Wij hebben gisteren een renault kangoo 1.6 gekocht. Woensdag kunnen we hem ophalen.. helemaal blij mee!
Iedere auto heeft wel mankementen, en bij elk merk zit wel een mindere auto tussen. Dus denk dat je gewoon pech had.
We hadden hiervoor een grand scenic, maar met drie kinderen en een dubbele buggy is een espace echt een goede aankoop voor òns geweest. En persoonlijk vind ik hem veeeel fijner rijden. Ik ben klein van stuk, maar in de espace zie ik veel meer dan in de scenic.
Mijn broer rijdt al meer dan 30 jaar uitsluitend Renault. En hij is niet gek, en geeft niet graag veel te veel geld uit aan z'n auto. Zó slecht zal het merk dus niet zijn... (ik heb zelf sinds 2,5 jaar een Renault Megane Estate en ik zou die iedereen aanraden. Wat een fijne auto! Saai om te zien, maar rijdt heerlijk. En - zoals je mag verwachten met zo'n nieuwe auto - nog geen enkel mankement)
Wij hebben gister een renault laguna grand tour gekocht. (ondanks alle slechte ervaringen die er over te vinden zijn toch ook wel heel veel goede) Mijn neef rijdt al jaren renault en heeft nooit problemen, wil ook niets anders. Daarbij wil mijn mannetje alleen maar Frans rijden en heeft alleen nog peugeots gehad dus voor de afwisseling... Ik ben er helemaal blij mee! (nu nog even wachten tot hij klaar staat)
Nou bedankt allemaal voor jullie tips!! Hier heb ik wat aan! Nu even goed orienteren op mp enzo.. Mochten er nog tips komen, ik hoor ze nog graag!
Wij hebben een renault laguna grand tour gehad en gaan nooit meer aan de renault! Wat een drama auto was dat! Echt zoveel mankementen gehad en veeeel geld ingestoken en dan nog deed ie het steeds niet goed. Uiteindelijk voor de apk moest er weer een paar duizend euro in gestoken worden en hebben we ervoor gekozen om hem weg te doen. Collega van mijn man had precies dezelfde mankementen en op internet waren deze problemen uiteindelijk ook overal te vinden.. We hebben nu een golf, op zich prima maar beetje klein straks met 3 kids. We zijn nu aan het kijken voor een ford mondeo station.
Mijn vriend heeft altijd Citroën gereden op het werk, leuke auto`s maar bedenk je wel dat de goedkopere auo's vaak niet van metaal gemaakt zijn. Ter illustratie: We raakten zo een plastiek wit paaltje en hij zat echt bijna door het koffer. En de `lomper` uitziende wagens verbruiken vaak ook meer omdat ze meer wind vangen. (ja, ben goed op de hoogte ook van crashtest, mijn svader werkte als ingenieur voor een autobedrijf, van sommige resultaten gingen je haren toch wel overeind staan) Nu een ford focus uit 2011, heerlijke wagen. En ook wel zuinig. Vriendlief rijdt iedere dag 65 km, en komt 9 dagen toe met een tank Ohja, mijn moeder rijdt een ford smax, ook een hele fijne, grote en ook hoge auto.
Niet mee eens. Elke auto kan wat (gaan) mankeren en je kan altijd pech hebben met een auto. Maar er is bewezen dat sommige automerken en/of soorten vaker langs de kant staan met pech dan andere. Van de consumentenbond, een auto test; Opnieuw komen de beste auto's uit Japan, op de voet gevolgd door Zuid-Koreanen. Europese merken als Alfa Romeo en Peugeot zien we vaak onderin de betrouwbaarheidslijst. Sommige merken met niet zo'n beste reputatie lijken de weg naar boven te hebben gevonden. Bij het Italiaanse Fiat zet de oudere Stilo nog een van de slechtste scores neer, maar de nieuwere Panda en Bravo doen het bovengemiddeld goed. Bij de 10 minst betrouwbare modellen staan twee andere Volkswagens (de Touran en Passat) en liefst drie Peugeots (206, 307 en 308). Aanvoerder van de betrouwbaarheidslijst is de Toyota Urban Cruiser: 95% heeft geen enkel probleem ondervonden in het afgelopen jaar. De eerste Europese auto staat op een gedeelde vijfde plek: de Dacia Sandero. Wat cijfers van genoemde auto's; Renault espace 4,3 Opel zafira 4,7 Ford focus 6,1 Renault scenic 5,7 @ts, mocht je lid zijn van de consumentenbond, lees de test en testoordelen even door. Het is leuk om een goedkope auto te kopen, maar als je veel geld aan reparaties kwijt bent ben je verder van huis. Zo niet verdiep je erin.
Het is wel degelijk waar dat bepaalde merken wat slechter bekend staan, zoals bijvoorbeeld renault. Het is natuurlijk logisch dat bij een oudere auto dingen verslijten e.d. bij renault hoor je dat vaker. Wij hebben zelf een oude Zafira. Ook al wat grotere reparaties gehad. Aan de andere kant is de afschrijving op deze auto 1000 euro per jaar, stukken minder dan nieuwe auto's. Ts, ik denk wel dat het met je budget en wensen moeilijk wordt precies te vinden wat je zoekt. Een grote auto is over het algemeen niet superzuinig. Zeker niet gezien de leeftijd waarin je terecht komt met je budget. Onze Zafira rijdt tussen de 1 op 11 en 1 op 12. Bedenk ook even dat de verzekering en wegenbelasting ook duurder zijn. Blijft wel, de Zafira rijdt echt heerlijk. Je zit lekker hoog en hebt de ruimte (zeven stoelen)
(Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd ) Heb inderdaad van meerdere kanten gehoord dat de japanners het wel goed doen en de renault niet zo'n betrouwbaar merk is. Zullen vast wel goede tussen zitten, maar dan moet je geluk hebben en daar zou ik het zelf persoonlijk niet op willen wagen. Opel zafira is wel een mooie gezinsauto. Ruim, een 1.6 is behoorlijk zuinig. 55 p.m. wegenbelasting.