Ohja nog een plus van de Opel Zafira: de hoge zit. Ik ben nogal klein en heb zo veel beter overzicht in het verkeer.
wij rijden sinds kort een VW Touran 5deurs....echt een super fijne auto... Plus: - veel ruimte in kofferbak en achterbank - zuinig (diesel, ruim 1100km op een tank) - weinig lawaai - veel vakjes in de auto Min: nog niet kunnen vinden haha -
Wij hebben de laatste tijd heel veel verschillende auto's gereden vooordat we definitief een keuze hebben gemaakt. Erg leuk om te doen - Renault Laguna station. + veel laadruimte + alle toeters en bellen erop + erg fijne zachte stoelen - het blijft een beetje plastic van binnen - boven een bepaalde sneldheid maakt hij best veel lawaai - Audi A6 station + schitterende auto om te zien, echt wauwie + echt een auto onder je, lekker stevig - kofferbakruimte viel een beetje tegen voor zoveel geld. - rijdt beroerd, erg schokkerig (ook al eens ontdekt bij een A3 en A4) - Mercedes C klasse Station + wegligging is fantastisch, in de bochten voel je dat je echt vast op de weg zit, heerlijk! + ruimte goed in te delen - het enorme prijskaartje - Renault Espace + nooit zorgen over hoe je al je spullen gaat meenemen. + prettige hoogte, goed overzicht op de weg - Het is net een busje en voor ons was het "happy family" gevoel iets te hoog. - BMW 3.18 station + stevige auto, lekker zwaar en stabiel op de weg + mooi interieur en super audiosysteem (ook voor de ipod ) + bijpassende kinderzitjes (pluspunt volgens mijn man ) - veel te weinig laadruimte Laatste is het uiteindelijk geworden en we rijden er alweer een maand of twee in.
Wij hebben een dacia logan mcv. Hier al eerder benoemd dus ga niet alles herhalen. Voordeel wat ik nog niet heb gezien: 7 zitter, erg makkelijk. Heb nu 2 kids, maar met vriendjes die komen spelen etc errug handig. Ook handig is dat we een vak onder het dak hebben waar de boekjes/zooi van de kids ligt. is weer extra bergruimte en ook op vakantie kwam dat heel goed uit. nadeel (vind ik zelf niet maar is even wennen): lange auto met deuren ipv achterklep. Hierdoor is je achterruit in 2en gesplitst waar je even aan moet wennen. Nadeel: geen filter dus je blaast makkelijk spul naar binnen. Vind ik best storend als ik achter een wagen met zand rij, met mn lenzen voel ik dat dus wel een beetje. Je schjnt het wel makkelijk zelf te kunnen oplossen, maar dit nog niet gedaan. Nadeel: hij maakt meer herrie dan duurdere auto's (vond ik geen probleem, liever iets meer geluid dan 10.000euor armer!) Wij zijn erg tevreden en hebben onze zinnen al gezet op de nieuwe Dacia, die nog moet uitkomen. De SUV. Maar dat duurt nog wel even voor we dat weer kunnen betalen!
Ik rijd nu nog in een Mercedes A-Klasse. Kleine maar superfijne auto: de ruimte valt mee: what you see is what you get. Wij zijn met zijn vijfjes en als we op vakantie gaan past alles er met wel wat passen en meten in. Helaas is mijn "Baby-Benz" enigszins geblesseerd en heb ik van mijn lieve wederhelft een nieuwe auto mogen bestellen: Een zwarte Ford Kuga . Supermooie en grote auto (een zogenaamde Crossover: soort van 4x4) waarin we niet meer hoeven te passen en te meten en waarmee we weer jaaaaren vooruit kunnen, met echt alles erop en eraan, zo luxe heb ik het nog nooit gehad! Nu is het wel zo dat mijn man hem ook voor het bedrijf wil gaan gebruiken (hij heeft ook al een Opel Vivaro bus maar dat is er 1 met enkele cabine dus daar passen we niet met zijn allen in...) dus het was ook een beetje in zijn eigen belang dat ik deze uit heb gezocht , maar toch ben er super blij mee en als het goed is staat ie volgende week vrijdag hier op de oprit te glimmen...8)8).