Gezinsauto

Discussie in 'De lounge' gestart door mdlm, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Wij hebben een ford mondeo station en met 3 kinderen lukt dat prima of het ook met 3 stoeltjes lukt weet ik niet, zitten wel 3 volwaardige gordels in.

2. mdlm

mdlm Actief lid

19 mei 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden voor jullie reacties. We willen echt drie stoelen en drie 2 punts gordels. Wij rijden zelf nu in een opel astra station kids hebben nu verhoger met rugleuning als je die stoel opschuift naar het midden past er nooit een maxi cosi meer naast. En ik wil absoluut niet moeten proppen en veiligheid op het spel zetten.

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Toyota Avensis Verso!

Zelfs 2 uitneembare stoelen erbij, dus een 7-zitter. Halleluja, ik hou van mijn auto :D

En een zeeeeee van kofferbakruimte.

In onze Mazda 323 hadden we ook 3 zitjes. Maar gepropt, was niet fijn. In deze Toyota kan ik zelfs mijn kinderwagen laten liggen en dan heb ik nog ruimte voor de weekboodschappen van mij én van mijn buurvrouw ;)

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mazda 5 hebben we ook naar gekeken, maar die waren net boven ons budget.

5. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Wij hebben een Renault Laguna station en dat gaat prima. Als we alle drie kinderen achterin moeten hebben, dan moeten we wel even ons best doen, maar het gaat. De maxi cosi past zelfs in het midden waardoor de andere twee elkaar niet kunnen plagen ;) . In de meeste gevallen gaat een van ons met de kinderen van of naar de opvang en door naar het werk, dan zit de oudste voorin op een stoelverhoger met leuning. Dus met het gezin erop uit is gelukkig niet dagelijks aan de orde. Anders zou ik voor een Opel 7zitter gaan denk ik.

6. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Mijn man wilde graag een break, en geen monovolumewagen (vnl. omwille van rijcomfort, wegligging en verbruik). Ook kofferruimte was belangrijk wegens autovakanties. We hebben verschillende grote breaks getest en uiteindelijk voor Mercedes E break gekozen. Daarin passen onze stoeltjes goed (oudste kan zichzelf vastmaken) en de koffer is héél ruim.

Verder ook getest met onze stoeltjes en base: Audi A6 (paste behoorlijk), Mondeo en V70 (paste beide nauwelijks, was wringen), VW Passat en Mazda 5 (paste niet). Of het goed/behoorlijk/nauwelijks/niet past, hangt sterk af van welke stoelen je hebt (groep, merk en type, met of zonder base bevestigd) en welke volgorde van stoelen je wenst. Beste advies is dus: met jouw eigen stoeltjes gaan passen.

Deel Deze Pagina