Hoi Sinds maandagavond zit de 'tamme' konijn van onze buren in onze achtertuin, is bij hun ontsnapt omdat ze de garagepoort hadden laten openstaan. Dinsdagnamiddag is de buurvrouw komen kijken, maar ze kreeg hem niet gevangen, ze zou haar man de dag erop sturen (Hij wou die dag zelf al komen, maar hij zag mij wegrijden) Woensdag niemand gezien in onze tuin.. 's Middags heeft mijn man de buurman aangesproken en gezegd dat die konijn niet voor altijd bij ons moet blijven zitten, hij reageerde met 'Ja, maar ik kom niet graag in jullie tuin als er niemand thuis is' --> Ik ben altijd thuis (Zwangerschapsverlof), dat hebben we hem ook gezegd, dat hij altijd via het achterpoortje binnenkan en de tuin in mag, maar hij reageerde er niet echt enthousiast op.. Precies alsof ze dat beestje bij ons willen dumpen Vandaag ook nog niemand gezien.. (Buurman heeft deze week de late dienst, dus is sewes weer weg) Dat beestje heeft hier ruimte zat, het kan gras eten a volonté, maar heeft dat genoeg aan gras alleen? Het kan ook nergens schuilen behalve tussen de struiken.. En hoe vang je zoiets het best? Ik zou het natuurhulpcentrum kunnen bellen, zij komen gratis langs, maar ik vind dit precies niet onze taak :x
Niet jullie taak en niet jullie verantwoordelijkheid, daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik vind wel dat het beestje geholpen moet worden, dat beestje kan er ook niks aan doen en hij kan niet voor altijd in jullie tuin leven, een tam konijn red het niet in het wild. Ik zou jouw buren een ultimatum stellen, of voor het einde van de week is de konijn jouw tuin uit of je belt dat centrum en laat hem vangen.
Een konijn overleeft het niet zo los in de tuin zonder schuilmogelijkheden. Hoe zit het met roofdieren. Ultimatum stellen. Bijvoorbeeld uiterlijk morgen. en dan dat centrum bellen of een konijnenopvang. Ik vind het wel vreemd. Op het moment dat een van mijn konijnen er tussenuit piept, ben ik in rep en roer en ga ik zorgen dat ik ze zo snel mogelijk weer gevangen heb. Een nacht buiten het hok gebeurt bij ons dus echt NIET!!!
Hmm het zijn nogal nalatige mensen.. Het zijn vooral de 3 kinderen die konijnen wilden (Ze hebben er nog eentje, was ook ontsnapt maar dat hebben ze wel kunnen vangen), maar ze kijken er niet meer naar om zo blijkt Mijn man gaat straks nog eens grommelen en anders bel ik morgen 't natuurhulpcentrum ja
Zodra het beestje in jullie tuin zit vind ik het wel jullie verantwoordelijkheid. Als de buren hun konijn niet kunnen/willen ophalen dan zou ik inderdaad dat centrum bellen en anders de dierenambulance. Zal even mooi zijn dat zo'n konijn dagen zonder beschutting/eten zit omdat er 2 mensen zijn die niet de verantwoordelijkheid willen/kunnen nemen.
Ja ik weet 't, maar ik wou niet gelijk zo een centrum bellen he Ik wou natuurlijk ook even afwachten wat ze gaan doen.. Ik heb groentjes in huis, zou ik er wat geven?
Waarom pak je hem niet gewoon zelf en geef je hem terug? Als dat beestje een beetje tam is, is hij zo te pakken. Eventueel met wat lekkers. Beetje groenvoer ofzo? En dan pak je hem in z'n nekvel en houdt hem vervolgens tegen je borst aan.
Zij hebben het al geprobeerd te pakken en van hun loopt het weg. Van mij ook, zodra ik beweeg huppelt het weg.. En ik wil in mijn toestand niet gekrabd of gebeten worden
Ik weet niet waar je woont maar in heiloo zit een knaagdieren opvangcentrum. Als de buren het konijn niet meer willen zorgen ze er daar voor dat hij of zij een nieuw thuis krijgt.
Ligt er aan wat voor soort groentes,Wortel ed kan wel maar van (te veel)sla,andijvie paprika (natte groentes) kunnen konijnnen diarree van krijgen en uiteindelijk aan dood gaan Is het konijntje tam genoeg dat t bij je komt? Niets is leuker dan knuffelen met konijntje Je kan ook n doosje op de kant legen waar konijntje vaak zit Dan heeft ze toch nog even iets te schuilen ipv in de struikjes.
Nee dan zou ik het ook niet doen in jouw situatie Maar vervelende buren heb je wel, dat ze zo nalatig zijn...
Heb net een kommetje met wortels buiten gezet.. Gelukkig dat ik 2 cavia's heb en de groentenla volzit Een kartonnen doos die een beetje groot genoeg is heb ik niet Tis héél vervelend ja! Hij is net naar 't werk vertrokken en hij ging komen kijken voormiddag zei hij :x
Wat vervelend, zulke buren. Neem je verantwoordelijkheid, denk ik dan. Maar goed, ultimatum stellen ben je mee bezig begrijp ik?
Ik vind het echt te erg dat ze zon pluisje buiten laten zonder bescherming en niet de verantwoording nemen om m even te komen halen! Konijn heb je met z'n 3e snel gevangen hoor Moet ons konijn soms vast pakken als n baby'tje en dan is ze heel rustig (Strax heb je n burcht onder je gazon ) Ons monster lust geen wortel hahahaha (raar konijn)
Ja mijn man gaat straks nog eens grommelen bij de buurvrouw En papa komt vanavond langs om te kijken of we hem kunnen pakken Heb ook natuurhulpcentrum gemaild en als 't er morgen nog zit bel ik ze
Goed zo Zo te horen is ze daar beter af dan bij je buren Sneu voor de kids maar helaas. (Wij hadden het flappie verhaal thuis, konijn foetsie met kerst ) Weten hun kinderen wel dat ze bij jou zit ? Neem aan dat die t konijn ook kunnen vangen mits ze oud genoeg zijn?
nhc opglabeek neem ik aan? als je daar in de buurt woont, zitten er ook genoeg roofdieren dus ik zou wel meteen bellen... die hebben hem zo gevangen... niet wachten totdat een vos hem te pakken heeft (wat ik dus wel denk dat je buren nu doen op dit moment)
Ja die weten het.. Maandagavond stonden ze opeens met de pitslamp in onze voortuin (Schrokken ons dood), toen waren ze aan 't zoeken Maar erna niks meer van gehoord, dus ze geven er niet echt om denk ik Zijn trouwens nog 'kleine' kinderen.. Denk 10, 8 & 6 jaar oud.. En die zijn zo lawaaierig en druk, dat die het beestje nog meer zouden wegjagen denk ik