Gezinsuitbreiding deel 3

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door wonderbaby1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    goede morgen schatten! :)

Zo alles bijgelezen.. :D

Rijstebloem; indd. Esmée kreeg daar echt veel last van! en nu nog, zelfs van gewone bambix..

Groente / fruithap; ik ben daar mee begonnen toen esmée 3.5 maand was en voor haar echt goed! Ben na 16 dgn ( 4 dagen wortels, dan 4 dgn bruine bonen etc) begonnen met fruit, en dat wou ze iedere x maar paar happen!

Gien; Hoe gaat het met je schoonzusje? :D Vrijdag echo toch? ben benieuwd wat zegt je gevoel?

Mir; hoe gaat het met jou? hoop dat ze je woensdag kunnen strippen!

Won; Wat een leuk bedje wat Gien liet zien! :)

Nik; leuk een BBQ! :) ze hebben mooi weer! Zou hij al meer honger hebben?

Lt; Waar bijft foto van de echo? Fijn dat alles weer goed was!! :D

Angel; nou dat is zonde van het geld zeg! en word hij vadaag gedotterd? gaat het door? :) uhm die foto'svan de tuin? dat is bij ons thuis!

Here; Esmée is zo verkouden! echt zielig! ze hoest de hele tijd echt hard, en gister kwam de fles er met een boog uit! zelfs door dr neusje heen! :(

Cb gister was weer goed! Ze is in 2 mnd 4 cm gegroeid!! vond al dat ze zo groot geworden was! ze was 8.3 kilo en perfect op het gemiddelde.. Alleen moet ze nu na 2.5 fles? 's ochtends en 's avonds gewoon 1 van 180+6 en 's middags 9o+3.. Vind dat al erg weinig..nu mag ze wel een toetje erbij maar denk dat ze van 1 danoontje ook niet echt vol zit wel?

stomme vraag maar zou ze al haring mogen? vergeten te vragen en kan er weinig over vinden?

kus

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hon: esmee groeit echt goed zeg :) ik weet niet goed wat er met naud is... Hij krijgt al 5 flessen van 180+6 dus daar kan ik niet meer mee omhoog maar hij laat er steeds korter tussen... Verder zoekt hij constant naar iets waar hij op kan "kauwen" zoals zijn vuistjes, zijn speen of een bijtring... En alles wat in mijn mond gaat haalt hij het liefste eruit :p haha... Door het kauwen was ik eerst bang voor een tandje, maar gelukkig voel ik nog niets... Misschien toch bij 4 maanden maar beginnen met groenten, vind het zielig als hij ontevreden is! Zou ik hem eventueel al wat thee of diksap mogen geven om een beetje te rekken?

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    ik denk thee al wel.. diksap is vanaf 4 maanden maar zijn wel veel suikers! Alles wat Naud doet deed Esmée ook, en toen ben ik met groentje begonnen.. Op het CB zeiden ze ook als ze nieuwsgierig worden na wat jij eet mag je ze groente gaan geven.. indd zielig als ze zo ontervreden zijn! Je zou groente kunnen gaan proberen, zomaar paar hapjes?

een vriendin had toen haar dochter 3 mnd was na het CB gebeld, want die deed ook hetzelfde als Naud, Toen zeiden ze dat je ook met groente mag beginnen als ze 6 kilo zijn. En zag net dat Naud. 6.3 kilo is. en denk niet dat het voor hem uitmaakt of hij het nu krijgt of over 2 weekjes... misschien stom, maar je ziet zelf hoe hij reageerd.. :)

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ja naud zit nu al rond de 7 kilo! 6,3 was de laatste keer op het bureau... Als het goed is heb ik na volgende week misschien 2 weekjes vakantie onverwacht, dan ga ik dan met hem starten... Doe dat liever de eerste paar dagen zelf dan dat de oma's dat gaan doen :)

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Dat snap ik! dat soort dingen zijn ook het leukst om eerst zelf te doen ;) al 7 kilo! hij groeit goed! :D

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dan zou ik het gewoon proberen Nik. Qua drinken zou ik water of thee doen. Jaimy krijgt nijs anders. Vriendin van mij heeft die kleine alleen maar savonds gegeven.. Toen ik daar van de week was, was ze heel verbaasd dat Jaimy water drinkt want dat doet ie van haar echt niet. Dus om te voorkomen dat het een zoetekauw wordt zou ik water of rooibosthee aanbieden. Hoeveel hij drinkt maakt niet uit, soms drinken ze 15 en andere keer 60 cc...

