Lang weekend naar Amerika?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Minny, Oct 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik wil zo ontzettend graag naar Amerika. Ben 1x een weekje naar New York geweest en wil nu zo graag meer zien van dit land. Het trekt me zo enorm. We hebben alleen 2 kleine kindjes, dus qua prijs en leeftijd is het gewoon niet te doen.

Maar we kunnen natuurlijk ook zonder de kids gaan en dan iets korter. Is het wat om bijvoorbeeld 5 dagen te gaan? Of is dit de moeite niet?

Wie heeft hier ervaring mee? En wat is dan leuk?

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Tsja, 5 dagen is wel erg kort. Er gaan al 2 dagen van de reis af, dus dan hou je maar 3 dagen over. Te ver weg en te prijzig voor zo'n korte tijd als je het mij vraagt.
    Een stedentrip lijkt me dan nog de enige optie, maar wel 7 dagen, zodat je 5 dagen overhoud voor de stad zelf ( en misschien iets in de omgeving).

3. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ja ik denk ook dat 5 dagen dan wel erg kort is.
    Door de lange vliegreis wordt het ook zo duur.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Zou ook zeggen, voor een lang weekend een leuke stad in europa. Voor de US moet je toch minimaal een week voor een stad en minimaal 3 weken voor een beetje rondreizen uittrekken.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee dan kun je beter verder sparen en wachten tot je langer kunt gaan

6. Nee zou ik niet doen. Is gewoon veel te kort. New york oké maar de rest is geen doen. Of bijv Washington maar daar moet je van houden.
    Zou ik liever doorsparen en over een paar jaar gaan.

7. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,904
    5,227
    113
    Home
    ik zou het niet doen 5 dagen is kort en je bent dan al 2 dagen kwijt aan reizen plus dat je erg moet wennen aan het tijdverschil.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik bedoel ook voor een Stedentrip, das toch altijd een dag of 5?
    Maar ik had even niet aan het tijdverschil gedacht. Das dan inderdaad wel erg kort.

Tja dan maar doorsparen zodat de kinderen over een paar jaar meekunnen. Maar ik dacht, dat als het op € 1000 pp komt voor 3 weken Amerika, vind ik dat zoveel. Dan kan ik ook wel een keer met mijn man alleen gaan.

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Ik zou het knap vinden als jij voor 1000 euro pp 3 weken naar amerika kunt (als dat incl. vlucht is)

Als wij naar mijn zus willen die bij San Fransisco woont zijn we alleen aan de vlucht al 4500 euro kwijt (we moeten dan wel in het hoogseizoen ivm schoolgaand kind), dan hebben we nog geen auto en de leefkosten bij mijn zus meegerekend.

10. €1000 voor 3 weken gaat je bijna niet lukken, of je moet in periodes gaan dat het niet druk is etc.
    We zijn in september 3 weken naar Florida geweest en waren meer dan €1500 pp kwijt, kids ongeveer €500 pp.
    En daar zit het eten en drinken niet bij.

11. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,279
    2,978
    113
    Verplaatst naar 'vakantie'.

Lotte

12. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Nou ik heb van World Ticket Center een offerte voor 3 weken Florida inclusief vlucht en camperhuur voor € 1000 pp.

Daar komen dan de camping kosten en het leven natuurlijk nog bij!

Offerte is voor periode mei 2012.

13. justjes

justjes Bekend lid

Oct 3, 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook niet doen. Je betaalt veel geld voor de tickets en dan ben je er maar zo kort. Bovendien kan je de eerste dagen last van een jetlag hebben en dan blijft er helemaal maar weinig tijd over.

Share This Page