gezinsuitbreiding 2010

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Jade11, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ons kleintje is nu bijna 5 maanden,
    We willen heel graag en 2e!! maar wanneer??
    Ik zou het nu al willen maar ik denk dat we beginnen als hij 8 maanden is!

2. kiwik12

kiwik12 Niet meer actief

hee meiden, ik voeg me ook even toe,
    we hebben zo ons best gedaan om dit jaar zwanger te worden maar telkens kwam er iets tussen, ik hoop dat we er binnenkort weer voor kunnen gaan. en dat we dan in 2010 ons beepje kunnen verwelkomen :D

xx

3. THbaby

THbaby Niet meer actief

nou meiden. zijn jullie allemaal op vakantie? er wordt weinig gekletst zeg haha

wie gaan er allemaal voor gezinsuitbreiding in 2010?
    zullen we een lijstje maken??

xxx

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Wie is dr met dit prachtige weer ook binnen he ;)!!!
    Ikke niet op vakantie, ben juist aan het werk..! En vandaag was ik er niet omdat ik naar een vriendin was, samen met de kleine. Echt supergezellig, ben zo blij dat ie zo goed mee overal naar toe kan!!
    Ik heb echt al weer kriebels voor de tweede, maar is nog niet slim om nu alweer te beginnen. We hebben uitzicht op een nieuwbouwwoning, en we willen eerst zeker weten dat we die kunnen gaan kopen (gaat op inschrijving, maar er hebben veel mensen ingeschreven..). Dus of de beeb in 2010 er al zal zijn, of dat we dan juist gaan klussen is nog even de vraag.

5. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Wij willen volgend jaar na juni graag voor een 2e kindje gaan. Mijn dochtertje word dan op 23 juni (alweer) 2 jaar.

6. THbaby

THbaby Niet meer actief

ja heel erg fijn dat ie zo makkelijk overal heen kan, heb een keer eerder je verhaal gelezen en is toch wel heftig! petje af hoor hoe jullie ermee omgaan!

groetjes

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    En hoe is het met de plannen/zwangerschappen???
    Hier kriebelt het echt al zo erg weer... Maar ik wacht toch nog even af tot ik meer vaste uren op mn werk heb, en voor ons maakt het hebben van het nieuwe huis niet echt meer uit (daar wilden we op wachten), dus kom maar op met die vaste uren!!!
    Ziet er trouwens wel naar uit dat we een grote kans hebben het huis te kunnen kopen, er hebben zich 128 mensen voor ingeschreven (nieuwbouw), en er worden 57 huizen gebouwd. Spannend!!

Ik merk wel dat telkens wanneer ik schoonzusje zie (7 mnd zwanger) dat ik echt ZO graag weer zwanger wil zijn! Maar aan de andere kant.. het wordt ook wel druk dan met 2 kids, werk en huis. En het lijkt me zo gek om van 2 kindertjes te houden, ik hou zoveel van onze kleine uk!!!!! Kan dat ook bij een tweede???
    En ik wil volgend jaar graag weer naar het Szigetfestival in Hongarije. Ben er dit jaar niet geweest, maar vorig jaar wel. Toen was ik 6,5 maand zwanger, hihi, was samen met een vriendin. Was super, maar toch net iets minder dan wanneer je ook net als zij helemaal los kan gaan tijdens het dansen en lekker mee coctails kan drinken. Als we in najaar dit jaar weer kindje zouden gaan maken, is er grote kans dat ik in de zomervakantie weer zwanger ben.
    Keuzes, keuzes, moeilijk!

Lijkt me ook zo leuk om voor Noah een broertje of zusje te hebben. Ook voor ons.. Hij heeft dus downsyndroom, en zou zich daar dus beetje 'aan op kunnen trekken' qua ontwikkeling. Ook is het beter omdat hij dan niet meer alle volle aandacht krijgt, nu draait alles dus om hem! Gelukkig gaat alles lichamelijk en met de ontwikkeling prima, zij het wat langzamer dan gemiddeld.

