2 weken vakantie met alleen handbagage?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door cowgirl80, 8 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    In de meivakantie gaan we 2 weken een rondreis maken door Florida. We vliegen vanaf Schiphol om 8u sochtends.
    Nu maak ik me een beetje zorgen over de bagage-afhandeling en of ze daar echt wel genoeg mensen voor hebben tegen die tijd.
    We vliegen met British airways en je mag dan 2 handbagage-items meenemen: 1 rolkoffer en 1 small personal item.

Zouden we het aankunnen met alleen handbagage? Of denken jullie dat het onzin is? Iedereen een rolkoffer en een klein rugzakje… en dan kleren in de rolkoffer en spullen voor tijdens de vlucht in je rugzak.
    En stel dat we superveel coole souvenirs hebben dan kopen we daar een koffer voor de terugweg.
    Het lijkt me ergens ook wel fijn om licht te reizen. Om bij een rondreis iedere dag 4 van die zware koffers rond te sjouwen is ook niet fijn… Het voelt alleen wel zonde van onze vliegtickets die inclusief 1 stuks ruimbagage zijn.

2. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Tja, ik zou het niet kunnen. Ben niet zo goed in licht reizen :oops:

Nu gaan wij deze zomer 4 weken rondreizen in Zuidwest-Amerika en iedereen een grote koffer gaat het hem niet worden. Dat moet minder, waarschijnlijk 1 grote koffer en 2 grote reistassen (omdat die flexibeler zijn). Althans dat is nu het idee zo'n beetje. Maar dat wordt al uitdaging genoeg vrees ik. Ik vind het knap als mensen met alleen handbagage kunnen reizen bij meer dan een paar dagen.

Dus aan mijn reactie heb je eigenlijk helemaal niets ;)

Suzi98 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.031
    113
    Moet je ook handdoeken meenemen? Dan zou ik het nooit redden. Maar als dat niet hoeft en je bent echt kritisch, zou het kunnen. Het gaat om zomerspul, gympen aan, slippers mee, lange broek, vest of trui en jas aan, 1 extra trui mee en dan nog wat shorts en shirts en zwemkleren natuurlijk!

cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.963
    113
    Nederland
    Wij zijn 2.5 week naar Mexico geweest met alleen handbagage. Alle 4 een trolley en een rugzak(je). Was echt meer dan genoeg. Dikkere kleren heb je aan in het vliegtuig en voor de rest waren het zwembroeken, t-shirts, bikini’s en jurkjes.
    Wat wel vervelend was zijn de kleinere verpakkingen shampoo tandpasta enzo. Maar ik heb daar zelf gewoon zonnebrand gekocht. Vond het ook ideaal dat ik niet op onze koffers hoefde te wachten haha.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    We hebben in alle hotels handdoeken, zelfs strandlakens… maar ik neem denk ik wel zo’n sneldrogend geval van de Decathlon mee voor iedereen, voor als we onderweg ineens een duik willen nemen. Ik denk dat dat wel past.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou het inderdaad zo doen als jij beschrijft! Fijn dat ik jouw verhaal heb om te bevestigen dat het ook werkt;)

ClaireDeLune vindt dit leuk.
  7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Jawel hoor dat kan prima!

Ik ben praktisch ingesteld, ik verzamel allemaal oude onderbroeken en shirtjes die ik daar laat als we naar huis gaan. En dan heb ik ruimte zat om al mijn nieuwe aankopen in te bewaren. Eventueel op de terugreis kan je altijd een koffer inchecken natuurlijk.

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Zo doen wij het ook. Wij gaan dit jaar een lange reis maken en mogen helaas niet veel handbagage meenemen, anders waren we gewoon met alleen handbagage in het vliegtuig gestapt.

9. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Kan volgens mij makkelijk! Al mijn vakanties van max 2 weken zijn met alleen handbaggage...

Daarnaast denk ik ook een heel goed idee van jullie. Toevallig ben ik een jaar geleden naar Florida gegaan met ruimbagage, nou die ben ik dus mooi 2 weken kwijt geweest vanwege al het personeelstekort!!! Dat was behoorlijk balen

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Heb t altijd gered met handbagage zolang ik een hotel had. Zeker als t zonnig is, blok zeep mee voor de was, (vloeibaar wasmiddel wordt m niet in je handbagage met een mini flesje) kleding uitzoeken wat snel droogt en prima handwasbaar is en gaan met die handel.

11. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Je hebt tegenwoordig ook wasstrips, o.a. ook van Robijn: https://www.jumbo.com/producten/robijn-classics-wasmiddeldoekjes-color-16-wasstrips-544536DS

Die heb ik gehaald (waren in de aanbieding afgelopen week) voor als we naar Amerika gaan. Andere optie was daar wasmiddel kopen, maar ik zag me al met een of andere grootverpakking van locatie naar locatie sjouwen omdat er dan alleen grootverpakkingen te verkrijgen zouden zijn. Dus het lijkt me ideaal, hopelijk werken ze ook goed.

Happymam en Vero0504 vinden dit leuk.
  12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dat klinkt ideaal! Zou je hier ook handwasjes mee kunnen doen? In vieren knippen ofzo en dan in de Scrubba waszak.

13. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Geen idee. Het zijn een soort van gelei-achtige (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) velletjes. Geen idee of dat goed oplost met een handwas. Wij hebben veel hotels met een wasserette, dus ik ga ervan uit dat ik de was regelmatig in een wasmachine kan gooien.

14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    En wasje kan ook gewoon met douche spul hoor als het moet

15. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Inderdaad, voor een handwasje kun je ook best een beetje shampoo of douchegel gebruiken. Dat soort dingen gaan we overigens ook in Amerika kopen. Scheelt weer in de koffer.

16. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Ja zou ik ook daar halen en desnoods achter laten. Zo duur hoeft dat ook niet te zijn.
    Net als bv kleding dat je denkt kan nu nog mee kan je daar ook achter laten/weggeven. En heb je ruimte voor terugweg.
    Want eerlijk is eerlijk je komt altijd met meer terug dan dat je weg gaat :roflmao::D

17. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Dat soort kleding heb ik eerlijk gezegd niet echt. Als het versleten is, gaat het weg. En te klein ook, plus daar heb je sowieso niets aan.
    Dat laatste is wel waar. Dochter wil heel graag een paar cowboylaarzen kopen daar, dus dat is ook nog eens niet een extra T-shirtje om mee terug te nemen :roflmao:

Dubbelgeluk en Loveischocola vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Die moet ze dan maar aan trekken op de terugweg, zit niks anders op.
    Wij deden vroeger ook al: oude sportschoenen aan op de heenweg en nieuwe op de terugweg:)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, daar heb ik ruime ervaring mee, reizen met weinig en voor lange tijd.
    Kleding die veel ruimte innam trok ik meestal aan met inchecken.
    Kleding die je in laagjes kunt combineren is handig. Wasmachines zijn echt overal.
    Inderdaad, geen dingen meenemen die je daar zo gekocht hebt als deo, een fles shampoo enz.

20. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Maar ook dat hebben we niet, oude sportschoenen die achter kunnen blijven. Nou ja, komt vast wel goed. En anders moeten we ook maar een extra koffer kopen voor de aankopen ;)

Deel Deze Pagina