Young ik begrijp heel goed dat je je mannen wil knuffelen en dat dat veel gezelliger is dan skypen! Maar je doet het voor een goed doel, en je hebt de 30 weken alweer gehaald Jeeeej...
@young; gefeliciteerd met je 30 weken @nik; haha mooie tijd toch om je kamer af te hebben niet te vroeg en niet te laat. ik was pas met 34 weken klaar @gien; haha gaat snel he! Liam word over 4 maand ongeveer alweer 2 :O gaat veel te snel! haha hier de mouwen ook altijd VEEL te lang! geen gezicht maar ja het is niet anders zal vast wel een keer goed komen net zo als dat de broek bij de buik altijd veel te weid is. *** hier nog geen nieuws van de gemeente gehad helaas, zal wel einde van de week worden. deze week weer lekker 6 uurtjes werken, gaat heel goed! bijna geen last van mijn rug Liefsz
Meiden mag ik jullie even een vraagje stellen over de verzekeringen... Hoe zijn jullie verzekerd en wat krijgen jullie vergoed op gebied van zwangerschap/kraamzorg?! Ik heb net even met CZ gebeld, ik ben basis aanvullend verzekerd. Ik krijg vergoed: Ziekenhuisbevalling 100% zonder eigen bijdrage, ook als er GEEN medische indicatie is. Kraamzorg, moet ik een eigen bijdrage van 3.90 euro PER UUR betalen. Nou valt me dat opzich heel erg mee, maar ik vroeg me toch af of het ook anders kan & hoe........
ik zat toen bij de amersfoortse en daar kreeg ik 100% ziekenhuisbevalling ook zonder medische indicatie ( ben wel thuis bevallen maar toch ) en eigen bijdrage van de kraamzorg kreeg ik ook vergoed. moest het wel eerst zelf betalen maar kreeg het wel 100% terug. het kraampakket zat er bij in. uhmm verder weet ik het zo niet meer.. liefsz
Nu ondertussen toch al infuus gehad. En ik ben ik tegen beter weten in op internet gaan zoeken naar griep bij zwangere vrouwen. Ik weet dat ik dit eigenlijk niet mag doen maar heb zo veel tijd en hier hebben ze veel te weinig tijd om veel uitleg te geven. Gelezen dat dit later in de zwangerschap kan leiden tot vroeggeboorte. Ben nu zo bang!
@young; oh ja ik ga ook altijd alles op internet zoeken en maak mezelf banger dan nodig is. het beste wat je gewoon kunt doen is rustig blijven en als je het niet vertrouwd gewoon even aan je gyn vragen of het kwaad kan en of hij je eventueel extra in de gaten wil houden omdat je heel bang bent liefsz
hee meiden! Young; je ligt daar onder goede controle! het komt allemaal goed!!! * knuff* Gien; ja ze zit nog op haar plek hihi.. denk nu bij elk krampje zou het? moet nog 2 weekjes maar toch hihi Wat word ze al groot zeg!! Nik; ik ben ook gewoon basis / aanvullend verzekerd.. vind 3.90 p/u ook best mee vallen!! Humbly; balen dat het zo lang duurt bij de gemeente!! LT & Won; hebben jullie nu de kleintjes erzijn een andere verzekering genomen? of gewoon bij je pakket gehouden en zo ja welke? ik zat te kijken bij aanvullend gezin, maar zou dat nu al nodig zijn? Liefs xxx
Hey meiden! Gien, wat een knappe meid !! Ze worden snel groot he Young, gefeli met je 30 weken meid! En je ligt in het ZH, is misschien aan de ene kant minder maar aan de andere kant kunnen ze je nu wel goed in de gaten houden. Als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken! Kledingmaat, Jaimy zit nu op 86 en soms 92. Verschilt idd per kindje. Nikske, oeff daar vraag je me wat. Toen ik zwanger was van Jaimy had ik een heel slecht verzekerings pakket op het gebied van zwangerschap. Nu ben ik snel daarn overgestapt en ben ik uitgebreid aanvullend verzekerd ( vgz ). Ga van de week eens bellen om te kijken hoe dat nu zit ivm de zwangerschap. Honey, nog geen beebje ? Humbley, jeetje wat balen dat het zo lang duurt bij de gemeente.. :/ Wel fijn dat je hebt gewerkt zonder last van je rug te hebben gehad! Hier vanmorgen nog een testje gedaan en dit keer was het een knaltest! Gistere mezelf ook online aangemeld bij MvM, ben benieuwd wanneer ik daar iets van hoor... Vrijdag ga ik de VK bellen en weet nu bijna al zeker dat ik met 8wk mijn eerste echo krijg, was bij jaimy nml ook zo. Of ze moeten inmiddels dingen aan hebben gepast.
Miracle; nee ze blijft goed zitten maar moet ook nog 2 weekjes ik word nu toch wel erg nieuwsgierig! Had je bij Jaimy ook MVM gedaan?
Honey, dat geloof ik! Wachten kan soms dan ook lang duren.. Nee heb bij Jaimy geen MvM gedaan, ging toen niet dus wil het deze keer wel doen.
Ik vraag het hier wel hoor maar ik krijg geen antwoord. Altijd maar "We komen straks want het is nu veel te druk." Maar twee uur later komen ze met hetzelfde excuus. Gelukkig hier op de site de VK een berichtje gestuurd en die heeft me nu toch wat kunnen geruststellen.
