Gezinshond??

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinder1981, 13 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Wil je perse een rashond? Houd me ten goede, ik ben opgegroeid met rashonden (fox en welsh terriers, superhonden!) maar zou er zelf in de huidige tijd niet zo snel voor kiezen. Lees je iig goed in op fokafwijkingen en genetische problemen bij rashonden. Hier vind je meer:

    https://www.rashondenwijzer.nl/top-10-zieke-hondenrassen
     
  2. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Ik heb een beagle gehad. Super lief en gek met kinderen. Slimste hond die ik ken, maar beetje te slim en uitgekookt haha! Kon er alles mee. Ook los uitlaten. Cursus deed hij ook super goed en had alles als snelste door. De eetlust is wel een dingetje. Hij stal alles van aanrecht en tafel.

    Nu een labramix met een jachthond.
    Totaal tegenover gestelde hond. Geen eetlust, bang voor kinderen en een echte pleaser. Maar kan niks zelf zeg maar.
    Wel iets groter dan de beagle maar handzaam genoeg. Zn 23-25 kg.
     
  3. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Let op dat er bij Cockers nog wel eens oorproblemen voorkomen. De roodkleurige (geloof ik) of sowieso effen gekleurde hebben een wat makkelijker karakter dan bonte.

    Is een Springer Spaniël iets misschien? Kijk even wat ze aan uitdaging nodig hebben. En of dat bij je gezin past.

    Een schapendoes is ook echt geweldig! Echte clowns, super vrolijk, slim, echt wel een hondje waar je uitdaging aan moet bieden.

    Een Toller is fantastisch maar let op dat je dan heel kritisch gaat kijken dat de ouders niet te nerveus zijn en ze hebben over het algemeen een hoge werk-drive. Golden Retrievers passen zich in energie over het algemeen aan aan de baas: ze worden vloerkleedjes als er niet veel mee gedaan wordt. Tollers hebben die eigenschap niet, die trekken je mee naar buiten zeg maar.

    Een Havanezer heb ik al vaker aangeraden, klein maar ontzettend leuke hondjes. Er is hier iemand met een Havanezer volgens mij. Weet alleen niet meer wie.

    Succes!
     
  4. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.942
    113
    Wij hebben een labrador en een duitse herder.
    Beide dol op kinderen.
    Labrador wel drukker in gedrag.
    Maar ook dat scheelt per hond enorm.
    Je hebt ze ook die net een haardkleedje zijn.
    Beide rassen hebben wel echt uitdaging nodig in de vorm van training, spel en beweging.
    Een rondje uitlaten 3x per dag is niet genoeg.
     
  5. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Wij hebben een Boerboel pup, aan mij heb je dus niks qua mening.
    Maar, ontzettend leergierig, slim, lief, enthousiast, en de baby's beste vriend :)
     
    DQueen vindt dit leuk.
  6. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij hebben een border terriër. Leuke maat hond en kan goed met kinderen. Het is van oorsprong een jachthondje. Voordeel is dat hij praktisch niet blaft. Wel moet zijn vacht 2 keer per jaar geplukt worden.
     
  7. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Wij hebben een labrador, een teefje.
    Super lief met de kinderen, luistert goed. Ze gaat altijd mee op vakantie, Met het werken van m’n man, met alles. Echt een hele lieve en makkelijke hond. Gaat super met de kinderen en ook met de kat.

    Ik las dat iemand schreef dat een labrador veel verhaard en de vacht veel verzorging nodig heeft. Daar ben ik het eigenlijk helemaal niet mee eens. Onze hond verhaard echt maar 2 keer per jaar, veel minder dan de Duitse herder van mijn ouders. We hoeven dr nooit te kammen, trimmen of wat dan ook. De herder van m’n ouders (de vacht) kan soms echt stinken. Bij onze labrador ervaar ik dat helemaal niet.

    Onze labrador is niet zo groot en heel mooi slank. Ze krijgt ook afgemeten porties eten, want het is een blijft een lab en eet anders echt alles. Zouden we dat toestaan dan krijgt ze overgewicht en de daarbij horende gewrichtsproblemen.

    Een labrador heeft wel heel veel beweging nodig. Ik denk dat onze ook niet zo druk is omdat ze heel veel beweging krijgt en daardoor een groot deel van dr energie kwijt kan. Ik heb wel bij kennissen gezien die ook een labrador hadden dat deze ook heel druk kunnen zijn, maar ik denk dat dit er vooral mee te maken had dat die hond ook veel minder beweging kreeg.
     
