Spulletjes voor groep 3

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door GossipGirlxoxo, 19 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn dochter is officieel geen kleuter meer! Ik heb haar beloofd dat ze voor groep 3 een nieuwe rugtas en Dopper uit mag kiezen. Daarnaast herinner ik me van zoon dat ze in groep 3 een eigen tafeltje krijgen en daar spulletjes in de lades mogen doen zoals stiften, kleurpotloden, gummetje enz.
    Ik wil na het weekend met dochter dus een dagje “groep 3 spullen” shoppen.
    Tot nu toe op mijn lijstje
    - rugtas
    - gymtas
    - Dopper
    - eruit stabilo stiften
    - stabilo schrijf potlood
    - wat gezellige gummetjes
    - eventueel een etuit met pritstift, schaartje en ???
    - misschien nieuwe broodtrommel
    - nieuwe gymschoenen

    iemand nog andere tips? Vooral leuke dingen voor op of in haar tafeltje? Een pennenbakje misschien leuker dan een etuit in haar lade?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    Hier hoeven we niks te kopen… krijgen ze allemaal van school
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    hier hoeft het ook niet op tassen, broodtrommel en Dopper na. Op elke groep tafels staat 1 pot met kleurpotloden om samen te delen. De juf zal Vast dingen als schaar, prit en gum hebben. Maar kan me van zoon herinneren dat al die kinderen hun lades vol propten met spulletjes om in de tijd dat ze wat voor zichzelf mogen doen te gebruiken. Ik kan me van hem herinneren dat kneedgummetjes ook helemaal een ding waren een periode. En daarnaast ben ik groot fan van stabilo stiften, een van de weinige stiften waarvan ik de vlekken zonder extra moeite direct uit de kleding krijg.
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    Oh, hier hebben ze gewoon alles voor zichzelf en hoeven ze dat allemaal niet te delen :)

    Maarja dan lijken me de dingen die je hebt opgeschreven goed genoeg :)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat is wel fijn inderdaad!! En gaat dan alles los in de lades of geef je iets van etuitjes mee zodat ze het een beetje georganiseerd in de lades kunnen houden?
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dochter is ook gek op lezen. Heeft sinds Italië elke dag een avi start of avi 1 boekje uitgelezen. Ik zal de juf de eerste week eens vragen of de kinderen onbeperkt uit de school bieb boekjes mogen kiezen als ze even wat voor zichzelf moeten doen of dat ik dochter zelf een boekje mee mag/kan geven voor dat soort momenten.
     
  7. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Bijpassende etiketten met haar naam

    Hier ook naar groep 3, maar niet gehoord dat we daarvoor iets moeten kopen. En anders is het zo gehaald.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Bij mij op school (waar ik werk) krijgen ze potlood, etui, gum, kleurdoos van school.
    Ze mogen niet van huis zelf materialen mee nemen.
    Ik zou kijken voor een outfit voor de gymles en goede gymtas. Of een schooltas kopen die groot genoeg is om naast lunch trommel etc ook gym spullen in te stoppen..
     
    bulakgirl en olleke vinden dit leuk.
  9. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Zo is het bij ons ook. Lijkt me ook helemaal prima eigenlijk.
     
    GossipGirlxoxo en TotalBella vinden dit leuk.
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Is hier ook zo. Stond nu zelfs expliciet vermeld in het berichtje van de juf. Multomap werd gevraagd, voor de rest zorgt school en hoeft niet van huis uit meegenomen te worden. Gok ook vanwege de scheve gezichten die je anders misschien gaat krijgen of spullen die kwijt raken.
    Ik zou dus zeggen een goede stevige rugzak waar 2 brood/fruittrommels in passen en 2 bekers en evt. gymtas en gymkleren inderdaad.

    Hier mogen ze trouwens elke woensdag naar de schoolbieb en dan mogen ze per keer 2 boekjes mee naar huis nemen. Op school kunnen ze ook daar vandaan boekjes lezen of wat gewoon beschikbaar is in de klas.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.362
    113
    Ik heb voor mijn zoon nog een eigen koptelefoon gekocht, voor bij zijn chromebook.
    Ze hebben ze op school ook wel, maar advies was om er zelf één aan te schaffen als dat mogelijk was. Al was het alleen al uit hygiënisch oogpunt.