Hey meiden Sorry heb de laatste pagina's alleen vlug doorgenomen Dus even heel kort reactie... Young, ik begrijp best dat je bang bent. Maar hoe druk ze ook zijn in het ziekenhuis, ze zullen je echt wel goed in de gaten houden! Alles komt goed meis, * digi knuf * Wat betreft verzekering, ik houd het voorlopig op basis aanvullend. Dan maar die eigen bijdrage voor kraamzorg. Mijn vriend heeft een speciale politie polis waarin heel veel verzekerd word, dus waarschijnlijk schrijven we ons kindje bij op zijn polis... Hon, spannend zeg nu die aller aller laatste loodjes. Staat jullie naam ondertussen wel vast?!?! Ik heb vanavond het schilderij voor de babykamer afgeschilderd Zal even een foto plaatsen...
Dit is de klamboe! Doos voor de verwarming moet nog ingeruim worden, dus niet op letten Nu nog de aankleding voor de stoel, het bedtextiel, schilderij ophangen, waskussenhoezen, iets leuks om de tummytub op te vrolijken...
mooi nik! schattig kamertje al! en die lamp doet het hem toch wel hoor heel stoer!! @ young; doe maar rustig aan hoor en als je het echt niet vertrouwt even goed boos worden dan luisteren ze wel hoor! ik moest snel ingeleid worden (hele hoge bloeddruk) en had ook al wat ontsluiting wilden ze me gewoon nog 3 dagen met een veter gaan laten klooien, toen is mn man even heel boos geworden en toen kon het ineens wel de volgende dag! @ hum; fijn dat je wat minder last van je rug hebt! @ mir; echt super joh! goed van je dat je meedoet met mvm heb het bij nadine ook niet gedaan, maar misschien een volgende keer wel!
He meiden, Even snel een reactie op de verzekering. Ik ben bij VGZ (jong pakket) verzekerd. Betaal iedere maand 105,-. Heb alleen de kraamzorg a 3,90 betaald. Deze verzekering mag je hebben tot je 27e dus ik heb Jaimy hierbij ook aangemeld. (Ik ben goed verzekerd maar Jaimy is gratis nog extra aanvullend verzekerd) Vergeet ook geen uitvaartverzekering af te sluiten. Je wil er niet aan denken maar toch.. Ik heb Jaimy bij mij aangemeld en betaal een kinderpremie van één euro zoveel per maand.. Kus
goedemorgen, @young; dat is inderdaad wel zo, doktoren zijn altijd druk maar ze houden je echt wel goed in de gaten @nik; leuk kamertje! vind die auto helemaal geweldig en de klamboe maakt het helemaal af hier moest de klamboe weg van de kraamzorg jammer genoeg. @Lt; ja inderdaad, ik was de uitvaardverzekering vergeten.. nu heb ik Liam erbij op gezet en idd voor 1 euro nog iets is hij nu ook verzekerd. *** hier om 11 uur weer naar de fysio met Liam, ben benieuwd! vanmiddag naar de gemeente voor een gesprek, niet over de uitkering maar ok, hoop dat ze er toch iets over zegt. Liefsz
Uitvaartverz: Dat is al geregeld, wij zijn ook verzekerd voor ongeboren kindje. Dus stel nu later in de zwangerschap zou nog wat fout gaan, zijn we toch verzekerd om ons kindje een mooi afscheid te geven! Humbly: De klamboe gaat echt niet weg, dat ding heeft 130 euro gekost met standaard Dan vezinnen we er wel een andere oplossing voor, hihi! Maar bedankt voor je compliment Succes met Liam bij de fysio & op de gemeente natuurlijk !!!
heey heey @nik; haha nee dan zou ik hem ook niet weg doen hier heb ik hem gekregen dus zo een ramp vond ik het ook niet lol. Je kan hem altijd nog naar achter klappen als hij gaat slapen *** fysio is afgesloten. Liam gaat goed vooruit en de fysio denkt dat het niet te maken heeft met zijn ontwikkeling maar met drukte. Liam kan niet tegen prikkels, als ik alleen met hem thuis ben is er niks aan de hand maar zodra er meerdere mensen zijn is Liam ineens heel druk, heel vervelend. Dit is dus ook het geval op het kdv. De fysio neemt contact op met Liam of hun misschien iets kunnen doen waardoor Liam vaker met een kleiner groepje is. Het liefst wil ze dat Liam niet meer zo vaak naar het kdv heen gaat. maar ja dat is helaas geen optie aangezien ik moet werken. liefsz
@Nikske89: Die tekst en klamboe zijn echt super mooi meid. En voor al de rest heb je toch nog wel wat tijd hé. Al begrijp ik dat je alles zo snel mogelijk af wil... @gien: Heb vannacht anderhalf uur met de nachtverpleegster gepraat. Ze heeft vooral naar me geluisterd en het heeft me toch wat opgelucht om het er effe allemaal uit te gooien. @Humbly89: Hopelijk vinden jullie toch snel een goeie oplossing voor Liam waar iedereen bij te vinden is.
Humbly wat vervelend dat Liam zo fel reageert op prikkels. Niet alleen vervelend voor de mensen om hem heen, maar vooral voor hem zelf. Is toch een teken dat hij de emoties niet verwerkt krijgt. Hopenlijk gaat het snel wat beter met hem!! Young bedankt voor je complimentje Wat fijn dat je vanacht je hart even hebt kunnen luchten bij de nachtzuster. Een luisterend oor doet vaak heel veel goeds voor je. Heb je daarna wel een beetje kunnen slapen?