Gezinsuitbreiding deel 3

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door wonderbaby1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

En nog een foto

2. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    @gien: Stel je voor dat ze allemaal hetzelfde zouden gaan heten, lekker handig :D

@lt20: Jammer dat je in nederland woont want ik ken een vriendin van me die dat wel goed zou kunnen gebruiken.

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meiden

Even snel een ego berichtje van deze kant. Vanochtend bij de fysio geweest en er zit niet alleen een zenuw klem in mijn rug, maar een van de banden die de bekken bij elkaar houd die is veel te kort dus vandaar dat ik zo onstabiel loop. Ze heeft hem nu een beetje opgerekt en de tranen liepen echt over mijn wangen, wat een pijn!!

Alles doet nu ook echt pijn, maar het zou vanavond/morgen beter moeten gaan zei ze.

Let's hope so!!!

LT: wie weet krijg ik wel een meid en kun je er mij blij mee maken :p Maar ik denk toch echt dat hier een klein boefje geboren gaat worden :) Hihi...

Sorry ik ben er weer vandoor, ga snel plat want heb echt onwijs pijn!!!

Liefs
    xxx

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Lt ik ken niemand! Jammer ziet er wel leuk uit! Maar zie ik ook een soort van burberry? Ik dacht dat jij dat niks vond :p

Hon bedoel je ook mijn adres? Heb je op het geboortekaartje van Gelani staan :p

Youngmom dat heb ik ook bij België, zijn echt wel verschillen hè! Hoe gaat het vandaag met je? Beetje kunnen slapen?
    Oh ja das ook heel fijn dichter bij familie en vrienden!

Nik ocherrem heb je zo'n last? Ga lekker in een warm bad! Wie weet helpt het! Ben benieuwd of jij gelijk hebt dat het een jongetje is of dat wij allemaal gelijk hebben haha

Gien het werk op zich vind ik heel leuk! maar vind het echt erg dat ik hem weg moet brengen! Alle huismama's moeten idd ook een salaris krijgen dan bleef ik ook thuis :p ik hoef trouwens niet te werken maar dan kunnen we bijna niks sparen en geen leuke vakanties enzo en das ook belangrijk, dat we Gelani kunnen geven wat we willen..
    Wat doet jou man dan moet mijn hubbie dat ook doen kan ik thuis blijven hahaha

Perry die date geldt ook voor jou! Hè toch ik pikte dat ook niet hoor van je bazin! Dat moet toch gewoon zo ofniet dan? Zij wil weer alles ontwijken pff!
    Hoop dat ze gauw iets vinden waar ze wat aan kunnen doen!!

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

He meiden!

Nik; hoe gaat het nu met de pijn? Lekker rusten moppie! Nog paar daagjes en dan weten jullie het :D..

Won; nee dat is ook niet echt mijn ding, heb het gekregen van mn peetoom. Het is een luierbroekje, krabwantjes, rompertje, mutsje, broekje en vestje..

Date; leuk dat jullie het ook leuk lijkt! Als we weten wie er allemaal meegaat dan kunnen we ergens centraal afspreken? Misschien is het een mooie tijd als Honey is bevallen en Nik nog redelijk mobiel is?

Ik ga expeditie robbinson kijken en genieten van mijn pijnloos gebit, zal morgen wel anders zijn *stress stress*

Tot morgen xx

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Nou dames volgens mij mogen jullie niet klagen met een paar uurtjes/ niet werken.. Om financieel rond te kunnen komen moet ik minimaal 24 uur werken.

Wat betalen jullie qua vaste lasten als ik zo brutaal mag zijn? Wij betalen aan het huis (dus hypotheek en verzekeringen) € 1200,- per maand. Daarnaast nog zorgverzekering, boodschappen, telefoonrekening, kleertjes voor Jaimy etc dus vaste lasten zijn hier € 2000,- per maand.

Ben wel benieuwd hoe het bij jullie zit want ik zou zoo graag minder willen werken maar zit er hier niet in...

xx

7. Perry

Perry Niet meer actief

Hello Lady's

Lt: Ik zal is vragen aan een vriendin van me, die is zwanger van een meisje, misschien dat zij interesse heeft. Wat wil je ervoor hebben?
    Zenuwachtig voor morgen? Komt wel goed wijffie! Suc6!

Nik: Ogh jeeee wat rot :( Lekker rustig aan doen meis! Ik hoop dat het morgen beter gaat!
    Ik ben echt zo benieuwd wat jullie kleintje wordt, een meisje of een jongen.. de meerderheid hier zegt een meisje toch? ;)

Hon: Ja daar had ik naar gekeken, maar op de 1 of andere manier houdt dat virus progamma het tegen. Echt heel erg raar.
    Heb je alles geschreven meid?
    Wat een super mooie buikfoto op hyves zeg! Lief buikje.

Gien: Hoe gaat het met jou? Ben je ondertussen alweer ongi geworden of niet?