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben een blonde labrador reu van ruim 1,5 jaar en het is een geweldige hond. Wij hebben een labrador zoals die hoort te zijn, breed en lekker lomp en zo ontzettend lief en geweldig met kinderen. Nadeel is het zwemmen want hij springt in iedere stinksloot en dat is niet altijd heel fijn en het verharen valt me tegen. Hij blijft verharen maar zijn vacht blijft enorm dik, mogelijk laten we hem binnenkort ontwollen. Ik vind een reu erg leuk maar misschien zou ik volgende keer een teefje nemen. Als die een loopse teef ruikt is die niet te houden en hij gromt momenteel naar iedere reu die die tegenkom muv pittbulls want dat durft die niet ;) We zijn dit ook aan het trainen en gaat steeds beter en mogelijk wordt die binnenkort chemisch gecastreerd, hij kan ook flink trekken en weegt 35 kilo en dat is we iets om rekening mee te houden maar ik heb er echt geen spijt van en het wandelen vindt die natuurlijk ook geweldig en wij ook.
    Succes met jullie keuze, onze kinderen zij. 7 jaar 13 jaar en 15 jaar, de oudste mogen hem uitlaten maar de jongste niet , alleen als ik erbij ben mag ze een stukje met hem lopen.
     
  9. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Wij hebben onze tweede cocker spaniël. Eerste is helaas maar twee jaar geworden en nu een van inmiddels 7 maanden.

    Superleuke honden! Ze zijn lief, gezellig, sociaal, lief voor kinderen en vinden het leuk om dingen te leren.
    Eigenwijs vind ik reuze mee vallen. Ze luistert gewoon heel goed. Ik ga wel elke week met haar naar cursus en dat vind ze helemaal leuk.

    Ze kunnen ook goed alleen zijn (dat is met Beagles niet zo heb ik gehoord) houden van verre wandelingen maar als het rotweer is of je hebt een keer weinig tijd nemen ze ook genoegen met een korte wandeling.

    En de maat is ideaal. Je ziet wel dat het een hond is maar ze passen makkelijk in de auto.

    Ik ben echt heel enthousiast over dit ras. Mocht je nog meer willen weten mag je altijd een pb sturen hoor.
     
  10. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er zit een heel groot verschil in Engelse en Amerikaanse cockers.

    Ik heb bijna 15 jaar lang een Amerikaans gehad, schat van een beest. Reu, heeft in zijn jonge jaren reu agressie gehad maar dat was prima te handelen (is pas gekomen toen een bordeaux dog echt voor de kill ging op ons hondje. Gelukkig had hij zijn lange oren te pakken en niet zijn keel want anders was hij toen hij 1 jaar was al dood), hij was niet bang om echt te bijten trouwens. In zijn hoofd was hij een pitbull, heeft ook onze labrador beschermt tegen een hond die gemeen deed. Stond die labrador achter de cocker die even heel duidelijk maakte dat hij nu op moest rotten :roflmao:

    Geen jachtinstinct, luisterde goed, was super lief voor mensen (en teefjes en later zelfs ook reutjes)
    Ik zou er zo weer een nemen maar de constante oorontstekingen vond ik wel een nadeel. Uiteindelijk daar wel iets op gevonden dus de laatste jaren van zijn leven had hij er gelukkig geen last meer van.
    Ook wil mijn man er geen een meer omdat mijn hond zo'n ontzettende leukerd was dat we altijd gaan vergelijken.

    Mijn moeder had de Engelse cocker, wat een hond was dat zeg :roflmao:
    Luisterde nooit, had wel degelijk flink jachtinstinct, het was echt een schatje voor mensen die ze kon en kinderen maar volwassen vreemde mensen in huis beet ze en buiten was ze ook echt een drama naar alle honden. (Is ook pas gekomen na een aanval op haar)
    Ze had wel echt alles wat ze maar kon krijgen, die hond heeft echt duizenden euro's gekost.

    Wil je dus een cocker, ga kijken bij fokkers hoe de ouder dieren zijn. Koop nooit bij een broodfokker (de Engelse kwam bij een boer vandaan, zouden we nu nooit meer doen).
    En bedenk jezelf dat een cocker iedere 3 maanden naar de trimster moet en dat kost ongeveer tussen de 50 en 60 euro.

    En geen rode engelse cocker!! Zoek maar eens op rode cocker syndroom. Dat wil je echt niet en al helemaal niet als je kinderen hebt.

    Mocht je nog vragen hebben mag je altijd een berichtje sturen.
     
  11. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Wij hebben een beagle gehad, zij is 2 jaar terug overleden. Het was echt een enorm lieve hond, maar ook de grootste klier. Je kunt werkelijk niks laten liggen qua eten. In haar jongere jaren heeft ze echt alles gesloopt wat ze slopen kon. Je kunt het zo gek niet bedenken of mevrouw had het kapot gemaakt. Ik kan boeken vol over haar schrijven met haar streken. Ik vind dat je je goed moet verdiepen in dit ras, want ze zijn echt zo eigenwijs en je krijgt dat er moeilijk uit. Nu waren wij wel de 3e eigenaar in een half jaar tijd. Dus ze heeft haar begin periode weinig opvoeding gehad. Ze hebben wel een enorm lief karakter.

