Hoi allemaal, Heeft iemand hier ervaring mee? Wij denken eraan om na de geboorte van ons 2e kindje, en voordat ik weer aan het werk moet, een week of 4-6 op vakantie of op reis te gaan. (kost geen vakantiedagen, yeey) Is er iemand hier dit dit ook heeft gedaan of hier ervaring mee heeft? Onze dochter is dan 2, en onze nieuwe baby zou dan 6/8 weken zijn. Ik ga ervanuit dat die dan exclusief borstvoeding krijgt, dus die heeft in principe alleen mij nodig qua voeding. En wat is dan realistisch? Zouden we bijv. naar Azie kunnen, of moeten we dan eerder denken aan Zuid Europa of de VS of Australie (camper huren ofzo) Onze oudste dochter is vrij makkelijk, eet alles, en die durf ik overal wel mee naar toe te nemen, maar t gaat me dus vooral om die kleinste. We zouden ook niet te ver vantevoren kunnen plannen, want we willen t wel laten afhangen van hoe de bevalling verloopt. Eerst ging supersoepel en ik was eigenlijk binnen een dag wel weer goed op de been. Maar ja...2e kan totaal anders lopen natuurlijk. Ben benieuwd naar ervaringsverhalen!
Je zou alle scenario's in je hoofd kunnen afspelen, maar je weet het gewoon niet! Het hangt van je baby af en jouw gevoel erbij.
Lijkt me heel ambitieus. Ik was heel snel weer op de been elke keer, en ook alweer snel aan het werk, maar zo'n lange reis daar stond mijn hoofd echt niet naar. In elk geval even letten op dat je niet naar een land gaat waar inentingen voor nodig zijn, want die kan zo'n jong kindje nog niet krijgen. En ik zou het idd pas boeken als je baby een paar weken oud is zodat je even kunt kijken hoe jij en je baby het doen. Ik denk idd dat een camper huren best wel lekker zou zijn. Vaste plek om te slapen, niet constant met je hele hebben en houden rond moeten slepen. Ook wel fijn voor je oudste. Is een roadtrip in Europa een optie? Want lang vliegen met zo'n kleintje lijkt me ook niet zo heel fijn. Hoewel ik ook wel gevlogen heb met jonge kinderen en meestal slapen ze toch wel, maar natuurlijk nooit de hele weg als het 9 uur vliegen is.
Lijkt mij super en als het kan zou ik er zeker voor gaan! Wij zijn zelf drie weken naar Thailand geweest toen ons zoontje 3,5 maand oud was. Dus wel iets ouder dan jullie van plan zijn maar was ook na mijn verlof. Op deze leeftijd ging dat juist super, zeker het vliegen omdat ze dan nog ideaal in een bassinet kunnen! En natuurlijk slapen ze niet aan 1 stuk door, maar ik kan je vertellen dat deze leeftijd veel makkelijker is dan bijvoorbeeld wanneer ze een jaar oud zijn en vooral willen bewegen... Ik ken zelf iemand die na haar verlof met 2,5 jarige dochter en newborn zoon 6 weken met camper door nieuw zeeland is gaan trekken. Dit is hun super goed bevallen. Natuurlijk weet je niet van tevoren hoe je kindje is, maar denk wel dat hoe relaxter je er zelf in staat hoe makkelijker het gaat. Veel succes (en plezier!) met je keuze!
Heerlijk vooruitzicht! Ik zou zelf eerder rond de 10-12 weken gaan, als jede regeldagen met de bv achter de rug hebt. Tussen de 6-8 weken zijn de krampjes vaak ook op zijn ergst. Mijn dochter liet rond de 10 weken de laatste fles vallen en ging om half acht de nacht in, dus toen waren we zelf ook wat uitgeruster en hadden de avonden weer voor onszelf. En we hadden al een beetje meer ritme, voor zover als dat kan met een baby Ideale periode voor een vakantie! Ik zou bij een verre reis in ieder geval wachten tot de ze eerste vaccinaties (dktp-hib) gehad heeft.
Wij zijn in mijn zwangerschapsverlof op vakantie geweest. Mijn dochter was toen 8 weken. Het was een weekje naar zuid frankrijk. We zijn met het vliegtuig gegaan. En het ging super goed! Ik denk dat als het allemaal goed gaat met je kindje, dat je best een lange reis kan maken!