    Verder heeft hij alleen een rugzak, gymtas en gymkleding gekregen. Zijn gymschoenen zitten nog prima.
    En hij heeft hele mooie broodtrommels en een goede drinkfles, dus daar kan hij ook nog goed mee door.

    Ik heb wel nog even van die instrijklabels besteld voor in zijn gymspullen.
    Naamstickers voor andere spullen zoals zijn nieuwe koptelefoon heb ik nog zat.

    Ik ga zelf niet van alles aan verbruiksmateriaal kopen. Dat krijgen ze hier op school. Pennenbakje zou ik ook niet kopen, in ieder geval niet zonder overleg met de juf. Ik zou er niet op zitten te wachten dat al die tafels volstaan met ook nog privéspulletjes.
    Dat zou ik heel rommelig vinden en het levert ook tussen de kinderen waarschijnlijk alleen maar gedoe op.
    Daarbij zou ik de kinderen willen leren dat ze samen zorg dragen voor hun tafelgroepje en gezamenlijke spullen. Dan leren ze delen, samenwerken en samen de tafels strak te houden. (Dit even uit oogpunt van een juf :))
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier mag er in groep 3 niet allemaal los spul mee, pas vanaf groep 6 ofzo.
    Ik denk dat een juf ook niet heel erg blij wordt van allemaal gezellige spulletjes voor op tafel.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    Nee het ligt gewoon in z’n laatje…. M’n zoon maakt overal een troep van haha lekker chaotisch :|
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    dat mocht bij ons dus vroeger wel, maar zoon is alweer ruim 2 jaar van school af dus misschien kan ik beter even informeren! gym outfit heeft ze al gekocht (Ajax en barca tenue) en ze kan ook prima gymmen in haar sportkleding die ze draagt maar boxen. Een apparte gymtas is inderdaad wel handig. Ik heb echt een super leuke schooltas gezien al ik hoop dat deze groot genoeg is voor broodtrommel, fruitbakje en Dopper!

    Bekijk bijlage 732785
     
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    toen zoon nog in groep 3 zat mocht dat dus wel en hadden alle kinderen zo een rol etuit met stabilo stiften. Maar tijden veranderen, er is inmiddels een nieuwe directie dus ik gooi even een berichtje in de groep of het nog mag of niet voor ik thuis met al die bende zit :p
     
  16. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.685
    113
    Vrouw
    Bij ons moest je altijd allemaal zelf kopen. Maar sinds dit jaar alleen nog een map en etui. Maar mogen wel kleur en schrijf spullen in stond in de mail. Ze kregen elk jaar heel veel klachten dat bij elke vakantie de etui weer mee naar huis ging en je weer alles moest kopen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Net reactie gehad in de groepsapp van 2 moeders die kinderen hebben die nu naar groep 4 en 5 gaan. Alles mag mee maar moet in de lades passen. Een pennenbakje mag dus niet. Er staan potten met kleurtjes en spulletjes op de tafel groepjes die gedeeld kunnen worden. Wij kunnen dus gezellig schoolspullen shoppen.
     
    3musketierseneengirl vindt dit leuk.
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Hier hebben ze in de la een klein mandje, met daarin potlood, gum, enz. Mijn dochter vroeg afgelopen jaar (groep 7) voor het eerst om een etui.

    In groep 3 denk ik vooral aan een nieuwe rugzak, nieuwe broodtrommel, fruitbakje, drinkfles en gymkleding en -schoenen inderdaad. En stiften kan natuurlijk altijd.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Hier voor groep 3 een rugzak waar ook een A4 boekje in kan, ze krijgen steeds werkboekjes mee naar huis, een etui, pen en koptelefoon. M heeft een super onhandige etui uitgezocht waar amper iets in kan, maar wel heel schattig is. Dat wordt over een paar weken dus weer een nieuwe etui…
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.589
    10.781
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wij moeten hrt volgende kopen voor groep 3,

    - lijmstift
    - multomap (23 rings)
    - 5 plastic tabbladen
    - koptelefoon voor chromebook

    Zelf hebben we nieuw gekocht,
    - nieuwe tas (van opa en oma)
    - nieuwe broodtrommel
    - nieuwe drinkbeker

    Haar gymkkeding en gymschoenen passen nog :). Daar hadden we al een speciale tas voor. Mocht blijken dat we nog iets zelf moeten aanschaffen dan kan dat altijd nog.
     

Deel Deze Pagina