Gezinshond??

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinder1981, 13 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Wij hebben een poedel kruising (zit ook wat golden retriever in). Hij is zo lief. Voor ons de perfecte gezinshond. Leergierig, luistert perfect, lief voor de kinderen, kan een aantal uur alleen zijn.
    En hij verhaart niet (ik ben allergisch voor hondenharen). En wat achteraf een heel groot voordeel is binnen ons gezin.. hij is niet heel groot (zal volwassen rond de 13-15 kilo wegen). Hierdoor kan onze oudste ook makkelijk met hem wandelen.
    Poedels hebben een beetje een suf imago, maar zijn eigenlijk perfecte gezinshonden in alle maten en kleuren. Je moet ze alleen niet laten trimmen als een echte poedel :D.

    Ik ben zelf opgegroeid met een golden retriever en een toller. Eerlijk gezegd vind ik golden retrievers met jonge kinderen dan beter geschikt qua karakter. Tollers kunnen toch wat nerveuzig zijn. Golden retrievers zijn wat stabieler.
     
  2. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    #42 Krtek, 13 sep 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2019
    20190913_210859.jpg

    Foto is een beetje scheef. Dit is ons teckeltje van 8 weken oud. Hij is vooraf stapelgek op de oudste, nu al.
     
    Athina, cowgirl80 en Cin85 vinden dit leuk.
  3. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee, was een boeren nestje van 2 Engelse cockers. Zoals ik al zei zouden we dat nu nooit meer doen.

    Het is trouwens geen vreemd gedrag. Ken wel meer cockers die niet goed luisteren, het zijn zelfstandige jagers die het wild moeten ophalen en brengen. Honden vol jachtpassie. Als je daar niets mee gaat doen dan gaan ze zich vervelend.

    Wat dat betreft had mijn Amerikaan veel minder jachtpassie. Hij liep los tussen de konijnen en was bang voor onze kip. De engelse accepteerde nog geen vogel in de tuin :roflmao:
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  4. steenbokje

    steenbokje Fanatiek lid

    24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hier een bordercollie pup
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    330318D8-9426-4289-B31B-5BEC91879830.jpeg 3FFE9761-B789-454E-A3FE-B9FAE86A452A.jpeg 0060D6DD-13E9-4D3F-82E7-A29B4E879755.jpeg
    Ik ben m nog niet tegen gekomen in dit topic. Wij hebben een Franse Bulldog. Stronteigenwijs, dus opvoeding is wel heel belangrijk. Verharen ook vreselijk, het hele jaar door. Aanleg om dik te worden, maar met de juiste balans van voeding en beweging is die van ons mooi slank gebleven.
    Maarrrrrrr, toch vinden wij het ondanks bovenstaande een geweldige gezinshond, echte knuffelkonten, heel zachtaardig en stapelgek met kinderen, vooral onze oudste en de hond zijn 4 handen op 1 buik ❤️
     
    DQueen vindt dit leuk.
  6. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik zou zelf voor een herder gaan. Perfecte gezinshond als je het mij vraagt.
     
  7. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier een oud Duitse herder. Heel erg lief voor de kinderen. En als ze er even geen zin in heeft dan loopt ze weg, Of we doen haar naar buiten. ( ze gaat dan zelf voor de deur staan )

    Als we haar uitlaten met de kinderen erbij is ze heel erg beschermend. Wil continue voor de kinderen lopen.

    Maar is niet bepaald een klein ras.

    Vroeger een westy gehad, en een Maltezer/shit tzu.
    Ik vind onze hond veel liever dan die 2.
    De westy heeft mij vroeger gebeten, en de shih tzu blafte alleen maar en was erg dominant.
     
  8. Toke

    Toke Fanatiek lid

    9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    He, daar wordt ik vrolijk van! Wij halen over 4 weken ons poedelpupje op. Wat kijken we ernaar uit!
     
    Ilsemarietje vindt dit leuk.
  9. Prikje

    Prikje Actief lid

    18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Leuk!!!!! Wat voor poedeltje krijgen jullie?
     
    Ilsemarietje vindt dit leuk.
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is mijn ervaring niet, ik ken 8 tollers en alle 8 niet nerveus of nerveuzer dan bijvoorbeeld een Golden retriever, ook zoals iemand anders aangaf het niet aanpassen aan de baas en je naar buiten trekken is hier niet bekend.
    De honden uit het nest waar mijne vandaan komt hebben zich haarfijn aan de baas aangepast, de 1 loopt shows, de ander doet jachttraining, een ander wandelt dagelijks uren door de bossen, weer een ander doet agility en iemand voor iemand anders is het 'gewoon' een huis hond met zijn normale loopjes.
    Maar ieder spreekt vanuit zijn eigen referentiekader natuurlijk.

    Mijn ervaring is wel dat Tollers wel makkelijk en goed te trainen zijn, wat gereserveerder naar vreemden zijn en waakser dan een Golden retriever.
    Echter denk ik dat bijna elke hond, ongeacht ras, een leuke gezinshond kan zijn.
     
