Gezinsuitbreiding deel 3

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door wonderbaby1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    lt; kolven deed ik alleen als ik weg moest en om een voorraadje in de vriezer te krijgen, als je vanaf het begin 'goed' aanlegt (op de goeie manier dus) heb je weinig kans dat de kleine de borst niet pakt hoor! wel moet je in de eerste weken uitkijken met een fles omdat er dan verwarring kan ontstaan, hoewel nadine met 3 weken voor het eerst een fles moest (omdat ik niet kon voeden want ik was er niet) en dat is altijd goed gegaan! alleen op een gegeven moment wou ze de fles niet haha maar de tit heeft ze altijd gewild hoor!

2. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    LT, nee het kolven wat ik tot nu toe heb gedaan is voor hem om aan een flesje te wennen, hij moet straks toch twee dagen uit een flesje drinken en ze raden aan om dit wel een paar keer te doen voordat je gaat werken.

Tijdens de stuwing heb ik 1x mijn beide borsten leeggekolft omdat ze halverwege de stuwing zo strak en gespannen waren dat ik zoiets had er af met die druk en dat luchtte enorm op. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik meteen al heel veel voeding had ( ryan had niet voor niks de eerste dag meteen last van krampjes en meteen zijn meconium in een nacht geloosd ;) ).

Ik ben geen fan van een elektrische kolf, ze kunnen vast heel fijn zijn maar mijn gevoel zit niet lekker daarbij ( vast hilarisch, ik voel me dan net een melkkoe :-$ ).

Het is wat Gien zegt, zodra het je tegen gaat staan of stressig wordt moet je er niet aan beginnen of stoppen. Dit werkt voor zowel jou als de kleine alleen maar averechts.
    Ik heb overigens geen cursus gevolgd maar heb een moeder die heel veel geleerd heeft wat betreft bv en zich heeft verdiept in het lactatiekundige.

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Bedankt! Weer info waar ik over na kan denken.

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

He Won je vroeg laatst iets over mvm of niet? Schiet me nu ineens te binnen..

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Volgens mij ben ik echt zwanger hahah..

Kan me echt om alles boos maken momenteel!

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    waarom ben je boos lt? :D en ja je bent idd zwanger ;) voor het geval dat je het vergeten was hihi

fijn trouwens al die info over bv.. kan ik ook over na gaan denken.. ben bang dat als ik nu niet doe dat ik spijt krijg omdat het misschien nooit meer kan.

lt idd dat vroeg ik maar weet zelf ook ff niet meer wat.. geloof dat dat vanaf 6 weken is toch? ik ga eens lezen waar die flessen opgehaald worden of weggebracht worden..
    gaat jou dat nog goed af?

gien jeetje alweer 23 weken!! oeh gaat zo hard!
    ja die test doe ik nog niet want straks dan ga ik daar stiekem al vanuit en dan is het niet zo.. doe dat naderhand wel om te kijken of het klopt, vind dat trouwens maar een raar ding die TS.. die is wel erg gehaaid zeg maar, kreeg gelijk een mail of ik die test had gedaan en of ik die poll in wou vullen :S

mir dus misschien nog een 3e? zou dat ook wel willen maar we zien wel, T wil eigelijk het liefst maar 2 kindjes, ja als dit er 2 zijn dan is het ook goed natuurlijk maar daar heb je ook niks over te zeggen..

conanlover ik droom ook geregeld! wordt je niet goed van he ;) die buik komt straks ineens!! is wel leuk om iedere week een foto te maken om het verschil te zien..

angel meisie wat goed een 7!! fijn dat dat nu klaar is he! hoe gaat het verder?

en met jullie hon en nik?

x

7. Lt20

Lt20 Niet meer actief

He Won die vrouw is bij mij langs geweest toen ik nog geen 5 weken was en ben toen gelijk begonnen. Het duurt tot je 16e zwangerschapsweek dus ik hoef het niet meer te doen. Ik kreeg iedere week 8 flessen dus ik gebruikte iedere dag een nieuwe fles ook al zat de andere niet vol. Het is een kleine moeite en je kunt er andere mama's in spe mee helpen. Bij mij werden ze netjes iedere dinsdag opgehaald, nooit geen problemen mee gehad. Had ook wat cadeautjes gehad o.a. De echobon van 100 euro en nu kreeg ik nog een luiertas...

