Hoi meiden, Wat doen jullie als je een sombere dag hebt om je stemming te verbeteren? En hoe zetten jullie piekerdagen om in ''niet-meer-piekeren''? Greeeeeeeeeetz
Meezing muziek idd! Heerlijk mee brullen. En zorgen dat je niet piekert. Daar heb je bepallde trucjes voor. Ff googelen. Is even oefen maar helpt zeker!
Ik ben herstellende van een PND, dus het is misschien wel logisch dat ik nog veel slechte dagen heb! Wil alleen weten hoe ik ze een beetje beter kan maken !
Ik probeer elke dag ff te overdenken en probeer dan enkel de positieve dingrn op te noemen. Klinkt misschien een beetje stom, maar in een tijd die erg moeilijk voor me was heeft het me goed geholpen. Zo waardeer je wat je wel hebt. Geluk zit soms in kleine dingen.
Inderdaad, ik heb ook momenten dat ik veel van de kids kan genieten hoor! Gelukkig wel... Ik zit alleen mezelf te pushen om positief te worden, en blij te zijn! Maar goed, volgens mij is niemand dat elke dag!
Ik ga dansen met mijn dochter, zet hard de muziek aan (meestal gewoon k3 of een studio 100 cd - dochter wil niet anders natuurlijk), en dan gek doen met haar.
ik ga dan vaak heerlijk naar buiten met de kinderen naar een speeltuin of iets dergelijks. Doordat hun genieten draait vaak mijn stemming ook weer om naar gezellig!
Ik vind dit ook moeilijk. Het beste voor mij is om afleiding te zoeken. Iets leuks te gaan doen. Maar het is soms zo moeilijk om mezelf een schop onder mn kont te geven en het huis uit te gaan, zucht... Maar als ik het dan eenmaal doe voel ik me altijd beter!
Ik ben vanaf 1 januari begonnen om elke dag een aantal positieve dingen in een schriftje te schrijven. Dit om meer het positieve in een dag te zien. En als ik een keer niet zo lekker in mijn vel zit kan ik al die leuke/mooie momenten nog eens doornemen.
Hardstyle bijv dit nummer Brennan Heart & Wildstylez - Lose My Mind (Official videoclip) - YouTube Heerlijk nummer, even lekker uit je plaat hahah.......
Ga straks meteen luisteren ! Ennu... dat schriftje is misschien wel een goed idee! Bij mij is het ook vooral angst om weer terug een depressie in te raken!
inderdaad.. ik ben zelf best een pessimist maar als ik me bedenk wat ik allemaal wel niet heb, gezin, eigen huis, aan niets tekort! Dan voel ik me heel snel schuldig dat ik zo ontevreden kan zijn! En als ik mij slecht voel ga ik iets opruimen, al ik het maar even het aanrecht leeg maken. Daar krijg je ook een heerlijk gevoel van!
Kijken naar wat ik allemaal wel heb in mijn leven, en dan blijkt altijd dat er bar weinig overblijft om negatief over te zijn.. Of even lekker uitwaaien in het bos ofzo, dat helpt ook altijd goed.. En idd lekker muziek op standje doof en meebléren
ik ben chronisch ziek dus een hoop slechte dagen komen voorbij, wat hier helpt; een goed ritme voor jezelf vinden, dus elke dag hetzelfde (wanneer het dan niet goed gaat houd je gewooon daaraan vast en "waai" je mee met je routine, dat gaat dan zonder teveel moeite. Verder ga ik lekker sporten, alhoewel ik daar ook moe van word, dan slaap ik snachts goed (ben te moe om te piekeren of wat dan ook) ik lig dan soms al om 9 uur in bed haha en je maakt stofjes aan in je lichaam die je letterlijk dus beter laten voelen en denken (daarnaast is het een prestatie dus ook voor jezelf een fijn gevoel) ik ga bv hardlopen (dan kan je heerlijk je hoofd leegmaken, wat muziek aan, evt wat doelen voor jezelf stellen (kleintjes) en dan steeds kicken omdat je ze gehaald heb. Verder zorgen voor een opgeruimd en schoon huis (helpt ook in je hoofd) lekker naar buiten met de kindjes wat leuks doen. alle beetjes helpen!
Eens! (ik ga zo maar snel met de was verder) Ts: ik denk dat je die angst wel gaat houden. Tenminste ik eel. Maar die angst houd mij juist scherp om soms heel bewust te genieten van wat ik wel heb en kan! Ik denk dat jij juist heel goed bezig bent nu. Ook door dit topic te openen.
beetje lief voor jezelf zijn. Even een dagje wat minder eisen stellen dan maar wat later aankleden/ wat makkelijker koken etc. Verder helpt sporten bij mij goed om me beter te voelen of lekker met de hond wandelen even iemand bellen om tegenaan te klagen. Kopje thee met iets lekkers erbij.. dat soort dingen doe ik