan school / winkel of af en toe moeder / vriendinnen, is volgens mij geen grote auto nodig.

Welke auto hebben jullie? Of zouden jullie aanbevelen?

XOXO

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik vind het fijn dat ik niet een hele kleine auto heb, ik houd van mijn zelfstandigheid en ik wil alles zelf kunnen doen met de auto (ook de grote weekboodschappen, of evt naar de leenbakker een nieuwe matras kunnen halen, noem maar wat) en ik vind een iets grotere net even wat veiliger en comfortabeler, die lichte dingen hebben toch minder houvast en blijft minder van over bij flink ongeluk.

Omdat ik slecht kan parkeren en niet een hele grote bak wil hebben we een tussenmaatje gekozen.

3. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ik heb zelf een peugeot 206 vijfdeurs! vind het zelf een mooi formaatje, compact maar toch een behoorlijke kofferbak waar ik veel boodschappen en zelfs de kinderwagen in kwijt kan!

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben een Aygo en een Ibiza st. Met de aygo kan ik prima m'n boodschapjes doen en in de stad is het heerlijk parkeren. Alleen voor echt grote dingen niet handig en als je met meer dan 2 volwassenen bent, ook niet de ruimste auto achterin. De Ibiza st is een kleine stationwagen. Ook niet héél groot, maar we kunnen er wel een hoop in kwijt. We hebben er dakdragers bij. Laatst grote planken moeten kopen en die gingen zo op het dak. Incidenteel voor dat soort dingen prima!

5. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    ik heb ee 307 sw lekkere auto maar voor mijn gevoel een beetje overdreven aangezien we ook al een station van de zaak hebben dus nu gaan we de mijne in ruilen voor een kleinere.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Of je een grote auto nodig hebt of niet, heeft niet zo veel te maken met hoever je ermee rijdt, maar met wat en wie je allemaal wilt meenemen.

Zelf rijd ik sinds 2 jaar in een Renault Megane Estate. Grote auto, vind ik in elk geval. Hiervoor gekozen omdat we met deze auto ook met z'n vieren op reis kunnen en mijn vriend heeft een heel fijne coupé-cabrio met iets wat je eigenlijk geen achterbank kunt noemen (308 CC).
    Voor mijn woon-werkverkeer had ik ook een heel leuke kleine auto kunnen nemen. Voordat we kinderen hadden, heb ik een tijd in een Ford Puma gereden. Superautootje, waarin ik zonder problemen 40.000 km per jaar reed. Maar ja, daarin kun je echt niet fijn iemand op de achterbank zeten.

7. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik heb een micra 5 deurs, toch wel makkelijk :)

8. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

Apr 6, 2011
    527
    0
    0
    haha ik heb een busje(VW transp.)We hadden een VW sharan,maar daar paste de dubbele kinderwagen niet in.Is echt ideaal m,n busje hihihi.

9. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Wij hebben nu een peugeot 106 en een seat inca (busje).
    Als we straks zwanger zijn gaan we de seat inca inruilen tegen een gezinsauto. Zoals we het nu voor ogen hebben is de gezinsauto, waar de kleine is.
    Dan hoeven we de kleine alleen maar op te halen of weg te brengen in de peugeot.

Ik zou dus even kijken hoeveel je rijd met de kinderen in de auto, dit moet natuurlijk wel veilig zijn.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

met kleine kinderen zou ik ten alle tijden een grotere auto kiezen. Auto zit zo vol.

Ikzelf heb altijd een 5 deurs met body. waarschijnlijk gaat bij ons de alfa eruit en ga ik dus in de bmw 7 serie rijden, man heeft ook werkbus en 2 kevers. Waarvan er 1 dus gaat rijden als extra auto omdat bus een 2 zitter is. Man is maandags thuis met kids en colin gaat zo naar school dus moet hij heen en weer kunnen rijden (6,5 KM enkele reis) en hij brengt ze ook op vrijdag vaak naar kdv.

en kevertje is klein, maar voor die kleine stukjes en 1 voorin in grote stoel , colin in groep 2 stoel achterin die er zelf in klimt en klikt gaat dan ook prima voor die 4 x in de week 6,5 km. :D

11. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wij hebben slechts 1 auto, een volvo v40. Die vind ik qua formaat echt perfect: een niet te overdreven stationwagen. Je kan er prima mee op vakantie met 2 kinderen, maar ook goed parkeren in de stad.
    Als we er geld voor hebben kopen we er een 2e bij, waarschijnlijk iets redelijk kleins en goedkoops, wegens de financiën. Maar dan zou degene die met de kinderen is altijd de volvo krijgen.
    Als geld geen probleem was, kocht ik denk ik nog een volvo, een nieuwere :)

Kijk vooral naar wat je ermee doet, als je vaak de kinderen mee neemt, is veiligheid belangrijk, ongeacht hoeveel kilometers je maakt. 5 deuren is dan ook wel heel handig, ook voor korte ritjes.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

hier hetzelfde

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij hebben 1 auto een peugeot 206 5 deurs hatchback. Er passen 2 autostoeltjes(voor ons niet nodig, maar weleens gedaan) op de achterbank en de kinderwagen past in de kofferbak. Wij hadden eerder al onze kampeerspullen in de auto en dan nog ruimte over. Ik vind het een mooie compacte auto, die toch veel ruimte heeft en hij is goedkoop in de wegenbelasting en verzekering.

14. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb een klein koekblikkie, een Toyota Aygo.
    Mijn man rijdt ook een grote auto van zijn werk, daar mogen we onbeperkt privé mee rijden.
    Mijn autootje is dus alleen om naar mijn werk te rijden (alleen) en af en toe een ritje met de kids. Ik rijd zo'n 400 km per maand ermee, dus zeer weinig.
    Vandaar dat ik heb gekozen voor een goedkoop autootje (25 euro verzekering, geen wegenbelasting en het ding rijdt 1 op 20). Ook hoef ik geen kinderwagens, buggy's of ander groot spul mee te nemen.
    Hiervoor had ik ook een BMW, een 3-serie station. Geweldige auto. Niet te vergelijken met het rijden in een Toyota Aygo.
    Het was dus even wennen....

15. PreciousKids

PreciousKids Niet meer actief

Wow, zoveel reacties, ik zal vanavond ff bijlezen.

XOXO

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik heb een aygo en mn mam heeft een hyundai elantra (gezinsauto dus),
    Kinderwagen past ook in mijn kofferbak (grootste eis voor de kinderwagen zo ongeveer :D), dus ik kan straks ook lekker in mn eigen dinkytoy met ons hummeltje op pad :)

Ik zou alleen niet te gauw oordelen over dat kleine auto's minder veilig zijn ;) deze autootjes zijn zo ontworpen dat ze zo min mogelijk inkreuken en zijn dan ook erg veilig, ook voor kindjes.
    En nee niks kan tegen een volvo op qua veiligheid in de auto, maar laten we eerlijk zijn, die dingen zijn halve tanks en erop gemaakt om een eland te kunnen raken zonder total loss te zijn en alle inzittenden er nog levend uit kunnen komen...niet te vergelijken met andere merken ;)
    Ook grote auto's kreuken in elkaar, en misschien nog wel meer omdat ze net iets minder stevig gebouwd zijn, want ze hebben tenslotte iets meer toegestane kreukelzone ;)

Anyway, voor de grote uitstapjes hebben wij ook de grote auto ;)
    En als ik een matras zou moeten halen kan dat sowieso niet met een van onze auto's :D (ja voor ledikantje nog net wel ;)), maar dat komt, die elantra is een sedan (saaaaai) en als je de banken plat gooit blijft er altijd een gedeelte omhoog staan, en daar zit dan in t midden een uitsparing in......niet echt handig dus, maar zolang ie rijdt rijdt ie, en hij rijdt heerlijk :)

Vrienden van ons hebben oud model yaris (kleiner dan nieuwere model) en 2 jonge kindjes, en zij zijn nog nooit ruimte tekort gekomen (en ja ze gaan ook met de auto op vakantie), denk dat t dus vooral een kwestie van wennen is. Kleinere ruimte slimmer indelen en je komt al een heel eind ;) en nee ook ik kan t me niet voorstellen dat ze er genoeg aan hebben hihi

Maar goed, kijk idd niet zozeer naar de afstanden, maar vooral wat je meeneemt :)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb zelf een citroën C5 station en mijn man een klein koekblik ;)
    Eigenlijk willen we dit jaar op zoek naar een C8, aangezien de C5 me eigenlijk te klein is :)

Dit omdat de oudste 16 is en achterin tussen de autostoel van zijn peuterzusje en de maxi cosy van babybroertje zit en aangezien mijn familie ongeveer 3 uur rijden woont, zit het voor zo'n grote knul behoorlijk krap op de achterbank. Qua ruimte in de achterbak heb ik niet echt te klagen, hoewel die als wij een weekendje weggaan toch wel erg vol zit.

18. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Aangezien wij hebben besloten om voortaan met het vliegtuig op vakantie te gaan (àls we gaan;) dat kan helaas niet elk jaar), hebben we nu gekozen voor een kleinere auto. Onze Renault Scenic heeft plaats gemaakt voor mijn allermooiste Suzuki Swift (Bandit). Echt, ben zo blij met dit karretje.. Kinderen passen prima achterin, boodschappen kunnen ook makkelijk in de kofferruimte en mij past ie precies:D Voor mijn man is het ìets aan de kleine kant, maar voor tochtjes door Nederland wel goed te doen. Fijn aan de Swift is, dat hij net even breder is als ene Aygo of 107. En het interieur is luxer uitgevoerd.. Ik ben nog steeds blij dat we deze keuze hebben gemaakt, scheelt ook in kosten..

19. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

May 14, 2011
    3,570
    55
    48
    Ik heb 4 kinderen en rij een Peugeot 307 SW.
    Geweldige fijne auto. 6 persoons.We zitten hooguit 5 x per jaar met zn zessen in mijn auto. Meestal rij ik alleen met de 2 jongste kinderen.
    Mijn man rijd een VW Transporter. Daar gaan we altijd mee op vakantie. Geen enkele auto is groot genoeg om mee op vakantie te kunnen zelfs niet met dakkoffer.Een bus is dan ideaal.

Maar ik rij zelf niet zo heel veel.
    Meestal alleen voor de week boodschappen of even gauw naar de stad.
    De peugeot kost dan toch best veel per maand qua verbruik, benzine en verzekering.
    Ik wil hierna overstappen naar een heel klein autotje. Bijvoorbeeld een Fiat Panda of Chrevrolet Matiz. Ik moet me er nog even in verdiepen.Het is toch alleen maar voor stadsverkeer.

Share This Page