Won: Daar heb je een punt, Hihi! Lekker sparen voor vakantie en leuke dingen. werk je iedere dag of?

Youngmom? Gaat alles goed met jou?

foto van mijn rug was goed, Gelukkig. De arts zei dat het kneuzingen zijn en dat nog een tijd gaat duren voordat ik helemaal 100% hersteld ben. Wat betreft mijn baas, ik kreeg een smsje van der of ik mijn security pasje langs wou brengen, pff ze heeft niet gevraagd of het goed ging.. :( Agh ik doe nog lekker rustig aan, we zien het allemaal wel!

Hon: Nee.. nog steeds niet! :( we zouden naar het ziekehuis gaan een dag na dat ongeluk maar dat werd 'm dus niet! Er komt iedere keer wat tussen, kunnen we hier praten van een vloek ofzo?!

Xxxx

8. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @Nikske89: Klinkt inderdaad echt pijnlijk. Hoop voor je dat de pijn snel beter word meid. Dat je weer wat kunt gaan genieten.

@wonderbaby1 & Perry: Vandaag weer een slechte dag. Heb weer maar een paar uurtjes geslapen vannacht. Ben echt dood op en maak me voor het minste zorgen om die ukkies hier binnen in. Ik lig al de hele dag in bed met heel erg veel rugpijn en buikkrampen. Mijn schoonzus (vrouw van mijn broer) is thuisverpleegster en zij is tussen haar uren van middag hier langs gekomen om mij op bed te wassen omdat douchen niet mogelijk was. De jongens heb ik amper gezien vandaag omdat ik het echt niet kon opbrengen om in hun drukte te zijn. Voel me er wel rot over. :(

Kijk zo hard uit naar de controle morgen want vind een week echt heeeeeel lang duren.

9. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mwah ben niet zenuwachtig voor de behandeling maar ben bang voor de pijn erna..

Het zit jou/ jullie niet echt mee he meis! Laat je niet gek maken door je baas hoor...

Honey; show je buikje is, ben benieuwd :D

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Perry ik werk 9 uurtjes..

Lt jij mag zo brutaal zijn! Wij wonen in een huis van mijn beide broers en betalen voor ons huis 550 all in dus met gas water licht. wij zitten aan vaste lasten rond de 1000 euro! Scheeld dus behoorlijk!
    Heel veel succes morgen! Wij kijken ook EXpeditie robinson! Leuk hè, wel zielig voor Dennis nu!

Perry ja wat een dom wijf zeg! Denk aan jezelf hè! Gelukkig zijn het maar kneuzingen dan, hopelijk is het snel over! Maar zal idd nog ff duren...

11. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Jeej, ik wou dat wij het voor dat geld konden doen zeg.. Dan kan ik wel begrijpen dat je niet zoveel uurtjes hoeft te werken :).

Aan de ene kant kan ik Dennis en John wel begrijpen maar aan de andere kant ook weer niet. Ik denk dat Sebastiaan gaat winnen...

xx

12. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    LT ik kan ook echt niet minder dan 24 uur gaan werken voorlopig.. onze lasten zien er een beetje zo uit:

Hypotheek: 950
    Levensverzekering: 120
    Essent: 120
    Water: 40
    Zorgverz: 100 (die van R. gaat via zijn werk)
    Overige verz: 150
    Telefoon: 100
    Wegenbelast: 130

Dat is al ruim 1700 euro en dan hebben we dus nog geen boodschappen en tanken of leuke dingen... 24 uur moet ik dus zeker blijven werken!!

13. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Ik mag sowieso heel mijn zwangerschap niet werken maar word wel betaald (gelukkig!). Mijn vriend is zelfstandige en werkt dus super veel. Wij huren nu een soort bungalo (€450 per/maand) maar hebben een huis gekocht (verplicht want hier kunnen geen 2 kindjes meer bij) en zijn aan het verbouwen. We hebben dus al 2 kids + allimentatie voor het dochtertje van mijn vriend. Nu komen er nog 2 kindjes bij + nog de vaste kosten water, electriciteit, voedsel, telefoon+tv, verzekeringen... dus kunnen we het echt niet maken om nu zonder de 2 inkomens te zitten.

Nu toch effe gaan proberen te slapen en hopelijk kan ik jullie morgen beter nieuws brengen!

14. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ja Nik wij zitten ongeveer wel aan dezelfde bedragen.. Gelukkig kan het alleen maar beter gaan worden (vanaf januari gaat mn salaris met ongeveer 10 % omhoog en jaar erop weer omdat ik dan 23 wordt). Dus als we op deze manier rond kunnen komen dan kan het vanaf 2011 alleen maar beter gaan worden he...