Gaan jullie voor de eerste? De tweede? Een volgende?

8. THbaby

THbaby Niet meer actief

hoi maartje

ja wij gaan voor de eerste.. rond november pas maar had het liever gister als vandaag ;) wil het gewoon ZO graag!
    komt ook wel door dat gevoel van zwangerzijn voor miskraam. dus niet de pijn zeg maar haha maar gewoon dat zwanger zijn was zo magisch gevoel!

wat is dat voor festival? nog nooit van gehoord :$

xx

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ooohhh wat spannend, november is al BIJNA!! Nog een maandje of twee!!! Waarom hebben jullie besloten dan te stoppen? Speciale datum? Of gewoon zomaar??
    Misschien komt ons volgende beebje toch eerder dan verwacht. Ik heb een paar weken terug rare 'bloeding' gehad, beetje roze/bruin, daarna ongi-gevoel, dat nog steeds aanhoudt!! Ook buik wat opgeblazen, borsten iets groter heb ik het idee, meer puistjes en de klap op de vuurpijl is dat ik vandaag in bad zat en er kwam gewoon een druppel melk uit 1 tepel!!! Dan vraag ik je toch!!!! Heb nog even gekeken of de andere borst het ook deed. En ja hoor. Ahum.
    Heb 2 dagen geleden test gedaan vanwege dat rare gevoel, maar die was negatief. Echt vreemd!
    Manlief weet wel van alles wat ik hierboven beschrijf, behalve dus die melk!!! Zou wel schrikken zijn, beetje vlug!
    Ik weet ook niet zo goed wat ik nou moet doen. Week wachten en nog een test (ben veel te ongeduldig..), of naar dokter? Pff..

10. THbaby

THbaby Niet meer actief

hoi maartje.

als is jou was zou ik gewoon een afspraak maken met de huisarts voor een bloedtest. dan weet je gewoon meteen waar je aan toe bent. je bent toch al even aan 't wachten door die rare ongi zeg maar dus ja, dat zou ik doen ;)

nee zomaar. we kunnen begin volgend jaar in ons eigen stekkie en ben ik klaar met me kappersopleiding. dus heb ik ook een inkomen (ga bij ons in de kapsalon werken dus ben verzekerd van een baan ;D) en een eigen huisje dus dan kan ie komen. haha

xxx

11. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Hier is de verwachte datum al bekend van nummertje 2: 25 januari 2010. Het wordt hier zo te zien een van de eersten dat jaar :)

MaartjeV: ik had het geduld te wachten toen ik één test niet duidelijk vond, maar anders kan je naar de huisarts gaan ja. Ik weet alleen niet hoe dat zit met die bloedtesten: kunnen ze het dan wel al heel vroeg zien? Anders zou ik wachten en over een week nog eens testen (en als die negatief is naar de huisarts)

12. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik ben niet naar de HA gegaan, zo eigenwijs..!! De 'lekkage' is alweer over, en ik voel me al iets beter gelukkig.
    Wanneer besloot je voor nr 2 te gaan trouwens?? Ik twijfel nog zo veel!!! Wil nog allerlei dingen doen/nieuw huis hebben enzo voor de 2e komt, maar dan duurt het nog zo verschrikkelijk lang en ik ben zo verschrikkelijk ongeduldig!!!
    Ik geniet nu ook van de kleine uk, en ben bang dat hij dadelijk wat meer ondergesneeuwd wordt als de volgende zou komen, omdat hij juist zo rustig is!