Hon gerrum dat ze verkouden is! Volgens mij heerst het ook...

Jaimy heeft koorts, zo zielig.. Ze ligt nu in bedje dus hoop dat ze wat kan rusten.. Kan mama even ontbijten...

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hon hoe deelde jij de dag in met esmee?

Ik dacht het volgende:
    07.00 uur = 180+6
    11.00 uur = 180+6
    14.30 uur = 180+6
    17.00 uur = groenten
    18.00 uur = 180+6
    21.00 uur = 180+6

En dan na 16 dagen als ik fruit kan gaan proberen:

07.00 uur = 180+6
    10.30 uur = fruit
    11.30 uur = 180+6
    15.00 uur = 180+6
    17.00 uur = groenten + 125ml thee
    21.00 uur = 180+6

Maar dan zit ik dus op 4 flessen zodra ik fruit ga geven.. Is deze indeling wel handig?

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Savonds moet diksap zijn.... Handig zo'n telefoon...

Won hebben ze l gebeld van babypark?

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik heb naud met het warme weer wel vaker water aangeboden als hij niet echt lekker in zijn vel zat, maar daar vond hij echt niets aan, haha!! Maar rooibosthee is een goede optie :)

Pfff vind het wel een beetje eng hoor om ermee te starten.. Twijfel denk ik teveel aan mezelf op zo'n moment :)

Arme jaimy!! Hopelijk krijgt ze eventjes rust..

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    lt; aah beterschap met jaimy.. :) Denk indd dat het heerst maar goed wat wil je? zo liggen ze bijna in blote kont en zo hebben ze en jas aan!

Nik; zo deed ik het ook! en ging goed! Aah meid komt goed hoor! je kan er niets verkeerd aan doen ;) alleen te warm maken ;) nee, snap wel wat je bedoelt! heb ik ook met alles .. gewoon je gevoel volgen dat is het echt het beste! ik deed trouwens de eerste paar x met een potje de helft verwarmen omdat ze toch maar een paar hapjes pakken, en de andere helft de andere dag. je mag het toch 24 uur bewaren.. :)

11. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Lt: beterschap met Jaimy, echt zielig als ze ziek zijn he.. Geef je d'r ook een zetpilletje als ze koorts heeft? Bij ons helpt dat super goed altijd. Maar wel super fijn dat je het hartje gehoord hebt, is toch altijd weer een geruststelling.

Nik: wat vervelend dat Naud zo'n honger heeft. Misschien als je rustig aan met bijvoeding begint dat hij dan ook wat langer gaat slapen.. Ik ben pas met 5,5 maand begonnen, omdat ze toen ook niet meer doorsliep. Wij zijn toen met fruit begonnen en dat ging meteen heel goed.

We geven Gabriëlle ook bijna altijd water, dat vind ze super lekker. Ze drinkt het makkelijk uit een beker, maar heb ook altijd zo'n klein spa flesje met een drinktuit erop, dan vind ze het nog leuker om te drinken.. ;) En af en toe krijgt ze dubbel fris of verse sinaasappelsap, verdunt met water.

Ik heb vandaag even een poets dag. Heb al wat wasjes buiten hangen en ga (als mevrouw wakker is) flink stoffen, stofzuigen en dweilen. En vanavond eerst naar m'n opa en dan gaan we naar een nieuwe bank kijken, ben zo benieuwd! Hoop dat we eindelijk een leren bank kunnen vinden (voor een goede prijs). M'n opa wordt trouwens zeker gedotterd, maar ze kunnen niet zeggen wanneer.. :( Hij ligt nu in Helmond, en als er plek is in Eindhoven, halen ze 'm meteen van zijn kamer af en wordt hij per ambulance gebracht. Dat vind m'n opa ook vervelend, dat je niet precies weet wanneer het allemaal gaat gebeuren. Maar goed, gelukkig kunnen ze hem helpen..

12. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    LT, jaa super dat alles goed was!!
    Beterschap voor Jaimy!

Angellove, ik heb het helemaal gehad! Haha ;) Kleine vent mag komen want we willen hem nu wel voort zien, zelfs Jaimy roept voor tegen mij buik “Baby kom nou!”

