Begeleiding tijdens en na de adoptieprocedure

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Daniek, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daniek

    Daniek Nieuw lid

    16 apr 2007
    1
    0
    0
    Hallo,

    Mijn naam is Daniek en ik ben student SPH.
    Voor een onderzoek over adoptie ben ik heel benieuwd naar de begeleiding rondom het adoptieproces.
    Zijn er tijdens het proces vaste mensen die het gezin begeleiden (of is dit de vergunninghouder) en wat kan ik daaronder verstaan?
    En als het kindje in het gezin is, blijft er dan een contactpersoon voor dat gezin, of in ieder geval blijft er begeleiding tijdens (bijvoorbeeld voor de eerste paar maanden) om te kijken hoe het kindje in het gezin functioneert of hoe het met het gezin gaat? Kan me voorstellen dat zowel het kindje als de adoptieouders en eventueel broers en of zusjes moeten "wennen" in het begin, de adoptiekinderen maken toch een cultuurverschil mee, en dat daar bij ouders vragen komen over bijvoorbeeld bepaald gedrag, ofdat normaal is bij een adoptiekind. Of moeten ouders zelf regelen als ze hierbij begeleiding of hulp willen?

    Dus kort gezegt hoe is het met de begeleiding tijdens en na de adoptieprocedure?
    (en eventueel welke begeleiding u juist mist)
    Alle meningen, ervaringen en informatie over de begeleiding is van harte welkom!

    Hoop dat iemand mij kan helpen!
    Alvast bedankt!

    Groetjes Daniek
     
  2. ninaVI

    ninaVI Fanatiek lid

    6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    beste Daniek,

    Ik denk dat de stichtingen je heel veel verder kunnen helpen! De zorg tijdens de procedure en ook de nazorg worden door de verschillende bemiddelaars anders ingevuld!

    Zo heb je Wereldkinderen één van de grotere! Op hun site vind je ook hun invulling hiervan uitgelegd!

    Veel succes!

    Nina
     

Deel Deze Pagina