  11. Ilsemarietje

    16 sep 2014
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik zag hem al een aantal keer langs komen, maar de poedel! Dat suffe imago zijn ze zo niet waard. Wij hebben een gezin met drie jonge kinderen en waren een aantal jaar geleden op zoek naar de ideale gezinshond. Daarvoor ook altijd honden gehad, maar herplaatsers met best wat gedragsproblemen (een Dalmatiër en een kruising als laatste). Veel gelezen en opgezocht en uiteindelijk bij de (grote) poedel uitgekomen. Slim, leergierig, super lief en heel eerlijk gezegd vind ik het totaal niet verharen echt een zegen! Onze hond is nu drie jaar en kan echt alles (te veel zelfs;)) van de kinderen hebben. Het enige minpuntje is dat sommige poedels wel makkelijk blaffen, maar over het algemeen vinden ze wel dat ze daar dan een reden voor hebben. Onze hond is ook ontzettend trouw en waaks en ik ben nooit bang voor inbrekers of ander ongein 's nachts. Die komen niet binnen denk, want bij het eerste geluidje loeit hondlief het hele huis bij elkaar:thumup:

    Onze poedel wordt trouwens af en toe gewoon kort geknipt en wordt bij wat langer haar over het algemeen aangezien voor een labradoedel:roflmao: Nu heeft hij trouwens wel een echte poedelkuif en dat staat toch ook wel weer heel schattig:oops:

    Om een lang verhaal kort te maken, onze hond is echt onwijs lief en de kinderen zijn gek op hem. Ik vind dat de poedel zwaar ondergewaardeerd wordt:D
     
  12. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Nou wij hebben een mix toller (vader toller/moeder labrador/toller/Spaanse windhond mix) en dat is echt een eigenwijs die niet te trainen is.
    Ook als pup niet.
    ze is nu 6 en is denk ik zo'n 1.5 jaar wat rustiger.
    Maar buiten nog veel trekken, niet naast je lopen, eten van tafel jatten, niet op de plaats blijven, weglopen als de deur open staat enz
    En dat is echt gewoon irritant.

    Maar, het is echt en lief beest en doet geen (wou vlieg zeggen maar die eet ie op:roflmao:) mens kwaad.
    Ze komt lekker bij je liggen, ook snachts.
    Dat vind ze gewoon het fijnste plekje.
    Blaft als er iemand langs loopt, of voor de deur staat. Dat is soms best handig tegen inbrekers:D
    Ze kan uren lopen en is niet moe te krijgen..bos is favoriet en blijft dan ook wel in de buurt.
    Haar bal is haar grote vriend.
    Ze heeft echt een toller karakter:)
     
  13. Disneyfan

    Disneyfan Fanatiek lid

    14 okt 2013
    1.027
    156
    63
    Wij hebben een Engels coocker spaniel.
    Wat een geweldig hondje, ondzettend lief naar de kinderen ze is wat wantrouwend naar vreemden dit uit zich in blaffen maar als ze even gewend is gaat het goed.
    Ze kan ontzettend goed luisteren en is goed te trainen en vind trainen leuk. Zou iets van agility of jacht training doen. Die van ons loopt eigenlijk bijna nooit vast.
    2 dingen waar je rekening moet houden.
    Vacht verzorging elke 4 mnd 75 euro.
    Jacht instinct die van ons ging nogal is achter wat aan maar kwam altijd terug. Ik denk dat dit per stamboom verschilt al zal het er wel altijd inzitten.
     
  14. IkTara

    IkTara Actief lid

    13 mei 2011
    189
    63
    28
    Wij hebben een Beagle van 6. Kunnen we prima een dag thuis laten hoor, ik geloof niet dat hem dat zo boeit als is hij ontzettend blij als we er weer zijn. Hij blaft eigenlijk bijna nooit, kan ook niet echt blaffen komt een soort van loeitje uit
    In zijn beginjaren was het wel echt nodig dat hij genoeg beweging en uitdaging kreeg want anders begon hij idd te slopen uit verveling. Nu met drie rondjes lopen is hij tevreden en voor de rest merken we in huis niet eens dat hij er is, zo relaxed is hij. Al moeten we nergens eten laten slingeren idd want dat pakt hij waar t ook ligt.
    Die van ons kan los op bepaalde vaste plekken. Al is soms wel zo dat als ik rechts ga hij links..... maar ik ben koppiger dan hem dus blijf gerust 10 15 min staan totdat meneer bedenkt dat hij dan toch maar met mij mee naar huis komt. Hij loopt dus nooit écht weg.
    Voor de kinderen is er geen lievere goedzak te bedenken. Hij is hun grootste vriend! En hij aanbid mijn man en luistert wel écht goed naar hem‍♀️ De beagle wil ook altijd overal ruiken dus we staan soms om de twee meter stil, dit is soms irritant. Mijn man trekt hem elke keer mee ik ben wat meer meegaand. Hij verhaart idd ook veel.
    Het is denk ik juist de charme van het eigenwijze wat je moet zien, ik kan er soms echt om lachen. Toen hij jonger was moest hij van mij eens in de mand gaan liggen. Naast zijn eigen mand stond de wasmand met schone was en waar denk je dat hij in gaat? Volgens mij puur omdat hij het er niet mee eens was juist om dit soort streken krijgen ze wel een speciaal plekje in je hart.

    We hebben ook een jackrussel/chihuahua kruising. Hij is altijd los met ons mee, let op mij en luistert goed. Staat netjes naast mij te wachten als beagle lief de andere kant opgaat dan ons
    In huis is hij lief en relaxed maar dat heeft hij ook geleerd van de beagle. Want in aanleg had de kleine wel een grote bek steeds. Gelukkig is dat door training en omdat de beagle altijd stil is nu mooi binnen de lijntjes. Ik moet zeggen dat ik het nu heerlijk vind dat we een hondje hebben die los kan. Zo kan ik lekker doorlopen en hoeven we niet bij elk boompje te stoppen. Omdat hij klien is en 5 kilo is hij ook wat handzamer en makkelijk mee te nemen door de kinderen. Dat vond ik ook een belangrijke plus
     

Deel Deze Pagina