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Even kijken hoor wat ik nog weet van al jullie geklets.. ;)

BV: achteraf heb ik er weleens over nagedacht of ik het niet toch had moeten proberen bij Naud, maar ik heb er van te voren nooit echt een prettig gevoel bij gehad en dat moet je wel echt hebben vind ik.. Als er ooit een brusje voor Naud zou komen dan zal ik er wel nog eens goed over nadenken!!

Dromen: Ik had echt vreselijke dromen tot ongeveer 16 weken.. bijvoorbeeld dat mijn bevalling zo snel ging dat er geen vk bij was en dat vriendlief de baby in vershoudfolie wikkelde om hem warm te houden en dat hij stikte.. Of dat ik in een achtbaan zat en er uitmoest omdat ik zwanger was maar dat niet lukte..

Won: Wat fijn dat je de echo iets eerder hebt kunnen plannen.. Nu mag je gaan aftellen :)

LT: gaat het vandaag een beetje met je boosheid en humeur??

Angel: Nogmaals gefeliciteerd :D Even over Gabrielle haar verjaardag.. Naud en ik komen wel maar R die moet helaas werken!!

Hier: Naud heeft vanacht bij mijn moeder geslapen omdat ik al om 8.00uur op het werk moest zijn.. Hij is om 1.10 en om 3.15 huilend wakker geworden maar zodra hij zijn tutje kreeg dan sliep hij verder.. Vraag me toch af wat het is hoor elke nacht weer opnieuw!! Nja wij zijn gisteravond de stad in geweest en hebben ons flink uitgeleefd :) hihi
    * Nieuwe schoenen en een tas voor mama
    * Een adidas vest voor papa en een adidas pakje voor Naud
    * Een nieuw badje voor Naud want de tummytub werkte nu echt niet meer
    * Cadeautjes voor andere

Sow en dan nu aan het werk!! Ik kom straks weer spieken.. :)

9. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Wat gezellig nik! Ben benieuwd naar z'n Adidas pakje! :p vind dat altijd zo stoer!
    En een nieuw badje? Gebruik jij dat zoveel? Hier amper gebruikt.. Komt straks weer mooi van pas maar denk niet dat ik die weer veel gebruik.. Of juist wel..

Idd raar dat hij steeds wakker wordt maar denk dat dat gewoon een sprongetje is ofzo.. Gelani heeft dat ook een paar x gehad. Je bent dan idd wel kapot!

Mvm daar zal ik dan eens heen bellen! Wil namelijk wel graag meedoen!

Nik ik had precies hetzelfde over bv.. Denk dat ik dat toch ga proberen, al is het maar voor de eerste paar dagen ofzo.. We zien het wel

Maandag nog een weekje tot de echo :p hoop dat de tijd vliegt!

10. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Heey meiden!

Ik heb inderdaad m'n verdediging gehaald met een 7! Kon echt wel een gat in de lucht springen, het is ook echt zo'n opluchting!

LT: ik wist helemaal niet dat je daar iets voor kreeg, voor MvM. Ik heb me er toen wel voor opgegeven, maar omdat we toen (in Leidschendam), zo ver achteraf woonden, kwamen ze die niet ophalen. En ik zag het niet zo zitten om zelf elke keer met die flessen te gaan sjouwen. Maar wel echt goed dat je het gedaan hebt! Mocht je trouwens nog twijfelen over de bv vanwege de dingen om aan te schaffen: ik heb hier nog een handpomp van Avent liggen en zo'n set van Medela om op een elektrische kolf aan te sluiten (die je kunt huren van een zorgwinkel). Ze zijn nog ongebruikt, aangezien er bij mij na 3 dagen niets uit kwam, en ik er helemaal klaar mee was.

Borstvoeding is (achteraf) gewoon niet echt mijn ding. Ik wil precies weten wat ze binnen krijgt, en heb er gewoon geen goed gevoel bij..

Gien: het gaat echt hard nu 23 weken! Ook weer een leuke foto van je meisje die je wilde helpen!

Nik: misschien is het toch het dromen van Naud, dat hij steeds wakker wordt? Wel fijn dat je nu zelf even een lange nacht gehad hebt. En super leuk dat jullie naar G. haar verjaardag komen! Het zal wel super druk worden, dus ik hoop op goed weer!

Won: spannend je echo al eerder! Heb je die echobonnen nog gehaald?

