hoihoi Onze afspraken worden steeds meer, ook begin mijn oudste meer idee van dagen en tijd te krijgen en hij moet straks naar school. Ik wil een gezinsplanner. Maar welke is fijn? wie heeft tips waar ik op moet letten of heeft een goede die je aanraad?
Ik vind een gezinsplanner met een maandblad voor aan d emuur fijn. Die zijn er verschillende. Zal binnenkort ook weer eens op zoek gaan....
Wij hebben er eentje zelf gemaakt samen met de oudste, zo leerde hij gelijk wat het precies was, soort magneet bord idee en dan iedere dag verschuiven we wat met stickers en schrijven iedere keer de afspraken op de dagen dat we wat hebben. Maar geen idee of je daar zin in hebt natuurlijjk
foto heb ik niet, mijn zoontje was toen 4 en nu 5, inmiddels zijn we een nieuwe aan het maken ( hij vond de oude niet meer leuk ) tis heel leuk, we hebben gewoon een heel groot kartonnen vel ( dit keer dan ) gekocht waar we de dagen van de week op hebben gemaakt, ben alleen ff aan het verzinnen hoe ik het kan maken om een soort bewegende dag aanduiding kan maken. Als het klaar is laat ik het zien.
kippiekip: touwtje ervoor spannen (gaatje aan zijkant, touwtje naar achter halen, knoopje erin) en dan een knipertje erop met evt een pil of een figuurtje? wij gebruiken tot nu toe gewoon weekkalender maar wordt wel krap af en toe .. ik lees dus ff mee!
Ik hoop dat ik dit jaar een maandkalender krijg van een van de klanten, meestal krijgen we wel van die geschenkjes maar zijn meestal flessen wijn enzo. En anders ga ik op zoek haha
Ik heb er ook een van de Hema. En die is ook in maand-variant. Met heel veel magneten en dingen erbij voor elk gezinslid en activiteit.
wij hadden die weekplanner ook, maar dan gekocht bij de action. Scheelt heel veel geld Nu hebben we er 1 van dondald duck, want werd een beetje moe van om steeds bij te schrijven per week.
Wij maken gebruik van een gekocht planbord. (www.organised-mum.co.uk) Zeker omdat we met 6 personen in huis zijn had ik geen zin meer om zelf een te maken. Voorheen maakte ik het zelf in word, lamineerde ik het (op A3) en gebruikte een whitebordmarker om de planning op te schrijven. Maar met 4 kinderen kreeg ik steeds minder ruimte om de planning op te schrijven dus ben ik naar een alternatief gaan zoeken. Deze is erg fijn omdat hij een heel aantal pictomagneetjes heeft. En andere picto's maak ik zelf of zoek ik via internet, print ik uit en plak ik met magneetband (rol gekocht bij hema) op de planning erbij. Ik probeer hierin wel zoveel mogelijk de dingen die ze op school leren thuis door te voeren. (bijv. de kleuren van de dag aanhouden zoals ze die op school via de tijdwijzer (schatkist-methode) krijgen). Daarnaast heb ik zelf een grote agenda aangeschaft waar iedereen zijn eigen ruimte heeft.(www.kaatmosselgroep.nl) Maar dat is dan meer voor mijn persoonlijk overzicht dan voor de kinderen
Ik heb bij de bruna een familie agenda gekocht. Vind hem heel makkelijk (ze hebben verschillende). Ieder heeft z'n eigen kleurtje (kan tot 4 mensen een kleur geven, scheelt namen opschrijven haha) en daarbij staat dus alles van ons gezin. Agenda ligt op het aanrecht zodat er ook echt elke dag naar gekeken wordt. Weekborden vind ik niet handig, want ik kijk halverwege de week al naar volgende week. Zo kan ik sommige dingen beter plannen.