Gezocht: aanstaande moeder om van afstand mee te mogen leven met je kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door Rens7, 14 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik wil toch even waarschuwen.
    Waar ik woon stond dat ook op fb. Wordt in meerdere steden zo gepost. Dan komt de vraag: mag ik eens een foto van je kind zien.
    Achteraf bleken er niet de juiste dingen te gebeuren, wat je hoopt met een kinderfoto..... 😵

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Misschien is er wel een moeder/stel dat ook behoefte heeft aan een grotere kring/netwerk om hen heen? Ik heb zelf de behoefte niet, maar ik begrijp ts wel. Het is niet niks als je zelf ongewenst kinderloos bent en misschien hebben zij wel een klein netwerk? Ik hoop dat er een goede band mag ontstaan die ook fijn is voor het kindje.

3. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    De band die ik heb met mijn neefje staat helemaal los van de band die ik heb met zijn ouders. Juist met hem heb ik een intieme band en heb ik van dichtbij mee kunnen genieten van zijn eerste woordjes en stapjes. Als je geen kinderen in je omgeving had, dan had ik het nog enigszins kunnen begrijpen maar dit vind ik gewoon raar.

Van dit kind zou je niks meer dan verslag krijgen. Je zult het een paar keer per jaar zien. Je zult de ontwikkeling niet eens echt meemaken. Grote kans dat het kind je niet eens zou kennen, vooral het eerste jaar is een kind je na een maand alweer vergeten. In zijn eenkennigheids fase gaat het heel hard huilen als je langskomt en wil het niet eens bij je zitten. Nee ik zou toch eerder investeren in de vriendschappen in je omgeving met kinderen. Daar zul je denk ik meer uithalen.

4. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ik heb ook zo een dramatische echo gehad Katja maar wel het geluk mogen meemaken om een paar keer met een vriendin en schoonzusje mee te mogen. Was geweldig een levend kindje te zien ahoewel het me ook zeer deed.

5. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Als je wat dichterbij had gewoond was ik met alle liefde met je naar een pretecho gegaan, als ik iets verder ben dan nu!

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ja lastige vraag ts, ik sta best open voor nieuwe vriendschappen, heb via dit forum ook echt nieuwe vriendschappen opgebouwd. Maar het draait in mijn ogen wel om het contact tussen ouders en jullie, en dat is wat je aangeeft niet te willen.

Als jullie liever oppervlakkig contact willen met ons als ouders , dan zie ik niet waarom je mee moet naar een echo.. daarvan krijg je geen band met het kind, maar is wel een heel emotioneel moment voor ons als ouders. Dat doe je dus met mensen die je lief hebt.

Mijn ervaring is ook, de mooiste banden met kinderen krijg je door goede banden met ouders. Dat los zien van elkaar kan eigenlijk niet.

Ik ben wel zwanger maar niet opzoek naar iemand voor ons kindje. Als jullie graag vriendschappelijk een band met ons zouden willen opbouwen, zou ik daar meer voor open staan. maar dan nog, een speciale band met een kind moet je in investeren.. ik heb ook geïnvesteerd in de band met mijn nichtjes en zorg dat ik ze bijna wekelijks zie. En periodes nog veel meer, en dat kan alleen bij een goede band met de ouders.

En als kinderen wat ouder zijn kan het met 3/4 keer per jaar prima, maar babies en jonge kinderen moet je in investeren. Het zijn geen poppen he.

Succes met jullie zoektocht! En zou inderdaad eens kijken naar weekend pleegzorg / vakantie pleegzorg!

7. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik begrijp wat het jullie oplevert
    En natuurlijk hoeft niet alles op een weegschaal
    Maar wat is het 'voordeel' voor de ouders en het kindje??

8. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou als ik jou was "gewoon" een bekende zwangere nederlander zoeken en die lekker volgen op internet en instagram. Dan zie je het kindje niet life, maar kan je wel de ontwikkeling volgen. Klinkt misschien dom, maar dat wat jij voorstelt is echt denk ik een inbreuk in het leven van een ander, ik zou het iig niet willen!

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind je verzoek ook een beetje apart. Waarom zou iemand een vreemde, die ook nog eens niet zit te wachten op een intieme band, toelaten in haar leven en dan ook nog bij een zwangerschap en leven van het kind?

Alleen omdat dit leuk is voor jullie zodat jullie samen een betere band kunnen opbouwen?

Het komt op mij egoïstisch en ook een beetje wereldvreemd over sorry. Als je nu geen kinderen in je omgeving had kon ik het begrijpen, maar je geeft aan dat jullie die wel hebben. Alleen vind je het de moeite niet om daarin te investeren ofzo?

10. Rens7

Rens7 Lid

14 jan 2017
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een pleegkindje is geen optie, daarvoor moet je een stabiele thuissituatie kunnen bieden. Wij zijn vaak in het buitenland, ook vaak los van elkaar, daarom kunnen we geen steady thuissituatie bieden.