Gabriëlle is op het moment helemaal geobsedeerd door haar loopwagen. Als ze er achter staat, "rent" ze keihard de kamer door, totdat ze iets raakt.. Dan roept ze kei hard: EEEJJJJ, en dan moet ik 'm omdraaien haha.. :D

Oh ja, en bij de diëtiste was het ook goed gegaan. Ben nu vanaf dinsdag steeds iets grotere porties yoghurt aan het geven, tot nu toe gaat alles goed. En vanaf morgen 10 cc koemelk bij de Pepti, zondag 30 cc vervangen, maandag 60 cc en dinsdag helemaal koemelk (als alles goed gaat). Nog 3 vraagjes: merkten jullie dat ze vanzelf minder dronken als je koemelk geeft? Geven jullie echt "verse" melk, of van die houdbare? En dan magere/halfvolle/volle melk?? Wat een vragen.. ;)

Oh ja, en vanaf vanmiddag is het hier kermis in het dorp, echt 10 meter van ons huis. En op een grasveldje precies langs onze woonkamer, gaan die kermismensen slapen.. Zit echt 3 meter tussen ofzo.. ;);)

11. Sann88

Sann88 Lid

3 aug 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    O wat schrijven jullie veel, en ik onhou er bijna niks van!:) Ben echt heel warrig, zelfs met autorijden, dan is het druk op een rotonde en dan heb ik gewoon een angst een kind bijvoorbeeld over het hoofd te zien ofzo.. Kan me eigen slecht concentreren! Maar goed, hier iets van wat ik nog weet..

@Angel, gefeliciteerd! Heerlijk joh!
    Nou, veel succes dan met de kermis!;)

Dromen, nou daar kan ik de laatste week ook wat van! Ook allemaal van die rare dromen, over veel te vroeg bevallen en noem maar op..

Won, jij mag een dag eerder voor de echo dan ik! Lekker joh! Kan ook niet wachten! Jullie doen geloof ik ook een geslachtsbepaling toch? Met hoeveel weken?

Hier; nog steeds ontzettend misselijk.. kan zowat geen normaal eten weg krijgen, gisteravond ook met eten, heb 5 happen op en kon gewoon niet meer naar binnen krijgen.. Weten jullie iets dat misschien helpt? Wil eigenlijk toch wel eten, wel belangrijk ook voor de kleine.. Maar als ik gewoon door eet ga ik helemaal overgeven!
    Koken kan ik ook bijna niet.. vraag aan me mannetje of hij in de pannen wil roeren of iets omdraaien! Hij doet het gelukkig heel lief! (had je nooit verwacht he Gien hahahaha)
    Zou fijn zijn als jullie misschien tips hebben!

12. Lt20

Lt20 Niet meer actief

@ Sann; ik eet heel veel droge crackers. Als ik 2 uurtjes niks op heb dan word ik meteen flauw maar als ik een pakje op heb kan ik er weer tegen aan.

13. Lt20

Lt20 Niet meer actief

@ Angel; ja dat vind ik ook zo eng dat ik niet weet hoeveel ze drinkt. Bij Jaimy wist je gewoon bijv 40 cc en als ze 3 uur later huilde dan wist je dat ze honger had.. Maar wie zegt dat de baby 40 cc uit mn borst heeft gekregen?

Denk dat ik wel naar een inloopavond ga, kan daarna altijd nog beslissen..

Leuk dat ze er achter loopt, Jaimy vindt het 10 x niks.

Fijn dat het bij de diëtiste goed ging! Jaimy dronk eerst nog 3 flesjes fv, toen ben ik de middagvoeding gaan vervangen door een flesje koemelk. En nu krijgt ze dus een flesje in de ochtend en avond, voor de rest water. Volgens mij zit ze er wel eerder vol van want ze krijgt nu 2 x 150 cc ipv 2 x 200 cc. En wij drinken zelf verse halfvolle melk dus die krijgt Jaimy ook. Volgens mij raden ze mager af. Maar volgens mij kan houdbare melk ook wel, geen idee...

Fijn van die kermismensen langs je huis! Wel gezellig hoor de kermis :).

Als het vanmiddag droog blijft dan ga ik nog een poging doen om naar de kermis te gaan maar ben bang dat het weer huilen wordt. Daarna bij mn schoonouders eten en in de avond ga ik vroeg naar bed en lekker tv kijken. Morgen een dagje met T., gaan het behang voor haar nieuwe kamer uitzoeken. Verder nog weinig plannen..

Nik; mn telefoon heb ik op Jaimy's kamer laten liggen dus kan niet terug smsen.

xx

14. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Aaaaah staat er een vrouw aan de deur met een boeket rozen, mijn lievelings :D!!!!!