    Ook hebben wij nog een zwarte labrador, volgende maand wordt zij 14 jaar. Zij is zo enorm lief, heeft echt nog nooit iets verkeerds gedaan. Stapelgek met mijn zoons, en ze heeft een hart van goud.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Een beagle zou ik zelf nooit doen. Wat een slecht luisterde beesten met veel te veel aanleg voor dik worden. Al zijn ze vaak wel lief.

    Labrador hebben wij. Wordt ook gauw te dik maar och wat een moppie. Ik vind een lab geweldig.

    Maar cockers ook.. die oren.. al zijn die wel drukker dan bijv een lab.

    Een poedel is ook een geweldige huishond. Die wil ik hierna.
     
  13. Poro

    Poro Actief lid

    5 feb 2011
    396
    177
    43
    Had die Engelse wel papieren? Wat jij verteld herken ik totaal niet van de cockers die ik ken. Die zijn juist absoluut niet agressief. En ze luisteren allemaal.

    Onze vorige cocker ging ongeveer 1x per 4 maanden naar de trimmer. Wij betalen hier €35,- maar dat is wel heel goedkoop.

    Mijn zus heeft een rode cocker en daar mankeert niks aan.
    Dat rode vals zijn is echt iets van vroeger toen ze zo populair waren door een tv serie. Toen zijn ze helemaal doorgefokt.
     
  14. Lizzy2019

    Lizzy2019 Niet meer actief

    Shitzu!!
    Echt een lief beestje en verhaart niet!

    King Charles spaniël ook een heel fijn lief beestje maar verhaard wel erg
     
  15. Jottie

    Jottie Fanatiek lid

    17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    wij hebben een golden retriever reu van 6 jaar. super lief en rustig beest..de jongste wil nog wel es bij hem in de mand kruipen. ben zelf ook opgegroeid met goldens, zou niet anders willen
     
  16. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Iedere hond kan een gezinshind zijn. Mits je er de tijd en aandacht aan geeft.

    Ik heb een herder gehad dan was een goedzak. Ik heb een jack gehad superlief maar waaks en beschermend.
    Ik heb een labrador/beagle gehad maar dat was echt geen succes binnen een gezin.

    Ik heb nu een rottweiler. Voor mij echt de meest ideale gezinshond tot nu.
    Lees je in in de rassen en wat aansluit bij jouw wensen. Voor de een is een Maltees leeuwtje perfect voor de ander een Duitse dog
     
    DQueen vindt dit leuk.
  17. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.026
    960
    113
    Vrouw
    Win hebben een Yorkshire terriër, geweldig beest, maar ondanks training blijft ie een koppig irritant keffertje. Maar zo heerlijk eigenwijs, en heel lief.
    Wat ik iedereen zeg die hond aanschaft, is dat cursus zo belangrijk en leuk is!
     
  18. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wij hebben een kooikerhond. Als je bij een fokker via de vereniging een hondje haalt, dan heb je weinig kans op erfelijkheidsziektes en angstige honden.

    In tegenstelling tot wat ik hierboven las kan je juist beter wel een rashond nemen omdat daar wel gekeken wordt naar erfelijkheidsziektes en vooral dat teven niet pauseloos ingezet worden, elke loopsheid maar weer, omdat er gewoon totaal geen controle op is door een vereniging.

    Ook wordt zonder vereniging niet gekeken naar ziektes maar hoppa, gewoon op elkaar zetten. We zien wel of ze ziek worden...
    Zijn er problemen in de rashonden? Ja, zeker. Maar ga dan ieder geval niet voor bijvoorbeeld een bulldog. Die lieflijke knor is gewoon dat dat beestje niet goed adem kan halen, en dat hebje ookzonder stamboom.nog wel erger omdat die fokkers daar geen rekening mee houden. ,zij gaan alleen maar voor het geld.

    Een hond gelijk kunnen meenemen riekt sowieso naar broodfok.
    2 weken wachten en dan ophalen trouwens ook.
    En die teven komen nooit buiten, die zijn er alleen maar om te produceren of komen onder erbarmelijke omstandigheden uit het oostblok onze kant op vol met ziektes waar er al helemaal geen controle meer op is.

    Net als je eigen kind, je zult een poosje moeten wachten als je een pup wilt. Een pup wordt ook niet in 1 dag gemaakt.

    S6 met je zoektocht, naar een lieve hond, naar een passend ras.
    Wij hebben een kooiker maar een toller is ook helemaal geweldig.!!!
     
    DQueen vindt dit leuk.
  19. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik zou zegen een Dalmatier, het zijn echt een soort gezinsliden leren snel en luisteren goed 'al kunnen ze eigenwijs zijn' je moet ze wel de ruimte kunnen bieden om te kunnen rennen of uit te laten.

    Ben er zelf mee op gegroeid en daar door een beetje bevooroordeeld :oops:
     
  20. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Wij hebben een bruine labrador, geweldig lief beest.
    Is echt beste maatjes met onze kinderen.
     

Deel Deze Pagina