Trouwens, gisteren bij een gastouder geweest om te kijken of de opvang wat zou zijn. De beschikbare dagen zijn ideaal voor ons (di + do), maar de opvang niet, hihi. Het gevoel erbij was echt niet goed, ik vond de man van die vrouw die de gastouder was aardiger en liever dan die vrouw zelf, en het huis was ook niet echt waar ik mijn kindje graag heenbreng. Hondengeur + hondenharen (ook tussen kindje's vingers!), noah speelt veel op de grond, dus da's niet echt fris dan. Ook haar manier van doen was niet echt iets wat we zoeken, we zoeken wat liever en verzorgender. Ook heeft ze niet eens iets gevraagd over downsyndroom, ze deed of het heel normaal was (?????), en vroeg niet eens wat er dan anders is dan bij andere kindjes. Ik heb echt het gevoel dat hij totaal 'vergeten' wordt tussen de andere kindjes. Binnenkort gelukkig gesprek bij kinderopvang in een plaats waar we toch naartoe willen verhuizen, maar daar is voorlopig nog geen plekje vrij. Maargoed, voorlopig wat meer naar de oma's brengen is gelukkig wel een optie.

13. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Maartjev, wij wilden allebei ongeveer twee jaar leeftijdsverschil tussen de kinderen. Negen maanden na de bevalling zijn de condooms de deur uitgegaan, met het idee dat het in principe zou mogen. We hebben niet heel bewust geprobeerd om zwanger te raken, maar in april was het weer raak. Nu zit er precies twee jaar tussen (iets te strak helaas, ben de dag na mijn zoontjes tweede verjaardag uitgerekend...).
    Of het verder uitkomt weet ik niet zo. Ik studeer nog steeds, en begin dit jaar met mijn master op de universiteit. Mijn bachelor heb ik afgelopen zomer gehaald. Aangezien ik er nu in januari weer uit moet, ben ik denk ik nog wel een jaar langer bezig. Het liefst haal ik daarna nog een andere master en ben ik nog minstens twee jaar extra bezig. Ook qua woning weten we niet geheel waar we aan toe zijn. We wonen een soort van anti-kraak, in een pand wat waarschijnlijk gesloopt gaat worden. We hebben wel begrepen dat er tot 2015 nog niks gedaan gaat worden, maar dit staat niet op papier. Volgens ons contract moeten we er in april 2010 uit. Binnen twee maanden hopen we dit te weten en anders wordt het heel hard zoeken naar andere woonruimte.
    Bij ons was de wens om niet teveel tijd tussen de kinderen te hebben groter dan de andere dingen. Er komt vast een manier waardoor alles goed komt, zo ging dat ook toen ik onverwacht zwanger bleek van mijn zoontje. Het belangrijkst vinden we dat we een veilige basis kunnen meegeven, ruimte van een huis en de hoogte van een inkomen komt bij ons op de tweede plaats.

Wat vreemd dat die gastouder niets vroeg over jullie zoontje specifiek zeg! Ik snap dat je het niet doet als het niet goed voelt. Het Down-syndroom is toch iets anders dan het niet hebben, maar ook zonder Down lijkt mij het prettig dat iemand interesse toont in jouw kind als persoontje en eigen karakter. Ieder kind heeft toch een eigen 'gebruiksaanwijzing'? Hopelijk kan je wel iets anders vinden qua opvang en anders hebben de oma's langere tijd om van hem te genieten ;)

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hallo allemaal,

Hier nog een jonge wannabe-mama, in april zijn we gestopt met de pil en we hopen natuurlijk op een kleintje ergens in 2010! Eigenlijk wilden we al veel eerder aan de klus, maar eerst wilden we ervoor zorgen dat we alles op orde hadden. En nu ben ik klaar met mn opleiding, we hebben een huis en een goed inkomen dus we gaan ervoor! Nu maar hopen dat het snel mag gaan lukken...

Succes allen! :)

15. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Hoi Amaryllis!!! Wat leuk dat jullie al bezig zijn!!! Hopelijk kan het beebje snel in je buik verschijnen! Wanneer is je NOD-dag??

Gisteren zei manlief ineens wat over ons toekomstige volgende beebietje, hij noemde 'haar' zelfs als bij de naam die we willen gebruiken voor een meisje, haha! ZO lief!! Hij zei ook dat wanneer we zekerheid over het nieuwe huis hebben, we kunnen gaan kijken wanneer ik weer kan stoppen met de pil. Spannend!