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    #4455 honeyy, 26 aug 2011
    Laatst bewerkt: 26 aug 2011
    lt; ooh fijn als dat zou kunnen :) nog steeds aan het twijfelen over bv? :)

Conanlover; hoe gaat het met je? buikje aanrt groeien? wanneer ga je in heusden wonen? ik woon er ook :p

Gien; gefeliciteerd met je 23 weken! gaat snel he? ik vind het ook wel grappig staan hoor, die tandjes! nu trekt ze haar neusje op en lacht ze als ze iets gedan heeft, zie je 5 van die tandjes hihi :p

Angel; gefeliciteerd!! super! Esmée krijgt half volle koemelk
    .. op het CB zeiden ze dat koemelk meer vult! ivm vetten enz. maar Esmée krijgt 150 cc en zou wel meer willen!! :) Ze krijgt gewoon uit een pak, vriesevlag..

BV; nee hier ook niets voor mij! ik vind de gedachte al niet prettig, en als ik zo moet beginnen word ik helemaal zenuwachtig! en indd zo weet je wat ze binnen krijgen! en je hoeft er 's nahts ook niet zo vaak uit, heb er geen spijt van dat ik het bij esmée niet gedaan heb en bij een 2e denk ik er neit eens aan! paar x op een nachtt eruit en dan 's ochtends vroeg weer een actief meisje aan mn bed.. nee sorry..

lt; aaaaaah wat lief!! van T?? :)

het onweert hier :$

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier onweert het ook!

Lt wat superrrrrrrrrrrrrrrrr lief!!!!

Hon wat jij zegt paar x per nacht eruit klopt niet hè.. Dat moet met de fles ook in het begin en als je ziet bij mir slaapt de kleine man door!

Angel ohja bij jullie is het kermis. Is wel echt een hele kleine hè :p hoop dat jullie niet al te veel overlast hebben!

Ff de rest lezen!

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    won; tja, ik hoefde er bij esmée maar 1x 's nachts uit, en hoor van redelijk wat vriendinnen dat die er min 3x uit moeten om te voeden.. ;) dat zou iktoch niet willen als er nog 1 rond loopt!

18. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Brr hier ook onweer en ik heb er al zon hekel aan en ik wou nog lekkere bolletjes halen... :(

Lief lt! Van je mannetje?

19. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hey hey!!

Wonder, ja misschien komt er hier nog een derde :D Maar nu eerst genieten van mijn twee kindjes zo ;)

Dromen: Hier kon ik ook vreselijk dromen, dit duurde tot de 20wk echo en toen was het over. JA tegen het einde weer, allerlei bevallingsenarios ;)

Angellove, Gefeliciteerd!!

Sann, ik heb ze zelf nooit gebruikt maar ik hoorde dat Gemberpillen ook goed helpen tegen misselijkheid, misschien kun je dat eens proberen?

BV: De hoeveelheid aan wat ze binnen krijgen valt idd niet te bepalen, ook kolven om te kijken hoeveel voeding je hebt heeft geen nut aangezien het variabel is ( de ene keer kolf je maar 60cc maar een andere keer kun je ook 170 kolven ).
    Als ze niet gemoeg binnen krijgen merk je dit aan je kindje, laten ze los en zijn ze gewoon tevreden of ( in Ryans geval voornamelijk :p ) in slaap gevallen dan is je kindje voldaan en heeft het genoeg uit je borst gehaald maar ze kunnen ook heel boos en gefrustreerd aan de borst liggen, vaak gaat dit gepaard met het trekken en hard zuigen aan de tepel. Dat is vaak al een van de grootste tekenen dat er niet(s) of onvoldoende melk uit je borst komt.

LT, wat lief!!

Hier is het volgens mij nu droog...

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wa teen rotweer!!!

Had zulke leuke plannen dit weekend met Naud, maar ben bang dat alles in het water valt :(

LT: owww rozen van je mannetje?! Lief zeg.. Nu niet meer boos zijn he ;) hihi

BV: ik vind het inderdaad een nadeel dat je niet weet wat ze binnen krijgen, als je dan zo'n kindje als Naud hebt (die nooit huilt voor eten, al geef je hem 6 uur geen voeding) dan zou ik toch wel onzeker zijn...

Tips tegen misselijkheid: Ik at inderdaad ook droge crackers op misselijke momenten, en heel stom misschien :) Maar vanille milkshakes hielpen bij mij :) hihi

Deel Deze Pagina