Gezinsuitbreiding

Discussion in 'De lounge' started by Warboel, Jun 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Na heel veel gezeur heb ik mijn vent dan toch eindelijk zo ver gekregen :D... We krijgen er een kindje bij! En dan een hondenkindje om precies te zijn :p. Een mopsje!

Het duurt nog even, want we staan op de lijst bij de fokker voor een nestje eind dit jaar, maar goed! Ik ben een geduldig mens :p en aangezien de beslissing sowieso niet over één dag ijs is gegaan kunnen die paar maanden er ook nog wel bij :D.

We hebben bewust voor een mops gekozen, mede omdat dat sowieso bijna het enige ras was waar mijn man en ik het over eens konden worden. Al had ik ook wel graag een grote hond gehad, maar dat gaat krap worden op een appartementje met (ooit) 2 kinderen, 2 volwassenen en 2 katten.

De grote hond komt er vast wel bij als we ooit beneden wonen, maar voor nu ben ik zoooo blij en stiekem kan ik ook niet wachten!

2. VSC

VSC Niet meer actief

Leuk is dat he. Ik stond ook een tijdlang op de lijst voordat de puppys geboren waren en dan nog 2 maanden wachten.. Het enige vervelende is dat er een kans is dat de fokker minder pups krijgt dan er op de lijst staan en dan kan je opnieuw beginnen :( ik moest het ook met een "restpup" doen :D
    Heb trouwens een Franse Bulldog maar Mopsen zijn ook leuk!

3. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Succes met wachten!

Een mops zal ik nooit van mijn leven kiezen, vind het zielige doorgefokte honden, kunnen amper ademhalen en die ogen poppen zo uit hun schedeltjes als je niet uitkijkt.
    Maar goed dat is mijn mening :)
    Hopelijk een mooi gezond pupje jullie kant op eind dit jaar

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Als het goed is ben ik nu één van de eerste op de lijst, dus dat is alleen maar gunstig.

Het reutje waarmee wordt gefokt was stiekem al mijn favo een paar jaar geleden, dus alleen maar super dat ik daar (als het allemaal goed gaat) een pupje van kan krijgen :D.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Zo valt er voor elk ras wel iets te zeggen, helaas :).

6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Elk ras is niet al te best meer nee, maar een mops staat erg hoog dat ze medisch gezien niet zo best zijn.
    laat ik het zo zeggen ik vind ze net zoals een cavalier of een engelse bull zielig.
    en erg zonde dat de mens het ras zo kapot gefokt heeft, want kwa karakter zullen het vast hele leuke hondjes zijn.

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Tsja ik moet eerlijk zeggen dat ik bekend ben met eventuele ademhalingsproblemen. Al zal een mops van een erkende fokker daar minder last van hebben dan bijv. een pup van marktplaats.

Althans.. Ik zie het verschil in ieder geval wel. Zo hebben kennissen een mops via een hobbyfokker gekocht en die heeft inderdaad suuupergrote plopogen en een extreem platte neus.

Die van mijn tante komt van de fokker waar ik ook de pup wil aanschaffen, de ogen liggen dieper in de schedel en de neus is iets meer naar voren.

Ik moet zeggen dat hij wel sneller last heeft van de warmte, maar gelukkig hebben wij een woning die zomers relatief koel blijft in elke kamer (niet boven de 22 a 23 graden) en we een lekker hondenstrandje nabijgelegen hebben om af te koelen.

Qua karakter zijn ze (uitzonderingen daargelaten) echt gouden hondjes!

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Denk dat je bij mopsen (en engelse bulletjes, en franse bulletjes trouwens) wel op moet letten op eventueel overgewicht.
    Ik vind dat persoonlijk bij de Engelse bulldogs goed te zien. Ademhalingsproblemen + zo een log lijf waarmee ze zich nauwelijks mee voort kunnen bewegen.
    Lijkt me niet echt gezond, nee...

9. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    vrienden van ons hebben een mops. Beestje mankeert altijd wat. Loopt de hele dag te hijgen, snotteren en snurken. Hondje heeft hun al paar duizend gekost.
    Het gedraagt zich alles behalve zoals een hond zou moeten omdat ze beperkt is in haar kunnen. Vind het echt zo sneu, zou dit ras dus nooit stimuleren door het aan te schaffen. Met een goeie zoektocht zijn er zeker nog wel rassen te vinden die weinig mankeren 😉

10. VSC

VSC Niet meer actief

Het zijn niet de meest gezonde honden idd maar dat geld voor een heleboel rassen. (bijv heup/rugproblemen)
    Mijn franse bulldog heeft geen ademhalingsproblemen. Alleen als het warm is dan moet ik haar rustig houden want dan raken ze sneller oververhit dan andere hondjes. Idem met de mopsen
    Je ziet inderdaad dat ze vaak veel te dik zijn, echt tonnetjerond. Ik geef voornamelijk rauw vlees dus ze ziet er heel fit uit voor haar ras

11. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    De witte herders (waar mijn ouders gek op zijn) hebben weer een zeer hoge kans op dodelijke tumoren :(. Ook heel zielig!

Ja precies... Ik zie er ook zoveel die echt veeeel te zwaar zijn. Die van mijn tante krijgt ook enkel rauw vlees en eigenlijk nog flink wat beweging voor een hondje wat makkelijk lui wordt.

Die is superfit, superactief en altijd supervrolijk :p.

Maar om het even recht te zetten: ik ben mij bewust van de gezondheidsrisico's en kies vooralsnog voor dit specifieke ras.

12. Khlo

Khlo Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dit dus heel erg afhankelijk van de hond. Wij hebben een mops. Die heeft, klopt af, geen enkele medische problemen. Zelfs in de zomer gaat het madammeke lekker in het zonnetje liggen en ook in hoogzomer is wandelen geen probleem met haar. Je moet dan natuurlijk geen uren ermee wandelen. Maar zo'n 15 min per rondje in hoogzomer 4x per dag gaat zonder problemen. In de winter kunnen we gerust een uur gaan wandelen. Wij hebben wel geen doorgefokte hond, dat scheelt. Eerste nestje van de moeder. Daarnaast stimuleren van dit ras.... Tja labradors worden ook doorgefokt en die gaan dan ook eerder dood etc. Blijft lastig wat dat betreft denk ik. Onze hond is overigens wel ook echt smal, daar letten we erg goed op. Te dikke mopsen zie ik overal en dat is wel echt een drama qua lucht etc.

13. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Leuk dat je en pup krijgt. En je hebt je goed ingelezen.
    Persoonlijk vind ik mopsen verschrikkelijk, maar als iedereen dezelfde smaak had....
    Hihi

14. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113

Haha, precies! Dan zou iedereen met een Jacky lopen bijvoorbeeld :p. Saai hondenwereldje zo.

15. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Ahhhh wat leuk!

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!
    Hoop echter wel dat jullie twee poezebeesten kunnen wennen aan het hondenbeestje.

17. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    We hebben wel eens vaker een hondje (en zelfs een kat) te logeren gehad. Ik voorspel dat de poes (een ware kenau!) de pup wel goed op zijn plek gaat zetten, maar dat is ergens ook haar goed recht.

Ze zijn geboren in een gezin met honden, dat scheelt dan weer :D.

18. Sifra

Sifra Niet meer actief

Leuk! Van harte met jullie pup, veel geluk/ plezier er mee!!

19. Luja

Luja Niet meer actief

Leuk!!! En nu begint het lange wachten..! :D
    Ik heb van november2014 tot mei2015 gewacht op mijn Sphynxje en dat duurde laaaaaaaaang :D

20. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Jaa... het is echt nog even wachten :(.

Voordeel: hij/zij kont pas in het voorjaar, dus meer kans op beter weer met 80 keer per dag uitlaten:D.

Share This Page