Gisteren ook gehoord dat er een heeeele interessante baan vrijkomt, 24 uur en doorgroeimogelijkheden! Ik zou dan junior-educator worden voor kunst en cultuur (middelbare scholen), en omdat de senior over 5 jaar ongeveer wil stoppen met werken, is er dus grote kans dat tegen die tijd ik mooi door kan schuiven (mocht ik zo gelukkig zijn om de baan te krijgen). Degene die er nu dus werkt, noemde al mijn naam, vroeg aan mijn man (kennissen) of het niets voor mij was? Jaaaaaaaaaaa!!!! Eind september komt de vacature naar buiten, dus ik ga maar vast aan one hell of a brief beginnen.
    Poehpoeh, dan hebben we het dus echt goed voor elkaar. Beetje eng zelfs ;)

16. adrienne

adrienne Niet meer actief

hoi meiden. ik ben nu bijna 15 weken zwanger. me beebje word op 3 maart 2010 verwacht :D

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hoi Maartjev, wat een enthousiast onthaal! Leuk hoor...:)

Zoals je ziet is morgen mijn NOD-dag, dus ik zit nu best een beetje in spanning! De hele dag al ben ik aan het opletten of ik niet al wat voel, en of dat dan betekent dat mn ongi er aan zit te komen, of ik toch zwanger ben. Op dat laatste hopen we natuurlijk heel erg, maar we zijn er inmiddels al wel achter dat je zoiets niet kunt plannen. Je kunt alleen maar je best doen en dan heel hard hopen.
    Dus ons best, dat hebben we afgelopen maand heel erg gedaan :D

Vlak na mn ovulatie had ik een veegje roze, toen 2 dagen niks en daarna ruim een week bruinverlies. Te weinig voor een inlegkruisje, maar toch. Ik heb echt geen idee waar het deze maand heen gaat. Het zou een innesteling geweest kunnen zijn, maar ik voel me niet zwanger ofzo. Heb dus geen idee! En ik wil zo graag iets voelen wat lijkt op een zwangerschap...

Ik lees dat jullie al een kleintje hebben? Was je vlot zwanger bij de eerste? Leuk zeg, dat je mannetje zo met je mee leeft en ook zo graag een kindje erbij wil.

En die vacature klinkt ook super zeg!

18. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben hier nieuw. Wij willen eind 2010 stoppen met de pil. Heb dan iets meer zekerheid met het oog op werk, mijn vriend heeft wel een vaste baan.

Groetjes

19. Wenn1989

Wenn1989 Lid

17 aug 2009
    13
    0
    0
    Ermelo
    Hoi hoi,

Ook ik ben nieuw. Ben nu 12 weken zwanger en 16 april 2010 uitgerekend.
    Ik ben 20 jaar en dit wordt mijn 1e kindje.

Liefs,

20. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    He meiden,

Wat leuk om dit topic eens te lezen!!!
    Ik ben nu 3 maanden zwanger van onze eerste, die dus 13 april '10 geboren wordt. Dat was voor ons een enorme verrassing, dus ik heb nog niet echt nagedacht over verdere gezinsuitbreiding, maar met jullie verhalen ga ik toch ineens denken 'tjonge, wanneer willen we dan de tweede?' hahaha :D
    Ik vind het erg leuk als er weinig tijd tussen de kinderen zit, maar ik ben nog aan het studeren, moet nog 2,5 jaar (iets langer dan normaal omdat ik op de deeltijd over ga stappen ivm ons kindje) en we wonen ook niet echt in een huis waar het heel fijn is voor 2 kinderen en we hebben absoluut nog geen zicht op een groter koophuis (en grotere huurhuizen zijn helemaal schaars).
    Nou ja, het tweede kindje zou er wel bij passen zolang het ongeveer onder de 1 jaar is.
    Ik zie het er dus toch wel van komen dat ik met een dikke buik van onze 2e straks afstudeer..... ;)
    Nou ja, je hebt het niet in de hand natuurlijk allemaal.

Deel Deze Pagina