Als ik de reacties lees over foto's misbruik etc, dan denk ik echt, neeee ongelofelijk, dat zoiets in je hoofd opkomt na het lezen van mijn verhaal. Daar ga ik maar niet verder op in.

Het voorbeeld van een echo noem ik omdat het een mooie bevestiging zou kunnen zijn van het idee, en het alles iets tastbaarder maakt. Niet bedoeld om een intiem moment van de ouders zelf te verstoren, alleen als extra moment als dat mogelijk zou zijn met bijv een pretecho.

Het is waar dat mijn verzoek wordt ingegeven vanuit onze eigen behoefte. Wat zit erin voor ouder(s) en kind: misschien is er een ouder die zoveel blijdschap kan voelen over haar/zijn kindje dat het voor haar/hem juist fijn is om het met iemand anders te delen. Gedeeld geluk is groter dan het alleen te beleven wordt wel eens gezegd... Dat kan de waarde voor deze ouder zijn. En voor het kindje is het toch alleen maar mooi om meer mensen in zijn/haar leven te hebben die om je geven, ook al is het vanuit ons niet op een intensieve frequentie dat je elkaar ziet. Dat kan de waarde voor het kind zijn.

Ik zie dat er best mooie reacties geschreven zijn, en dat er zeker mensen zijn die iets begrijpen van mijn verhaal, erg fijn om te lezen. Ik wacht het af of er iemand is die zich herkent in de oproep. Er is geen haast bij, volgende week is ook prima, volgende maand ook (in het echt is het meestal ook niet raak in één poging ;)). Verder zal ik niet heel vaak op deze site zijn maar wel regelmatig checken of iemand heeft gereageerd. Ik hoop dat met name mensen met mogelijke interesse of vragen reageren, anders mis ik straks nog een belangrijke reactie, want had niet verwacht dat er zoveel reacties zouden worden gepost!

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als je als ouder je blijdschap wil delen, moet dat toch zijn met iemand die je vertrouwt? Niet met iemand die als een vreemde je leven is ingewandeld en ook eigenlijk geen echte band ('geen verplichtingen') wil?

Wat je vraagt, is niet zomaar iets. Het lijkt mij dat bij zo'n intens contact een bepaald engagement vereist is. Ik kan uit je posts niet opmaken dat jullie dit engagement willen aangaan.

Ik verwoord mijn bedenkingen zo omdat ik denk dat dit het voornaamste is waar mensen tegenaan lopen mochten ze op jullie verzoek in willen gaan.

12. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Ik heb je een pb gestuurd

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat is dus voor het stel wat ik omschreef precies zo. En daarom zijn ze 'weekendouder'.

14. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.887
    2.564
    113
    Ik vind het een ontzettend mooi idee :)
    Natuurlijk gebeurd zoiets niet zomaar en moet je een klik voelen.
    Ik heb je ook even een privé bericht gestuurd :)

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik begrijp het probleem niet zo van alle verontwaardigde mensen. Ik heb voor mijn opleiding ongeveer hetzelfde moeten doen, alleen dan t/m de kraamweek. Maar je krijgt een heel ander contact met iemand, juist omdat je eerst vreemden voor elkaar was. Ik denk dat 'geen verplichtingen' een beetje ongelukkig geschreven is. Zoals ik het lees bedoelt TS vooral dat ze niet wekelijks op de stoep staat.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zie regelmatig een vraag van zwangere of jonge moeder die op zoek is naar opa/oma idee voor haar kind. Bijv zelf geen contact met ouders of overleden en dus wel graag zo'n contact willen voor hun kind voor de ervaring.
    Dit lijkt me soort gelijk maar dan andersom. Wellicht dat er website zijn ofzo en je kan figureren als opa/oma Inc dus spanning bij echo, geboorte bezoek, verjaardagen en speciale dagen op bezoek. Succes

17. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Idd een kindje wat 1 keer in de maand een weekendje bij je logeert.
    Heb je geen verplichtingen, maar kan je toch een hechte band opbouwen.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies, dat zou mijn bezwaar ook zijn als zwangere. Daarom vraag ik mij af of het realistisch is te denken dat mensen bereid zijn jullie deelgenoot te maken van zo'n intiem en emotioneel ingrijpend deel van hun leven zonder dat jullie een band hebben met de ouders of bereid zijn die op te bouwen.

19. haring

haring Niet meer actief

Als ik nu zwanger was geweest, Had ik hier geen problemen mee gehad.
    Maargoed helaas nog steeds niet zwanger :(

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ze heeft in een eerdere post geschreven dat er ook een klik moet zijn met de ouders. Wanneer er zo'n klik is dan zal er ook automatisch een band ontstaan.
    Ik denk trouwens dat er best mensen zijn die hier voor open zouden kunnen staan dus heel onrealistisch vind ik haar niet.
    Was dit verzoek er bv een half jaar eerder geweest dan had ik haar en haar vriend graag mee laten genieten.

Deel Deze Pagina