Wat ik las is wel een goede: ik zou goed kijken naar de veiligheid in een land mbt ziektes en bacterien! Het zal je maar gebeuren....... Maar het idee vind ik super! Na mijn bevallingen was ik ook snel weer de normale ik. Dus het moet zeker mogelijk zijn!! Succes met de zwangerschap en de vakantieplannen!!
Wij zijn in mijn verlof toen ons zoontje 6 weken was lekker 3 weken met de camper naar Italië geweest. Was heerlijk en ging super goed!
Met een eerste zou ik dat niet gedurfd hebben, maar asngezien wij elk jaar zo'n vijf weken achter elkaar weggaan en mijn dochter supemakkelijk was en in de draagdoek woonde zou ik dat met gemak aandurven. Als jullie hierover praten en nadenken, denk ik ook wel dat het jullie lukt. Dus ik zeg; Doen! Buikdrager/draagdoek voor de baby, rugdrager voor de dreumes en je kunt alles doen.
Zolang je vooraf niets boekt zou een vakantie kunnen. Maar 6 weken lijkt mij wel erg lang. Zeker ook voor je andere kind. Die dan uit de vertrouwde omgeving wordt gehaald terwijl ze rustig thuis zou kunnen wennen aan de baby en alle veranderingen. Onderschat dat ook niet. Verder zou ik met een jonge baby nooit naar dit soort landen gaan! Ze hebben nog geen weerstand en geen volledige vaccinatie gehad. Ook jij bent natuurlijk nog herstellende en kunt eerder iets oplopen. Zoek een westers land met goede voorzieningen uit.
Tja opzich als je je goed voelt.... Koop een goede draagdoek zodat je kindje daar lekker in kan slapen overdag. Een goed bedje... Ik denk dat vliegen en tijdverschil veel meer een probleem voor de oudste zijn eerlijk gezegd. ... Ik zou zelf wel kiezen voor een westers land... Je weet nooit. Wellicht heb je nog bloedingen of iets raars... Of is er iets met je kindje ... Dat zou toch naar zijn in Azië.... Daarnaast... Eerlijk.. ik ben dol op reizen... Echtn ding... Maar toen ze zo klein waren had ik er echt geen behoefte aan hoor...
Ik zou niet alleen de bevalling afwachten, maar ook hoe je kindje is. Hier ging het de eerste weken goed, toen wisten we dat er iets was, maar niet wat, met 4/5 weken kwamen we erachter dat het reflux had, met 10 weken had ze een sonde. Dus een verre vakantie (of vakantie op zich) zagen we toen echt niet zitten.
Ambitieus plan! Leuk! Bedenk je wel dat een bevalling altijd anders kan zijn! Mocht je een keizersnede krijgen, kun(en mag)je de eerste 6 weken nog niet zo veel. Je kindje kan ook problemen hebben, een huilbaby zijn, moeilijke darmpjes etc. Kijk goed of je het aandurft om 12 u of meer in een vliegtuig te zitten zeker met 2 kindjes is dat best druk. Tijdsverschil is ook altijd wel een ding, die kleintjes zijn net in een ritme en dat gooi je dan weer om. Vaccinaties en hygiene in het gewenste land is ook niet onbelangrijk. Netzoals "wilde" dieren en ongedierte. Zelf zou ik kiezen voor de vs, canada, of europa. Allemaal veilige omgeving, schoon en ik denk nog wel oke qua reistijd. Azie is in mijn ogen echt onhygienisch, zou ik niet voor kiezen, australie en nieuw zeeland zijn heel lang vliegen.
Bedankt voor de tips en adviezen! Van die vaccinaties is inderdaad een goede, die landen kan ik al afstrepen. En leuk om te lezen dat meer mama's het hebben aangedurfd. De tip van de draagdoek is ook heel waardevol. Ik heb al een goede geweven draagdoek die ik inderdaad weer wil gaan gebruiken bij de 2e. En de bevalling afwachten willen we sowieso. Stel dat t inderdaad een keizerssnede wordt dan is het hele idee denk ik van de tafel. Wij dromen rustig verder
Wij hebben het gedaan. Mijn dochter is 28 mei geboren en 14 juli zijn we op vakantie gegaan voor 6 weken. Wel naar turkije. Maar in turkije nog een weekje vakantie aan de kust gedaan met binnenlandse vlucht. Ook veel met de auto gereden. En was allemaal geen probleem. Ook vliegen vond ik super makkelijk als ze zo klein zijn. Ik gaf ook bv. Als je ze aanleiding slapen ze zo weer.. O en ik had de eerste vaccinatie gehaald voordat ik wegging op het cb.