Rijstebloem: Jaimy kreeg het hier wel, maar wel alleen voor de nacht zodat ze goed doorsliep. Ze was ong 5 maanden toen ze voor het eerst een flesje rijstebloempap kreeg.

Fruithapjes/groentehapjes: Hier pas nadat ik met de BV ben gestopt, was ong met een maand of 4-5. Smullen was dat!

Honeyy, we hobbelen echt de laatste dagen door.. Dikke knuffel voor je verkouden meisje!

Zo ik ga met de voetjes omhoog!

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Pfoe even zitten.. De was hangt, de schone was ligt gevouwen in de kasten, boven en beneden is gestoft, beneden gestofzuigd (straks even boven als naud wakker is) en de keuken heeft een sopje gehad!!

Angel: wat schandalig zeg dat ze je opa zo laten afwachten.. Wat de 31e betreft, ik vind het prima! Volgens mij konden hon, lt, jij en ik.. We hebben alleen niks van won gehoord!

Dussss WON.. Kunnen jullie ook de 31e???

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Haha ik heb nog niks van toon gehoord! Die moet op het werk kijken :D zal zo nog eens bellen dat hij kijkt!

Hon ze mogen haring! Toevallig laatste keer gevraagd op cb! Was juist goed zei ze.. Gelani vindt het super lekker!

Lt He toch Jaimy niet fit! Gerrem! Beterschap met d'r!

Nik je mag alle thee geven alleen met zwarte thee(earlgrey) moet je oppassen dat mag niet zoveel.. Niet twijfelen aan jezelf hoor je doet het super goed!!

Angel haha straks denk hij wat een bemoeial;) hopelijk wordt je opa snel geholpen! Dat is in het Catherina toch!
    Je zult vast een bankstel vinden! Weetje? Je moet eens kijken! Vrienden van ons hadden een winkel in Uden met bankstel en maar die stoppen dus hebben de banken nu goedkoop, kijk eens op marktplaats en dan Lima wooncomfort

Mir hèhè zelfs Jaimy wil dat de baby komt! Wie weet kunnen ze je morgen strippen en gaat het heel snel!! Ben erg benieuwd naar de kleine vent!!

Gien vrijdag de echo?! Mail ons het resultaat :D Hihi

Vandaag schoonmoeder jarig dus straks daar bbqen wordt wel gezellig.. Gelani kan daar mooi naar bed dus dan hoeft er niet zo gehaffelt te worden met hem daar heb ik altijd zo'n hekel aan..

Lt trouwens babypark nog niet gebelt nee, de telefoniste zei ook dat ze dacht in juli dus ben benieuwd! Denk dat ik deze toch laat komen gezien de lange wachttijd nu..

15. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Even snel tussen het poetsen, wassen en stoffen door:
    Won: daar gaan we naartoe... Haha, echt te toevallig! Is een kennis van een vriend van Léon, dus ben benieuwd!

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Haha wordt een beetje te gek zo He alles hetzelfde ;) hoop dat je een mooie vind!!

17. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Sowwww dagje zit er weer op.. Vanmiddag leuke barbecue gehad op de school van mijn broertje, wel jammer dat naud wat last had van de warmte.. Hij ligt nu knock out in bed!! Mama zelf ook even douchen en dan slapennnnn!!

Hoe was jullie dag?

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Goodmorning lady's

Allemaal lekker aan het genieten van de zon?
    Hier weer aan het werk :( woensdag is papadag en die begon al goed vanochtend.. Ik stond me op de badkamer te verzorgen en R was naud de fles aan het geven.. Opeens hoorde ik naud gewoon tot op de badkamer kreunen & daarna volgde uit R zijn mond "neeeeee!!" .. Had naud zo erg gepoept dat het meteen langs de luier liep over R zijn schoot heen!!

Pfff wil naar huis :(
    heb wel nog onverwacht vakantie gekregen, van 18-03 t/m 29-03 :D :D

19. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Aaah nee wat sneu! Is ie verder niet ziekjes ofzo?

Heb je pas in maart weer vakantie?? Dat duurt nog lang zeg :(...

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Oeps ik bedoelde juli,, haha dus nog 1 weekje werken en dan heb ik onverwacht 2 weken vakantie!

Nee naud is verder niet ziek, hij heeft dan minimaal 1x per week dat het zo dun is dat het er gewoon langs spuit,, best zielig maar hij is daarna wel altijd opgelucht ;)

Deel Deze Pagina