Vandaag is de laatste officiele dag van mijn verlof *snik snik*.. Het is een hele vreemde gedachten om te weten dat ik dinsdag weer moet werken, T. heeft die dag 24uursdienst dus wordt meteen goed op de proef gesteld (s'morgens Jaimy naar opa en oma brengen, door naar werk, Jaimy ophalen bij opa en oma, thuis de fles en in bed leggen, daarna koken, douchen en dan is het 21.00 uur en kan ik zowat meteen door naar bed)..

Iemand nog leuke plannen voor dit weekend?

Kusje

15. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Youngmom; als ik het goed begrijp dan zitten jullie nu ook nog eens met dubbele woonlasten? Toen Jaimy was geboren dan merk je meteen dat je kosten stijgen (wat logisch is natuurlijk) maar voor jullie was het meteen dubbel, en nu weer een tweeling onderweg. Dat zal best pittig zijn denk ik. Is kinderbijslag of iets dergelijks wel goed geregeld in Belgie of ben je echt op jullie beider salaris aangewezen?

Wij krijgen hier € 200,- kinderbijslag per kwartaal en € 27,- per maand kindgebonden budget..

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    LT: Balen zeg van je laatste dag verlof, en dan vanmiddag ook nog naar de kaakchir :( SUCCES!!!

Je gaat het vast heeeel goed doen dinsdag!!

Hoe moet je zo'n kinderbijslag en kindgebondenbudget eigenlijk aanvragen?!

Meiden: Hoeveel waren jullie in het begin ongeveer aan jullie kleintjes kwijt?!

Hon: hoe gaat het bij jou?! Kleine meid nog steeds op haar plekje?

-xxx-

17. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Van de kinderbijslag krijg je een brief zodra hij/ zij is geboren. Dat kun je via internet afhandelen.

Kindgebonden budget is afhankelijk van je inkomsten, dit wordt vastgesteld door de Belastingdienst. Ik had via internet gerekend (toeslagen.nl) en toen kwam eruit dat we niets zouden krijgen maar de belastingdienst heeft 27 euro vastgesteld. Ook die brief krijg je vanzelf thuis.

Qua uitgaven....
    Zijn begonnen met kruidvat standaart van 6,- maar nu zitten we op friso hypo allergeen en die is 13,-. Pampers heb ik gelijk in de aanbieding gekocht 3 pakken voor 20 euro. Jaimy had de eerste dagen/ weken 10 pampers op een dag dus die vlogen erdoorheen. Verzorgingsproducten had ik al veel gekocht tijdens de zwangerschap en nog veel gekregen tijdens kraambezoek. Kleertjes heb ik nog wel veel gekocht maar dat komt omdat ik weinig had in maatje 50 en Jaimy ongeveer 6/ 7 weken lang 44/ 50 heeft aan gehad. Ik denk dat we qua voeding/ pampers ongeveer € 100,- in de maand kwijt zijn. Kleertjes is wisselend maar dat kun je zelf zo gek maken als je wilt..

18. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Eehmmm ff tellen hoeveel we kwijt zijn.. In het begin eten ze nog niet zoveel maar nu doen we een week met pot omneo(hypoallergeen en tegen krampjes en spugen) die kost bij Kruidvat 13 euro zoveel en gister bij JUMBO 11 euro zoveel 8-| wow! Scheelt toch 2 euro.. Dus dan zit je nu aan zeg 50 euro voeding en pampers nu ongeveer 5 (na iedere voeding) maar als ie tussendoor poept ben je er meer kwijt.. Wij hadden al een hoop pampers ingekocht en koop ze ook als ze 2+1 zijn.. Maar in het begin ben je wel 10 pampers kwijt per dat maar de voeding gaat dan nog niet zo snel.. Dus ik denk zo'n beetje te vergelijken. Ik denk dat de schatting van lt van 100 euro wel goed zit!

Lt hier nog een x heel veel succes vanmiddag! Hoop dat je er weinig/geen last van hebt!

X

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Gien; Alles is rustig nu. geen weeën meer gehad gelukkig! :) zin in morgen? :D

Lt; Wij zitten niet zo hoog met onze lasten.. zitten ruim geteld op €1250 p/m dat is dan eigenlijk alles bij elkaar. Er blijft dan nog geld van F. zn loon over en mijn loon is dan alleen voor de boodschappen. :) daar heb ik dan min. €130,= per week voor (krijg een weekloon) ik werk dan 18 uurtjes. maar wij huren best goed koop! buik foto komt eraan ;)

perry; haha ja denk echt dat er een vloek op je rust! je hebt tot nu toe echt pech iedere keer!!

nik; tot nu toe nog echt rustig! gelukkig!! :) ze blijft goed zitten!! :D

misschien heel erg stom hoor, maar ben bang dat ik het niet herken als mn vruchtwater breekt enz.. het zal best hoor! haha maar denk dat het is omdat ik neit weet wat je kan verwachten zeg maar.. :p

xxx

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ooh Lt veel succes vanmiddag!! hoop dat het 100% meevalt!!

Deel Deze Pagina